Gisteravond was ik ook aanwezig bij deze demo. We hebben er even op moeten wachten, want het zat jaar in jaar uit niet mee, maar gisteravond was het moment eindelijk daar. Vooraf al een aantal interessante artikelen op de schietlijst. We waren bewust redelijk vroeg en daardoor nog voldoende parkeerplaatsen beschikbaar. We werden hartelijk ontvangen en kregen direct de schietlijst overhandigd. Boven in de kantine lag nog een foldertje op ons te wachten en dat was een mooie bijkomstigheid. De toppers zijn inmiddels wel benieuwd, maar hierbij alsnog mijn lijstje.
De Riakeo 500 kwam ontzettend sterk over. Voor een kooiloos artikel echt een degelijke burst en ook de spreiding was dik in orde. Hierbij gaat het om een soort dikke crackling willows die vrij fel zijn. Vooral zo'n dikke tip zien we niet vaak en dit maakt hem echt uniek. Wat mij betreft 1 van de toppers van 2024.
Ook de Toxic wist mij te verrassen. De kleuren waren echt goed helder en o.a. het gouden crackling effect sprak mij ontzettend aan. Burst was iets minder in vergelijking met de Riakeo 500, maar al met al echt een goede cake. Dit jaar heb ik deze niet besteld, maar na deze live ervaring acht ik de kans groot dat deze volgend jaar wel op de lijst komt.
De Zodiac hebben we een ruime week geleden al live gezien en was toen adem benemend mooi. Ook gisteravond was deze topper weer wonderschoon. Dat goud is echt om van te smullen en de dahlia sterren zijn echt ontzettend fel. De v-shape komt de wow-factor ook ten goede, al ligt het tempo wel ontzettend hoog. 2 keer knipperen en het is voorbij. Kwaliteit super hoog, al vind ik de prijskwaliteit-verhouding wel uit balans bij dit product, zeker gezien de tijdsduur. Wel zou ik dit artikel vaker in shows willen zien, want dan is een succesvol thema een zekerheidje.
De White Red Rebel wist ook gisteravond weer eens te overtuigen. Ik heb deze cake jarenlang links laten liggen omdat de kwaliteit wel heel hard neer beneden is gegaan. Kennelijk is het gelukt om de nieuwe batch weer op niveau te krijgen. Per stuk, maar zeker in de finale met een aantal tegelijk vond ik deze echt heel erg gaaf. Hopelijk kan Lesli deze kwaliteit vasthouden voor toekomstige batches, want dan zullen we deze vast en zeker weer vaker in de collecties van liefhebbers terugzien.
De Hanging 'n Banging was ook gisteravond weer overtuigend. De fish mine is gedurfd maar pakt zeker niet verkeerd uit. En het goud dat de artikelnaam eer aan, want voor een kooiloze cake blijft het effect keurig hangen. Kan niet anders zeggen dan dat dit weer eens een fraaie cake is van Vuurwerktotaal. Hopelijk kan men deze lijn vasthouden, want dit smaakt zeker naar meer.
Nu de geliefde Decibel van Wolff uitlopend is, is de Scuba een mooi alternatief. Het exemplaar gisteravond had er wel erg veel zin in en schoot relatief snel leeg. Spinning tails zijn redelijk en zeker in combinatie met de blinkers is dit een toffe cake.
Lesli had dit jaar meerdere compounds voor 6 tot 8 tientjes. De Futuristic Salvo was daar 1 van. Ik had bij deze producten zoiets van eerst zien en dan geloven. De Futuristic Salvo was niet de absolute topper van de avond, maar deze presteerde wel boven verwachting goed. Duidelijk kooiloos en een kleiner kaliber maar voor net geen €78,- is dit echt wel een leuke box. Dit was echt gewoon heel degelijk en een erg goed prijskwaliteit verhouding.
De Siqnature Show uit de Xqlusif lijn kon mijn verwachtingen niet waarmaken. Sterker nog, deze viel tegen en de Dutch Protocol was duidelijk beter. Voor een product uit de Xqlusif lijn en een prijs van €319,50 mogen we absoluut meer verwachten van Vuurwerktotaal.
De finale was één en al genieten. Er kwamen wederom diverse toppers voorbij en er leek voor mijn gevoel maar geen eind aan te komen. Het was goed om te zien dat er veel mensen afkwamen op de demo en ik kan me niet herinneren dat ik het hier ooit zo druk heb gezien. De sfeer was opperbest en complimenten voor Vuurwerktotaal Zoetermeer voor het organiseren van een geslaagde demo. Alles was keurig geregeld, van schietlijst, folders en verkeersregelaars tot aan warme choco. Nogmaals bedankt en hopelijk tot volgend jaar.