Demo: Ano Vuurwerk Milheeze 29 november 2014

Mijn gezouten mening.
De ochtend lopen te twijfelen, zal ik wel of niet gaan.
Na de Sint opkomst op scouting hak ik de knoop door, ik ga.

Vanaf mijn ouders naar Milheeze gereden, lekker op Coldplay and the rush to the blood of the head.
Via een paar binnen weggetjes ben ik er.
Snel naar Ano en de schuur in, hier is het tenminste lekker warm.
Een kwartier voor de demo, naar buiten.
Morris en Ralph en Anaconda staan al klaar met hun camera en statieven.
Ik zeg gedag en loop een heel stuk naar voren.
Wel eens fijn om zonder camera naar een demo/show te gaan.

De demo.
Zena sprong er echt boven uit, met hun vuurwerk.
Ik wil niet zeggen, dat de andere importeurs allemaal niks waren.
Maar ik had er wel meer van verwacht.
Van blok van Royal schrik, de effecten komen zo laag.
Dat ik hoop dat het een sample versie is/was, want als het......

De kleine potjes, zoals de sirens salvo, rampage en de sirens salvo vind ik super.
Ook de Marori hunter B van Haokan vind ik mooi, maar ik denk wel dat de kopers van deze cake, hem even moeten drogen.

Ik heb dingen gezien, die mij opvielen.
Ten eerste waren van sommige cakes de burst veels te hard.
Wat je dan krijgt is, dat de effecten uit elkaar waaien en in het slechtste geval doodslaan.
Jammer..

Een x aantal cakes gezien, waar het siereffect kompleet vernageld wordt door de crackling.

En wat betreft de doorlont bakken (Die je niet mag doorlonten...) wat is er moeilijk aan om die te verbinden met elkaar?
De gewone mensen die hun pakketen kopen en paar cakes, snappen hier niks van.
Ik heb veel mensen horen zeggen, kost dat zo veel terwijl die zo kort duurt...
Gebruik dan de volgende keer wassag lont, of verbind die handel goed door.

Voor de rest prima demo gezien... (Ja het kreng is klaar met mauwen...)

Finale was prima, mooi gedaan.
Alleen 1 puntje, omdat de mines vrij dicht bij stonden en de shells veraf, kwamen de shells niet echt tot hun recht.
Maar ja, dat is dat jeuk afstanden verhaal...

Na de show lekker bijgepraat met de vuurwerk liefhebbers, onder het genot van een bakkie koffie.
Lekker gezellig.

Ano en schieters bedankt, ik heb genoten.
(Draai de thermostaat de volgende keer 10 graden hoger... ;-) )

Mijn gezouten mening.
De ochtend lopen te twijfelen, zal ik wel of niet gaan.
Na de Sint opkomst op scouting hak ik de knoop door, ik ga.

Vanaf mijn ouders naar Milheeze gereden, lekker op Coldplay and the rush to the blood of the head.
Via een paar binnen weggetjes ben ik er.
Snel naar Ano en de schuur in, hier is het tenminste lekker warm.
Een kwartier voor de demo, naar buiten.
Morris en Ralph en Anaconda staan al klaar met hun camera en statieven.
Ik zeg gedag en loop een heel stuk naar voren.
Wel eens fijn om zonder camera naar een demo/show te gaan.

De demo.
Zena sprong er echt boven uit, met hun vuurwerk.
Ik wil niet zeggen, dat de andere importeurs allemaal niks waren.
Maar ik had er wel meer van verwacht.
Van blok van Royal schrik, de effecten komen zo laag.
Dat ik hoop dat het een sample versie is/was, want als het......

De kleine potjes, zoals de sirens salvo, rampage en de sirens salvo vind ik super.
Ook de Marori hunter B van Haokan vind ik mooi, maar ik denk wel dat de kopers van deze cake, hem even moeten drogen.

Ik heb dingen gezien, die mij opvielen.
Ten eerste waren van sommige cakes de burst veels te hard.
Wat je dan krijgt is, dat de effecten uit elkaar waaien en in het slechtste geval doodslaan.
Jammer..

Een x aantal cakes gezien, waar het siereffect kompleet vernageld wordt door de crackling.

En wat betreft de doorlont bakken (Die je niet mag doorlonten...) wat is er moeilijk aan om die te verbinden met elkaar?

Voor de rest prima demo gezien... (Ja het kreng is klaar met mauwen...)

Finale was prima, mooi gedaan.
Alleen 1 puntje, omdat de mines vrij dicht bij stonden en de shells veraf, kwamen de shells niet echt tot hun recht.
Maar ja, dat is dat jeuk afstanden verhaal...

Na de show lekker bijgepraat met de vuurwerk liefhebbers, onder het genot van een bakkie koffie.
Lekker gezellig.

