Demo Den Haag 14-12-2009

In Zoetermeer stond nauwelijks wind, en als je als excuus de wind hebt gehoord, dan is dat absolute kul!
Windkracht 1 gisteravond!

Hoe zat dat nou Fred, want jij vertelde het publiek toch dat vanwege wind en de daarop niet gegarandeerde veiligheid die producten niet werden geschoten?

Blitzzz, een aantal artikelen werden niet geschoten omdat ze door de importeur nog niet waren afgeleverd.
Een dan een aantal artikelen die op verzoek van het schietbedrijf niet geschoten mochten worden in verband met de veiligheid.
Begrijp ik ook niet, want tijdens de finale zijn er nog grotere en bredere cake,s de lucht ingegaan.

Waarom bepaalde cakes niet zijn afgeschoten, kan ik wel verklaren. Het is bureaucratisch geneuzel, maar dit is de realiteit. Met de afgegeven vergunning en veiligheidsafstand van zo'n 40 meter wat dit was, is het wettelijk niet toegestaan om potten met tubes met een binnendiameter groter dan 1" te schieten.
Komt er dus op neer dat alle cakes met tubes tussen de 26 en 30 mm. niet geschoten mogen worden. Daarop kan de gemeente controleren in het schietveld.

@Blitzzz: ja, dat was ik inderdaad met camera :p

Ik heb (naast de productfilms die ik al geplaatst heb) een aantal foto's gemaakt van deze demo. Zie hier de foto's!

Ik had aanvankelijk mijn instellingen niet helemaal lekker staan (ISO van 400), maar dat gaf ook wel een apart effect. De tweede helft is dus duidelijk anders dan de eerste helft.

p1000623.jpg

p1000626.jpg

p1000627.jpg

p1000628.jpg

p1000631.jpg

p1000632.jpg

p1000634.jpg

p1000635.jpg

p1000637.jpg

p1000639.jpg

p1000640.jpg

p1000642.jpg

p1000644.jpg

p1000645.jpg

p1000646.jpg

p1000647.jpg

p1000649.jpg

p1000650.jpg

p1000651.jpg

p1000654.jpg

p1000655.jpg

p1000656.jpg

p1000657.jpg

p1000658.jpg

p1000663.jpg

Na afloop van de demo waren er wat mensen die vanaf hun balkon ook een romeins kaarsje moesten afsteken :p

Haha die foto van de romeinse kaars is dus toch nog gelukt.
Zijn nog best aardige foto's geworden dacht ik zo!

Ik weet dat de Extreme Salute tubes heeft van 1,2", maar de Zware Jongens toch niet?
Welke cakes mochten nog meer niet?

Waarom bepaalde cakes niet zijn afgeschoten, kan ik wel verklaren. Het is bureaucratisch geneuzel, maar dit is de realiteit. Met de afgegeven vergunning en veiligheidsafstand van zo'n 40 meter wat dit was, is het wettelijk niet toegestaan om potten met tubes met een binnendiameter groter dan 1" te schieten.
Komt er dus op neer dat alle cakes met tubes tussen de 26 en 30 mm. niet geschoten mogen worden. Daarop kan de gemeente controleren in het schietveld.

@Blitzzz: ja, dat was ik inderdaad met camera :p

Ik kan wat vergeten, maar potten die niet zijn afgestoken hoewel ze wel op de schietlijst stonden, zijn in elk geval
Tequila Sunrise (Weco)
Vurige Catie (Marijn)
Piedewiet (Marijn)
Zware Jongens (Marijn)

De Zware Jongens zijn inderdaad niet boven de 1" maar toch bewust niet geschoten. De afstand tot het publiek liet het met het oog op veiligheid toch niet toe.

Gister avond om 20:00 was de unieke Vuurwerk Demoshow in Den Haag naast de Haagse Hogeschool

Organisator Dick Vrolijk van Happy Copy VUURWERK wil met de show aantonen dat illegaal vuurwerk overbodig is geworden. "Vuurwerkpotten en cakes met maar liefst 500 grams kruit zijn nu volop legaal te koop tegen scherpe prijzen. Ongelooflijk mooi, op soms wel 30 tot 40 meter hoogte en met keiharde knallen!" Het zwaardere vuurwerk is volkomen veilig, maar vraagt wel extra aandacht bij het afsteken.

Legaal vuurwerk is tegenwoordig net zo imposant, spectaculair en een stuk veiliger, aldus Dick Vrolijk van Happy Copy.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan