Den Haag 12-12-08 (Demo)

Rectificatie:
In tegenstelling tot eerdere berichten:
Deze show wordt gehouden op 12 december 2008
Op de website van Marijn Vuurwerk zal de datum worden aangepast.

Ik kom hier net vandaan, was een goede demo op wat foutjes na.
Minpunt was de kou, maar daar konden ze natuurlijk niks aan doen..

Van Dynasty vond ik de Battle weer fantastisch, voor 15 euro heb je zeker waar voor je geld, mooie grote effecten en een lekkere knal! De Barcelona vond ik ook een van de betere potten van Dynasty.

De Magnum serie vond ik tegenvallen, kleine effecten en zachte burstknallen en een hoge prijs, op een paar uitzonderingen daar gelaten; de Singapore Stardust (55e) en de Stockholm Zenith (90e), maar dat mag ook wel voor zulke prijzen..

Dit was de eerste keer dat ik marijn vuurwerk tezien kreeg, en was er wel tevreden over. De Piedewiet & Wil Wil Wel waren voor mij de toppers..ik moet wel zeggen dat er wel veel eentonige potten bij zaten voor mijn gevoel..

Finale op muziek was ook mooi gedaan, en dat met NL concumenten vuurwerk, complimenten! Zelfde geld voor Happy Copy shop, er werden netjes schietlijsten uitgedeelt samen met bestellijsten door de medewerkers die er rond liepen. Hopelijk volgend jaar weer en dan een graadje warmer..:bye:

Je bedoel een hoop foutjes?
Vond het erg slordig, maar moet toegeven dat de Marijn en de finale wel erg kicken was!

En leuke meid hoor die Evelien he :p

Je bedoel een hoop foutjes?
Vond het erg slordig, maar moet toegeven dat de Marijn en de finale wel erg kicken was!

En leuke meid hoor die Evelien he :p

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Nancy veel leuker vind, tjezus, wat zal die meid het koud gehad hebben in haar galajurkje:)
Ik denk dat Evelien en Willem wel een slapeloos nachtje hebben, want die lamzak van een presentator begreep er werkelijk helemaal niets van. Duidelijk geval van "niets met vuurwerk hebben".

Ja de finale was mooi, en die evelien begreep ik niet echt wat zij nou kwam doen, ze was samen met marijn meegeleverd?:p

Waar stonden jullie eiglijk? Heb nog gekeken naar statieven maar werd er niet wijs van..

Ik stond met familie en een maat vlak bij die lange met die pruik, bij die doek, met me statief achter het lint.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Nancy veel leuker vind, tjezus, wat zal die meid het koud gehad hebben in haar galajurkje:)
Ik denk dat Evelien en Willem wel een slapeloos nachtje hebben, want die lamzak van een presentator begreep er werkelijk helemaal niets van. Duidelijk geval van "niets met vuurwerk hebben".

Shit ik bedoelde Nancy natuurlijk, haalde even de namen door elkaar :p

Ah oke, vandaar..ik stond als normale toeschouwer voor het lint toe te kijken..:wink:

Ik ook alleen me statief stond er achter, omdat er allemaal (zwe) gangsters(whaha:p) tegen mijn statief stonden, de groep werd steeds groter en ergerde me helemaal kapot aan hun. :angry:

En even wat schelden dat ze op moeten rotten met andere woorden hielp ook niet.

Zo ik hoop dat je het begrijp, ik heb het zo netjes mogelijk gehouden :p

Ik was er ook in Den Haag. Ik kon met Witte Tenten meerijden vanuit Eemnes. Eerst zou Moontan ook meenkomen, maar hij baalde dat hij file en vertraging had.

Nancy zat inderdaad te bibberen van de kou :) Maar ik had het ook niet bepaald warm, ondanks mijn dubbele broek, bergschoenen, dik vest en handschoenen...

"Die lamzak van een presentator" is de eigenaar van Happy Copy :p Hij had een pruik opgedaan...

