Zo, weer thuis van een geslaagde demo.
Het weer was goed gezind vanavond, voor de demo wat regen maar tijdens de demo was het zo goed als droog.
Bij aankomst een schietlijst gekregen en deze zag er goed uit. Er werden een 30 artikelen van pyrostar geschoten. De eerste 6 artikelen (de wat kleinere) werden per 2 geschoten, het enige jammere hieraan is dat ze er 2 achter elkaar hadden gezet zodat het lastig was om onderscheid te maken.
Wat opviel was dat de artikelen niet op oplopende prijs volgorde geschoten werden, maar wat door elkaar (behalve die eerste zes dan).
De demo begon om iets over zeven. De geluidsinstallatie was niet duidelijk te verstaan, dus op de lijst maar bijgehouden waar ze waren. Het tweede artikel (de color cross) viel om en schoot richting het publiek. De hekken stonden gelukkig op voldoende afstand, maar het was toch even schrikken als zo'n schot recht op je af komt en op een meter of 5 van je knalt. De pot werd snel in een andere richting gelegd (het volgende schot schoot richting de omroeper) maar gelukkig is alles goed afgelopen.
Dit was de eerste keer dat ik vuurwerk van pyrostar real life zag (en eigenlijk ook van broekhoff in algemeen). Ik had er hoge verwachtingen van en die zijn ook gedeeltelijk uitgekomen. Deze demo is voor mij wel weer een bewijs dat je niet altijd de duurste producten hoeft te kopen voor de beste effecten. In de producten die ik zag, zat veel goud (willows, brocade) en de grote van effecten variëerden nogal. Over het algemeen vond ik de grote van de effecten wat tegenvallen.
De toppers van de avond voor mij waren de typhoon waar (als ik het goed gezien heb) colour changing inzat, maar ook die andere 2 van die serie (cycloon en tornado) zijn toppers. Ook de brocade pine vond ik een zeer goede cake.
Aan het eind van de demo werd nog een mini-finale geschoten. Het duurde even voordat ze alle cakes goed hadden staan voor ze eraan begonnen, maar deze finale zag er goed uit. Vooral de afsluiting was, zoals hierboven al beschreven, super met een stuk of 6 brocade pines.