Demo Beuningen 11-12-2009

Het is een demo van vuurwerk Bull.
Geplande tijdstip is 19.30U.

De collecties van Bull zijn: Zena, Pro-Line en Diamond. Wat er die dag geschoten word weet ik niet.

Edit 09-12-'09:

Ik maandag gevraagd om mee te helpen met deze demo. Ik moest er eigenlijk om 4 uur zijn maar dat redde ik niet i.v.m. school dus het wordt half vijf.
Wat ik precies moet doen weet ik nog niet maar daar kom ik vrijdag wel achter:D De demo zal tot ongeveer 8 uur duren.

Laatst bewerkt:
Ik heb toch niks te doen, dus ik rij even naar Beuningen.

Preciese lokatie is volgens mij: Ooigraaf 2 te Beuningen.

Voor de genen die gaan tot zo, ik heb een Orginal vest aan.

Hallo allemaal,

Ik was dus gevraagd om gister mee te helpen met deze demo van Bull vuurwerk. Dit was de eerste waarbij ik gezien heb hoe dat nou gedaan word. Voor mij was het in het begin dus best wel spannend, de eerste keer dat ik dit jaar weer vuurwerk aanraakte:D.
Onderweg naar de demo toe werd er gezegd dat ik foldertjes moest uitdelen. Toen we een maal daar waren vroegen ze of ik mee wou helpen met het sjouwen van de dozen naar de schietplek op het voetbalveld. Dat wilde ik graag doen, dozen sjouwen was leuker dan een beetje stilstaand in de kou folders/schietlijsten uitdelen. Toen alle dozen op het veld stonden mocht ik de lontjes van de verschillende potten losmaken en zorgen dat ze goed naar buiten staken zodat de schieters ze meteen konden aansteken. Tenslotte moesten alle potten nog verspreid worden over de 3 verschillende plekken waarvandaan het vuurwerk werd aan gestoken. Daarbij moesten we HEEL goed opletten dat de lont helemaal vrij was, er mocht geen plakband meer opzitten, alles moest op de goede volgorde van de schietlijst ( zo stonden ze al in rij 1 maar niet in 2 en 3 dus daar moesten we dat nog doen) en we moesten ervoor zorgen dat alle lonten dezelfde kant op stonden zodat de schieter niet naar de lont hoefde te zoeken en meteen kon aansteken, bij de waaiercake’s moesten we wel opletten dat die goed ten opzichte van het publiek stond. Alleen bij deze cakes kon het voorkomen dat de lont de andere kant opstond. Toen we hier mee klaar waren duurde het nog zo’n half uur tot de demo begon. Vanaf toen mocht ik niet meer op het veld komen en ik moest ervoor zorgen dat niemand behalve de schieters en de controleurs het veld op gingen bij het poortje waar ik stond.

Toen was het iets na half 8 en de demo begon. Een goede demo, bijna alles ging zoals het moest. Een min punt vond ik de muziek, doordat de muziek zo hard stond hoorde ik af en toe het vuurwerk niet tot bijna niet. Dit geldt dan voornamelijk voor de fonteinen, bij bijvoorbeeld de diamond screemer heb ik bijna niks van gehoord. Alle potten werden per 3 geschoten, de potten waarvan verschillende versies van zijn zoals de Palm assortiment, daarvan werden ook 3 verschillende versies geschoten. Doordat ze per 3 geschoten waren zag je vaak mooie volle luchten dit maakte het mooi om naar te kijken maar bij veel potten twijfel ik of ze alleen wel mooi waren geweest.

Als afsluiter was er een finale van consumenten vuurwerk. Er waren in totaal 3 plateaus met alle 3 zo’n 10 tot 15 potten volgens mij. Bij de eerste 2 stonden voornamelijk de wat kleinere potten en bij de laatste waren vooral grootte potten zoals de thunderking xxl . Alle potten werden een voor een achter elkaar aangeschoten waardoor op een gegeven moment een stuk of 20 cakes aan waren. Dit gaf een hele mooie lucht, lekker vol met veel knallen.

Na afloop van de demo moest het hele voetbalbal veld opgeruimd worden, alle snippers, stukken klei, de potten etc. moest van het veld weg. Ik heb daar nog mee geholpen tot ongeveer half 10, toen moest ik gaan omdat mijn vader nog weg moest. Maar het zou me niks verbazen als ze nog tot middernacht bezig zijn geweest met het opruimen.
Ik had echt niet verwacht dat er zoveel rotzooi van cakes afkwam.

Ook was er iemand van de Gelderlander aanwezig die Richard Bull heeft geïntervieuwd net voor de demo, ook heeft ze het vuurwerk gefilmd. Hier de link van het artikel en filmpje:
Vroeg vuurwerk boven Beuningen

Laatst bewerkt:
He fireworkfan,

jij was dus degene die ons gisteren heeft geholpen?
Nog bedankt daarvoor.

