[Demo] Vuurwerkzoetermeer van Herwijnen 16 december 2019

Ik heb vanavond weer een hele leuke demo meegemaakt. Het was weer tot in de puntjes verzorgd. De lokatie is echt heel fraai, met dat water, de grote kerstboom, en de gebouwen rondom. Ook de organisatie is perfect: veel mensen met hesjes aan die schietlijsten uitdelen, gratis krentenbollen, zeer goed verstaanbare omroeper, scherm erbij met foto en prijs. De demo verliep ook vlekkeloos: geen fouten of weigeraars. RedWire sprong er met meerdere producten echt bovenuit. Maar ook de Sweetlake Locomotion was zoals gezegd een topper.
En dan de finale! :blink: Heel fijn weer! Toch tof dat je bij Big Smile gewoon wéét dat je een vette finale gaat zien die van voor tot achteren gewoon klopt. Leuke producten, vette opbouw, heerlijk eindsalvo!
Top demo! :applause:

En hierbij mijn film van de finale! :)

Verwerking tot 4K is nog even bezig bij Youtube...

Het kan zijn dat de nieuwe producten samples waren. Op de FB van Vuurwerkzoetermeer staat een video waarbij alle producten voor de show worden getoond. Alle nieuwe producten zitten in een blanco doos met alleen een productnummer erop. Zo komt ook 3640 langs, de Autograph Box..
Alle bestaande producten zitten wel in een omdoos. De Sweetlake Locomotion lijkt wel productie.

Maar goed, in theorie kunnen ook gewoon de omdozen toevallig bij deze artikelen eraf zijn gehaald:wink:

Nee, Rico, dat is niet zo. RedWire heeft om alle compounds een saaie doos met alleen het productnummer erop. Dat is de binnendoos zonder kooi. Zo worden ze gewoon verkocht.

Ik heb hier de Sweetlake Locomotion. Die heeft geen eigen topic op VWC, naar mijn weten.

Heerlijke demo weer. Goede sfeervolle locatie met rook die lekker bleef hangen in de straten na afloop. Mooie producten gezien en goede finale.

Zomaar even wat aantekeningen:
Delicate Thunder - best flinke knallen
Criss Cross Crackhead - gewoon goede crackling waaier, publiek reageerde hier zoals altijd goed op
Drama King - harde knallen met zeer grote boeketten
Titanium Peony - mooie kleuren, harde knallen, goed tempo en mooi extra ti-boeket
Titanium Palm - hard en mooi spektakel
Pure Gold - erg mooi goud blok, wel redelijk kort
Sweetlake Locomotion - zie bovenstaand, topper
Autograph Box - topper, mooi langhangend rood, zie topic voor filmpjes
Blinking Maniac - mooie kleuren en salvo's
Dropbox Hero - leuke effecten, erg mooie waaier met rode en groene glitter

Zoals altijd inderdaad weer een perfect georganiseerde demo op een top lokatie.
Maar ik zou mezelf niet zijn als ik niks te zeuren had.
Ben ik nou echt de enige die heimwee heeft naar het tijdperk dat hier producten van Wolff werden geschoten? Zeg maar toen de Silver Salute nog een echte rammer was?

Dit jaar voor het eerst dat ik in de Sweet Lake lijn een paar producten heb gezien die op mijn lijstje een voldoende scoorden.
De Red Wire lijn heeft zeker mooie items, maar moeten die nou echt zoveel duurder zijn?
Voor mij zijn ze niet onderscheidend genoeg daarvoor.
Grappig is ook dat het voor mij meest onderscheidende product nog niet is genoemd: de Molotov Mines.
Bedenk die eens op 15 meter afstand van je voordeur...

Hierbij nog de volledige demo, jammer van wat regen op de lens zo af en toe. Schietlijst staat in de omschrijving:

Ik denk dat alle toppers wel genoemd zijn inmiddels. Wederom weer erg genoten van de demo, de regen mocht de pret niet drukken. Goed georganiseerd, prima oliebol, geweldige locatie en wat is het er altijd gezellig druk. Het is niet zo dat ik voor het eerst Red Wire in actie zag, maar man wat was ik onder de indruk zeg. Wat een burst en wat een spreiding, stak er echt met schouders bovenuit. De flop van de avond is al eerder genoemd en dat waren de artikelen uit de Essentials lijn. Dat was niet best, al vond ik de Greyhound dan nog wel redelijk presteren.

Toppers:
- Three Stage Trouble: Geweldige drietrapsfluit en dan ook nog eens in salvo's geschoten.
- Criss Cross Crackhead: Na het aanpassen van de Crackling Chry 2.0, is dit één van de beste crackling waaiers. Vooral de 2 verschillende soorten crackling kan ik erg waarderen.
- Titanium Peony: Prachtige kleuren met een opvallend groot titanium boeket.
- Pure Gold 0.9K: Dit was voor mij de grote verrassing van de avond. Wat een keiharde burst, heerlijk tempo en wat een spreiding. Kippenvel!
- Red Wire Autograph Box: De conculega van de Red Maroon. Wederom een keiharde burst en intense knalrode boeketten. Ben normaal meer een voorstander van een box met meerdere effecten, maar deze box is hierop een uitzondering. Want heb echt enorm genoten van begin tot eind. En dan het finale salvo, nog nooit eerder vertoond zo fel.
- Wall of Willows: Met deze topper trek je om 00:00 uur wel even de aandacht. Hij is wat snel weg, maar wel gegarandeerd spektakel. De opbouw is keurig, eerst 1 cake i-shape om vervolgens in een razend tempo de gehele lucht te vullen.
- Blinking Maniac: Deze doet zijn naam wel eer aan. Blinkers kan ik altijd waarderen en al helemaal gecombineerd met multicolor peonies. Het tempo is natuurlijk geweldig en deze box zet om 00:00 uur de straat wel even op zijn kop. Wel gaat het steeds om dezelfde effecten, maar vanwege de w-shape in het begin en indrukwekkende v-shape met een flinke spreiding, die overigens een mooie toevoeging zijn, heb ik mij daar geen moment aan gestoord.
- Dropbox hero: Prachtige waaier met geweldige crackling tails. De tweede cake was ook goed, maar vooral de z- en fanshape waaiers met dikke crackling willows gecombineerd met rode en groene blinkers sprak mij erg aan. Prachtige combinatie, absoluut van genoten.

Verder vielen de Sweetlake Locomotion en de silver thunderstruck mij positief op. Vooral die laatste gaat op de wensenlijst voor volgend jaar. Mooie zilveren crackling willows, zie je niet vaak en de voorverkoopprijs is zeker niet verkeerd.

Verder ook erg genoten van de finale, waarin velen toppers voorbijkwamen. De X-shape met in het midden een I-shape was wat mij betreft zeer gesslaagd. Ook genoten van de crossette cake/box, cross van Marijn, de combinatie van de Molotov Mines met de Crackling X, de diverse fluit cakes en natuurlijk de Zena Power Crackling Box als slot. En de Snow Shadow blijft ontzettend goed. Helemaal als beide kleuren door elkaar worden geschoten.

Zo werden er tijdens de finale meerdere fluitcakes tegelijk geschoten, waaronder een aantal met een zeer schelle fluit. Iemand enig idee welke cakes dit waren?

Film van Dark Soul

Weet iemand welke fluitcake we op 2:40 min zien? Vodka Whistle?
En de schelle fluiters naar boeket vanaf 6:25 min? Zou dat de Fat Cat Shuffle zijn?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan