Den-Bosch: Mega-handel illegaal vuurwerk maandag voor rechtbank.

Status
Niet open voor verdere reacties.

densta

VWC lid
DEN BOSCH - De Rechtbank in Den Bosch buigt zich maandag over een extreem grote handel in illegaal vuurwerk. Het gaat ondermeer om meer dan 150-duizend lawinepijlen. Vier verdachten uit onder andere Helmond en Veldhoven staan maandag voor de rechter.

De verdachten zijn al in december 2010 in Belgie opgepakt, maar de zaak werd begin 2011 geschorst omdat justitie meer tijd nodig had voor onderzoek.

Opslagplaats met 1500 kg vuurwerk
Het viertal wordt verdacht van de handel in illegaal vuurwerk uit Duitsland, China en Hongarije. Dat werd op verschillende plaatsen in Belgie opgeslagen, maar nergens waren de vergunningen in orde. Op een zo'n opslagplaats, vlakbij Luik, lag 1500 kilo illegaal vuurwerk.

Via vuurwerkhandelaren uit onder andere Etten-Leur, Geldrop en Bergen op Zoom kwam het illegale vuurwerk in Nederland terecht. Het gaat om acht handelaren. Die staan dinsdag voor de rechter.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...uurwerk+maandag+voor+rechtbank+Den+Bosch.aspx

in een bericht op FPM werd er gesproken over dat ze in belgie waren gepakt met 7000 stuks, en dat er vervolgens nog eens 137.000 aangetroffen zijn. zit je al op 144.000 ex alles wat al is doorgezet naar klanten...

De mannen werden in 2010 in België opgepakt met 7.000 lawinepijlen in hun bezit. In het onderzoek dat daarna door justitie werd ingesteld, bleek dat ze eerder al 137.000 lawinepijlen illegaal Nederland hadden binnengesmokkeld.

De Limburgse verdachten zijn twee mannen van 25 en 23 jaar uit respectievelijk Bingelrade en Heerlen.

Inderdaad, ik moest het ook twee keer lezen voordat het echt tot mij door drong. Ik vraag mij dan ook echt af of dit realistich getal is of weer een opgeblazen media sensatie getal is.
Dit hoeft volgens mij niet opgeblazen te zijn. Het gaat over een "extreem grote handel", dus dan stel ik me de mensen voor die het hele land bevoorraden.

Hoe komen 2 van zulke jonge kerels aan zo'n groot geldbedrag! :frusty: welke handel zit je dan nog meer in

Dit hoeft volgens mij niet opgeblazen te zijn. Het gaat over een "extreem grote handel", dus dan stel ik me de mensen voor die het hele land bevoorraden.

inderdaad dit is de grootste smurf / pannekoek die er is deze knakker is al meerdere malen opgepakt en denkt alleen maar aan geld verdienen hier is het mee begonnen.
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?14135-12-6-ton-illegaal-vuurwerk-in-beslag-genomen en hij kon het niet laten en toen kwam dit.
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?29408-Belg-opnieuw-in-de-fout-met-vuurwerk...
van mij mogen zulke jongens wel een paar jaar brommen ze leren er waarschijnlijk niets van zo te zien ..

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is wel heel erg extreem zeg, niet normaal meer.
Deze gasten kunnen een beste straf tegemoed zien.

Een Lawinepijl is massa-explosief toch? Nah dat doet best boem als je er 150.000 hebt liggen en er gaat er 1tje af :frusty:

Dit ging toch om de handel in zinks?
Volgens mij kwamen de zinks via deze mensen NL in, heb ik ooit ergens eens gelezen of foto van de inbeslagname

Het is opvallend dat de zink lawinepijlen bijna nergens meer te krijgen zijn. Het zou erg jammer zijn als dat dan echt voorbij is nu.

En de meeste van jullie hadden van hun je vuurwerk. En nu is 150.000 veel? Dat lag echt niet een loods. Dit was een gigantisch netwerk. Zonde dat het plat ligt

.
En de meeste van jullie hadden van hun je vuurwerk. En nu is 150.000 veel? Dat lag echt niet een loods. Dit was een gigantisch netwerk. Zonde dat het plat ligt
hoe kom jij erbij dat het plat ligt , als je de artikelen goed leest is deze knakker voor zijn handeltje belg geworden ..
dit is het bekende artikel..
Belg opnieuw in de fout met vuurwerk

STEIN - De politie heeft een inwoner van het Belgische Flemalle aangehouden in verband met de vondst van bijna 600 kilo illegaal vuurwerk. Dat maakte de politie dinsdag bekend.

en ja ik ken de knakker goed en nee ik ben niet 1 van de 8 handelaren

.

Go dat zal wel nog leuk worden in de recht bank :(
Daarom moet je als handelaar nooit alles via een importeur doen !
Hier is dus de politie echter gekomen hoeveel en dat ze het al meerdere jaren doen.
Ben wel benieuwt wat de uitspraak is van de recht wat je voor dit alles maal krijgt.

.
hoe kom jij erbij dat het plat ligt , als je de artikelen goed leest is deze knakker voor zijn handeltje belg geworden ..
dit is het bekende artikel..
Belg opnieuw in de fout met vuurwerk

STEIN - De politie heeft een inwoner van het Belgische Flemalle aangehouden in verband met de vondst van bijna 600 kilo illegaal vuurwerk. Dat maakte de politie dinsdag bekend.

en ja ik ken de knakker goed en nee ik ben niet 1 van de 8 handelaren

.

Nou, ik was die handelaar op gegeven moment kwijt. Maargoed, we zullen zie hoe het afloopt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan