Demo Leusden 11-12-2010

Dit was een goeie show! Goede opbouw met prijsklasses van 6 tot 15 euro, 15 tot 35 en 35 tot 65 euro, afgestoken per 2. Daartussen staken ze nog losse potten af per 3. Aan het einde een grande finale! Deze finale was al zeker de moeite waard! Helaas functioneerde ong 4 potten niet naar behoren, maar dat is het voordeel als je per 2 afsteekt. Zo'n finale maakt alles weer goed!

Gisteren voor Leusden gekozen om voor het eerst eens wat Pyrostar in het echt te zien. Over het algemeen vond ik het kwalitatief redelijk goed vuurwerk, maar (daar gaan we weer) toch echt te hoog geprijsd. Brocade Pine viel mij erg tegen, maar Brocade Tip, Typhoon en Starmine bijvoorbeeld zijn erg mooi. Maar, zoals gezegd, prijzig...

De finale was inderdaad aanzienlijk spectaculairder dan de demo, want bij de demo hield nogal eens een cakeje halverwege op, en ik had het idee dat de speaker de namen en de produktbeschrijvingen van de cakes vanavond voor het eerst zag. Maar de versnaperingen voor de toeschouwers en de geluidsinstallatie waren super, en de finale was zo goed dat ik terug ben komen lopen, want ik had er zo weinig meer van verwacht dat ik al bijna in de auto zat... Ik meen onder andere gezien te hebben dat er 4 Panters van Dynasty in dubbele V-shape werden geschoten, en zelfs als dit niet klopt vind ik het toch een briljant idee, en heb ik het in mijn achterhoofd opgeslagen. Over een goed gevulde lucht gesproken....

De finale was inderdaad aanzienlijk spectaculairder dan de demo, want bij de demo hield nogal eens een cakeje halverwege op

Dat viel mij dus ook al op.
Volgens mij kunnen ze blij zijn als we zeggen dat de helft van de potten/cakes in de demo volledig af ging.

Dit is niet om het vuurwerk of kiers af te kraken maar het viel me gewoon op. Je zou maar 50,- voor een cake uitgeven en dat die er op de helft mee stopt. Die kans is dus veel te groot vind ik zo blijkt uit de demo.

De demo was verder wel heel goed in elkaar gezet!
Vooral de finale ging erug lekker!!!
Lekkere gratis oliebollen en koffie.
Kiers bedankt!!

Even een kleine reactie op de producten die er mee stopten/niet gingen.
Het waren in totaal van de 28 producten 4 blokjes die niet goed gingen.
Bij 1 daarvan was de ontsteker niet goed, bij 2 was het interne lont door het inpriemen van de ontsteker losgeraakt, en bij 1 was het echt een productieprobleem.
Voor de rest zijn enkele candles en fontijnen zowel in de demo als in de finale niet gegaan, maar dit is te wijten aan het feit dat een quick-fuse/visco verbinding erg lastig ontsteekt, zeker met vochtig weer waardoor het tape gewoon niet lekker blijft zitten.

Voor de rest bedankt voor de reacties mannen!

Laatst bewerkt:
Wat voor tape heb je dan gebruikt?
Quickmatch en visco gaan prima....zolang je het visco maar schuin afknipt, zodat de kruitbaan open ligt.

Heb je gelijk in do, maar in die candles zit het visco redelijk diep erin.
Schuin afknippen ging dus echt niet, en het visco ging niet echt ver het quickfuse in.
Voor de fontijnen was het ducktape waarschijnlijk iets losgelaten, waardoor de vuurmond niet lekker op het visco kwam

Back
Bovenaan