Demo Tiel (Dumpshop Tomcat)

cass

VWC lid
Net terug van mijn eerste nederlandse demo van dit jaar, in Tiel, waar een aantal Broekhoff produkten werd geshowd. Vooral Crown, en een zestal High Performance produkten.
Het aardige was dat de 500 grammers per stuk werden geschoten, zodat ik een duidelijker beeld heb gekregen van wat één zo'n cake nou eigenlijk doet. Net als jullie allemaal had ik natuurlijk de films van de voorgaande demo's gezien, dus waren de verwachtingen hoog gespannen.

Om maar direkt met de deur in huis te vallen: het viel mij niet mee. De meeste cakes hebben ondanks hun 500 grams status moeite om de lucht zodanig te vullen dat je geboeid blijft kijken. De naar MIJN mening best presterende cake van de avond was niet een van de nieuwe, maar good "old" Pandora's Box, die er wél in slaagde om de hemel in vuur en vlam te zetten. Voor het overige gaat mijn voorkeur na vanavond nog steeds uit naar de "gewone" 200 grammers, omdat ik vind dat die een veel betere prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

Even een korte review, waarbij ik wil benadrukken dat dit mijn persoonlijke mening is; ieder zijn meug, hoor!

Van High Performance heb ik achtereenvolgens gezien: Madness, Cruzer, Revolution, Illuminati en Outbreak. Kort maar krachtig: wat mij betreft was de Illuminati de uitblinker, maar desondanks voor mij geen 55 euro waard.

Van Crown heb ik een groter assortiment gezien.

De Zensation Box is mooi, vooral de gouden mine-effecten in combinatie met blauwe sterren. Maar hij is ook erg snel klaar, helaas.

De Falling Leafs heeft natuurlijk een heel apart effect, met verrassend heldere kleuren, maar naar mijn smaak wat te magere boeketten.

De Jewel in the Crown, die diezelfde falling leaves afwisselt met crowneffecten, vind ik persoonlijk een stuk boeiender, en zijn prijs (47,50) wel waard.

De beste nieuwkomer was voor mij de Multi Cross, vanwege de wisselende effecten en toch ook redelijk gevulde lucht.

De Multibox en de Turbobox hebben door hun grote aantal schoten gewoon te weinig effect per schot, en maakten op mij daardoor een beetje een zielige indruk.

De Megatronix met zijn 1023 schoten (of heb ik er nou een gemist?) blijft wel een spektakel, maar je moet maar net van die herrie houden. Het heeft niet mijn buitengewone interesse, maar een publiekstrekker is het zeker wel. Mag ook wel, voor 70 euri....

Ben benieuwd of er nog meer freaks aanwezig waren, en of er aan hun verwachtingen is voldaan. Maar misschien hoor ik dat morgen wel, in Zeewolde...

Bedankt Cass dat je deze ervaring met ons wilt delen.
Ik vind dat je een zeer goede en bruikbare beschrijving van de cake,s hebt gegeven. Het is aan een ieders oordeel uiteraard, het blijft een subjectieve bezigheid, maar op basis van de films,s van de demo,s die ik gezien komen mijn bevindingen aardig overeen met die van jou.
Binnenkort ga ik zelf ook naar een demo van Broekhoff toe, ik ben benieuwd naar de live beelden.

Wat betreft de falling Leaf,s was ik al bang voor. Een top van een cake met juwelen van gekleurde falling leaf,s maar in zijn eentje komen de boeketten er zeer bekaaid af.
Ik volg verder jouw advies wat de Pandora,s box betreft. Die ga ik in de gaten houden.

Tot morgen in Zeewolde.

:bye:

Heel goed /duidelijk verslag Cass !
Ik ben vooral geinteresseerd in het blok" Jewel in the Crown ".
Ik zal deze volgende week in aktie zien en hoop dat mijn
hoge verwachtingen uitkomen.
Cheers:bye:
Mek

Back
Bovenaan