Ik heb genoten van de demo hoor. De opkomst was vrij klein, wat met de kou te maken zou hebben. Godallemachtig wat was het koud. Daar kon je je echt niet tegenop kleden. Die wind was zo guur, dat iedereen in de luwte van een muur ging staan.
De locatie was echt erg mooi. Hoge flatgebouwen zorgden voor driedubbele echo's van het geluid, en reflecties van de effecten. Ook het water was een leuk element.
De show kwam even wat moeizaam op gang. Dat zal ook zijn wat Monsterking bedoelt in dit stukje:
Je bedoelt een hoop foutjes?
Ik vond er niet zo veel foutjes in zitten eigelijk. Even een stoorzender van een radio door de speakers, en een onduidelijkheid hoe ver Dream Fireworks was in de schietlijst.

Ik vond persoonlijk het vuurwerk van Wolff (wat ik nog nooit eerder heb gezien) best tegenvallen. In vergelijking met Marijn vond ik Wolff écht minder mooi en minder hard. Ook de Magnum series van VC vuurwerk vond ik bijzonder mager en prijzig. De cakes waren daar over het algemeen van een klein kaliber tube.

De finale was erg mooi gedaan! Zuiver Marijn, circa 50 cakes. Die Witte Kadavers in de finale (ik geloof 4 stuks) sprongen er echt uit met die hoge fluiters en falling leaves. De muziek van Pirates of the Carribean was passend gekozen. Goed ritme erin wat in het vuurwerk terugkwam.

Witte Tenten bedankt voor het vervoer!

Ik heb een paar filmpjes gemaakt deze avond. Verwacht geen technische hoogstandjes hoor. Ik ga er straks mee aan de slag. Je ziet ze zo verschijnen in dit topic. Onder andere de gehele finale heb ik gefilmd!

Ik vond er niet zo veel foutjes in zitten eigelijk. Even een stoorzender van een radio door de speakers, en een onduidelijkheid hoe ver Dream Fireworks was in de schietlijst.

Kwartier te laat beginnen, omroeper die een aantal keren het verkeerde zei terwijl er nog keihard geroepen werd dat het een andere cake was, er door werd geschoten terwijl er niks was gezegd, radio aan en na een kwartier nog niet weten hoe die van de radio af moet en over op de microfoon van de omroeper.
Chaotisch bij de demo en omroep, vond het behoorlijk amateuristisch eruit zien.

Minpunten van het vuurwerk is iedereen wel opgevallen, 3 slechte fluitbakjes, om de seconde of meer een fluitje zonder bij effect op 3 blinkertjes na, 1 zo'n potje is al irritant maar niet erg, maar om dan ook nog 2 grotere varianten ervan weg te knallen wordt wel wat eentonig, ze hadden beter alleen die grote kunnen doen die tenminste nog een beetje pit had (Wat je pit kan noemen). Magnum Series vind ik wat dat betrefd wat op Diamond lijken, kleine effecten, saai vuurwerk en achterlijk duur.

Genoeg redenen waarom het slecht was, maar zeker mijn complimenten aan Dream Fireworks met de finale dat maakte een hoop goed, en Marijn dat was zo kicken man, echt geweldig vuurwerk is dat!
Ik zal zo even de foto's uitzoeken.

Dat de show te laat begon ben ik met je eens. Dat is jammer. Ik hoorde ook dat er halverwege al mensen weg waren gegaan omdat het saai begon te worden. Die fluitbakken waren inderdaad dodelijk saai. De eigenaar van Happy Copy (ik ben zijn naam even kwijt) zei inderdaad ook dat die fluitcakes niet meer gebruikt zullen worden door hem.
Dat de show te laat begon is overigens gerelateerd aan het feit dat die radio op dezelfde frequentie zat als de microfoon. Dat oplossen duurde inderdaad te lang.