Heb gisteren samen met een collega van Wagenvoort Vuurwerk deze demo geschoten. En ook al was de muziek echt te hard, ik heb goed vuurwerk gezien.

Zelf was ik soms verrast door Zena waar regelrechte toppers bij zaten.
Er werd ook Diamond en GBV geschoten.
kortom was een leuke demo met in de finale een stuk of 50 cakes.

Groet,

San quinton

Ja, dat was ik.
Wie was jij dan van de 2?:rolleyes:

Ik was en ben degene met terugtrekkende haargrens. Al noemen sommige mensen me kaal.:wink: (te vergelijken met een biljartbal....

Je hebt goed geholpen en alle tips ter harte genomen, waarvoor dank. Ons veel geholpen.

Groeten,

San Quinton (Frank)

Oke, dan weet ik het.
Ik vond het heel erg leuk om het een keer mee te maken en te helpen, dus ik deed het graag:D

Zoals ik gisteravond al postte, ben ik ook even langs de demo Beuningen geweest.
Erg leuke demo en tof om ook eens Slyline en Pro-Line vuurwerk live te zien.

Locatie was perfect, alleen spak de omroeper zeer slecht popi jopie Engels.
Maar ja, ik l*l ook slecht Rotterdams, dus eingelijk moet ik niet zeuren.
En verder stond de muzeik iets te hard, maar tijdens de finale hoorde je de muziek niet meer. :)

Op een cake na alles gezien, want ik moest echt nodig pissen.
Dus ik ben met camera en statief even naar een hoekje gelopen.

Maar ja, ik heb een aantal foto's genomen.
Kijk en geniet.

DSC_8364_Medium_.JPG

DSC_8370_Medium_.JPG

DSC_8391_Medium_.JPG

DSC_8392_Medium_.JPG

DSC_8393_Medium_.JPG

DSC_8411_Medium_.JPG

DSC_8414_Medium_.JPG

DSC_8420_Medium_.JPG

DSC_8432_Medium_.JPG

DSC_8434_Medium_.JPG

DSC_8437_Medium_.JPG

DSC_8442_Medium_.JPG

DSC_8448_Medium_.JPG

DSC_8475_Medium_.JPG

DSC_8476_Medium_.JPG

DSC_8479_Medium_.JPG

DSC_8489_Medium_.JPG

DSC_8495_Medium_.JPG

DSC_8505_Medium_.JPG

DSC_8516_Medium_.JPG

DSC_8533_Medium_.JPG

DSC_8552_Medium_.JPG

DSC_8556_Medium_.JPG

DSC_8570_Medium_.JPG

DSC_8574_Medium_.JPG

DSC_8577_Medium_.JPG

DSC_8596_Medium_.JPG

DSC_8602_Medium_.JPG

DSC_8608_Medium_.JPG

DSC_8611_Medium_.JPG

DSC_8620_Medium_.JPG

DSC_8625_Medium_.JPG

DSC_8678_Medium_.JPG

DSC_8682_Medium_.JPG

Groetjes de sigarenboer.

Complimenten voor de foto's sigarenboer.
Zitten erg mooie exemplaren tussen.

Mag ik je vragen welke sluitertijd en diafragma je neemt?
Afgelopen woensdag bij de eigen demo van wagenvoort ook foto's gemaakt zal ze later nog posten.

De muziek was echt VEEL te hard. vorig jaar ook al over gehad. Volgend jaar beter.
Dat is direct al overlegt met de jongens van VuurwerkBull

Groet,

Ik had me camera op f9 gezet.
Dat is voor vuurwerk misschien iets te laag.
Maar het viel me op, dat sommige effecten van de foto's die ik heb genomen van de show van Sky fireworks, niet goed te zien waren op de foto.
Ik heb toen een diafragma gebruikt van f 13. (Geloof ik)

Qua sluitertijd, heb ik me camera op bulb gezet.
Is erg handig, aangezien je al snel een foto hebt met te veel effecten er op.
Met bulb kan je zelf bepalen, wanneer je afdrukt, zodat je bijvoorbeeld het crackling effect niet op de foto wilt hebben, na een palm tree effect.

---

Ik was niet de enigste die vond dat, de muziek te hard vond.
San Quinton, kan je die omroeper volgend jaar ook niet een curcus geven, hoe spreek ik effect namen goed uit...?:wink:

Mooie foto's!

Was dit niet dezelfde omroeper als die bij de Tomcat demo?
Toen was het nog veel erger met de uitspraak, gister viel nog wel mee:p

Back
Bovenaan