Hierbij de filmpjes. Ik had twee camera's mee. De beste camera is gebruikt voor de films van de losse producten. Maar de geheugenkaart was erg snel vol. Het beeld is op zich wel aardig qua kleur en ook het geluid, maar de autofocus werkt matig. Vergeef me de onscherpte die er af en toe insluipt...
De tweede camera gebruikt veel minder geheugen, maar het beeld is ook veel minder mooi. Met deze camera is de finale in zijn geheel opgenomen.

Filmpjes:
Magnum Series van VC vuurwerk:
Singapore Stardust, €55,- twee stuks tegelijk.
Vancouver Shooting Stars, €82,50 twee stuks tegelijk. Kaart was eerst vol, dus helaas ontbreekt de finale.

Marijn vuurwerk:
Piedewiet, €37,50 twee stuks tegelijk.
Middeltje, €17,50 twee stuks tegelijk.
Venijnige Plaaggeest (Ongelooflijk Krankzinnig), €30,- twee stuks tegelijk.
Nijdige Naarling, €45,- twee stuks tegelijk.
Woeste Willem (Ongelooflijk Krankzinnig), €79,- twee stuks tegelijk. Kaart was vol, dus helaas ontbreekt de schitterende finale daarvan.

De grote finale met ca. 50 Marijn cakes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de filmpjes Darksoul, dat ze later begonnen kwam inderdaad door de radio, maar dit hadden ze kunnen voorkomen door slim te zijn en zoals bij elke show, demo of evenement het geluid nog voordat het begin te testen. Ze begonnen er pas 5 voor 8 mee geloof ik.

Dit is nou precies wat Stefan bedoeld met foutjes, De pot die in het fimpje aangekondigd word met Vancouver Shooting Stars is Sidney Pole Stars. En zo ging het eigenlijk de hele show door.

Aha, dus mijn film van "vancouver shooting stars" is de "Sydney shooting stars"? Dat is wel slordig ja.

ik kan jullie wel vertellen waarom het wat slordig oogte. Het is geen excuus, maar wel de verklaring.
- Dream Fireworks kwam véél te laat aanzetten om de demo op te bouwen. Daardoor moest er in een rap tempo gewekt worden om überhaupt een beetje af te komen rond 8 uur.
- Dream Fireworks had slechts twee personen gestuurd om de demo op te bouwen. Dat is te weinig. Gelukkig kon Witte Tenten wat mensen missen, zodat zij DF mee konden helpen met opbouwen.
- Het op volgorde zetten van de cakes, zodat ze volgens schema zouden worden afgestoken, viel dan ook niet mee in de beperkt beschikbare tijd.
- Dit is pas de derde demo dit jaar die Witte Tenten verzorgt. Veel ervaring is er dus nog niet, maar er is zeker een stijgende lijn.

Aha, dus mijn film van "vancouver shooting stars" is de "Sydney shooting stars"? Dat is wel slordig ja.

ik kan jullie wel vertellen waarom het wat slordig oogte. Het is geen excuus, maar wel de verklaring.
- Dream Fireworks kwam véél te laat aanzetten om de demo op te bouwen. Daardoor moest er in een rap tempo gewekt worden om überhaupt een beetje af te komen rond 8 uur.
- Dream Fireworks had slechts twee personen gestuurd om de demo op te bouwen. Dat is te weinig. Gelukkig kon Witte Tenten wat mensen missen, zodat zij DF mee konden helpen met opbouwen.
- Het op volgorde zetten van de cakes, zodat ze volgens schema zouden worden afgestoken, viel dan ook niet mee in de beperkt beschikbare tijd.
- Dit is pas de derde demo dit jaar die Witte Tenten verzorgt. Veel ervaring is er dus nog niet, maar er is zeker een stijgende lijn.

Dat snap ik even niet, Dream Fireworks zorgde voor de demo en HappyCopy, Marijn was enkel merk die geschoten werd.

En die verklaringen van 2 mensen is te weinig klopt naar mijn mening ook niet, 2 mensen is genoeg, maarja dan hadden ze wel op tijd moeten zijn, maar hoe weet je dat dan, heb je daar zo lang gestaan of hoor je bij DF of Happycopy?

Back
Bovenaan