Ano en schieters bedankt, ik heb genoten.
(Draai de thermostaat de volgende keer 10 graden hoger... ;-) )

ik vind je verslag niet anders dan leuk, maar met de tekst "Ik wil niet zeggen, dat de andere importeurs allemaal niks waren.
Maar ik had er wel meer van verwacht" kan je niet zoveel , ik zou zeggen noem man en paard (of zoiets).

Wat in jouw mening de floppers en de toppers waren.
maar nogmaals erg leuk verslag, ik hou van mauwen !!! en mensen die daar vooruit durven komen.

Ja dus professionals kunnen consumenten cakes niet doorverbinden op een goede manier? Als een professional dat niet kan laat dan staan een consument. Dan is een verbod toch niet zo onbegrijpelijk

Eerder denk ik aan het onkunde van "professionals" Als fans het wel goed kunnen verbinden dan zijn die zogeheten professionals ook niets waard. Daarbij rijst de vraag waarom niet gewoon 2 kilo blokken toestaan zoals 100sh blokken. In mijn mening is dit nu gevaarlijker dan grote dozen toestaan en qua volume maakt het ook niet uit. Ze zijn net zo groot

Nu hoorde ik dat ze tijdens de show gezegd hadden dat je 60 meter van het vuurwerk afstond. Voor de mensen die vooraan stonden en achterop het terrein zelfs 200 meter! Maar zo zei het vrouwtje: "Als je dit natuurlijk in je straat ziet sta je er 10 meter vanaf!"

In de tijd waar alles draait om veiligheid, vuurwerk onder zwaar vuur ligt en zeker waarschijnlijk ook bij deze show vuurwerk de verkeerd kant op ging is het toch juist als vuurwerk verkoper geen goed advies om 10 meter van een cake te staan?! Op de meeste cakes staat minimaal 25 meter en tegenwoordig wordt dat op getrokken naar 35 meter.

Ik was er zelf niet bij maar de finale zag er wel erg goed uit voor een gewone demoshow. Het zijn wel echte vuurwerkfans zijn die dit organiseren. Ik vind het erg leuk dat ze dit doen, volgend jaar in de gaten houden of ik een avondje daar naar toe rijd lijk me leuk. Ondanks die producten maar daar kan ANO zelf natuurlijk niets aan doen dat is gewoon de regelgeving in Nederland

Als eerste, de beelden zijn dus echt zwaar verkl**t dus dat is jammer.

Ten tweede was het schieten niet helemaal top geregeld. Communicatie tussen omroepster en de schieters. + met de hand schieten? Doorlont boxen? Die pauzes? Maar 2 boxen gingen vloeiend...

Daarbij ben ik het eens met Achmed de terrorist hierboven. Man man, wat viel alles zwaar tegen? Heel sporadisch zat er wat leuks tussen wat ook goed klapte, maar vond de rest nogal mager.
Vond de New Moon er minder uit zien, aantal andere cakes waren ook dermate slecht.
Enige die mij verbaasd heeft was eentje van €230,- Royal Ultimate.

Misschien verwachtingen te hoog, wellicht de kou waardoor me vingers eraf vroren en ik het niet zocht. Ik weet het niet, de wauw factor niet echt gehad.

Eindshow niet echt kunnen volgen, was aan t praten met iemand de hele tijd... Nouja, zag er vrij prominent uit.

Maar de koffie was goed!!!

De communicatie was idd slecht verder vond ik persoonlijk juist wel dat er een hoop leuke producten bijzaten en vond ik de ultimate en ano big box juist tegen vallen veelal door de hoge prijs. Verder vond ik het weer netjes geregeld goed parkeren gratis koffie,friet en een leuke eindshow met shells die je bij geen andere consumenten demo ziet. Je krijgt ook nog eens 15% korting behalve op china red en zena want die kost bij ano 15% duurder dus met de korting betaal je de normale prijs. Het gratis vuurwerk wat je daarbij nog krijgt vind ik top en overweegt mij ieder jaar weer om bij ano te halen. Verder baal ik ervan dat er bijna geen nieuwe producten van royal en china red en van geisha geschoten zijn. ( hier zal ano vrij weinig aan kunnen doen) maar betekent wel dat mijn budget nu op gegaan is aan zena producten waar overigens niks mis mee is maar stom van royal en china red regel het nu eens een x op tijd want ik denk dat dit hun een hoop geld kost een hoop freaks zijn nu al bijna door hun budget heen en er zijn er maar weinig die vanaf een china filmpje deze producten gaan bestellen van gemiddeld 140 euro per box.

Ik ben zelf dus eigenlijk wel weer te spreken over de demo en ben dus ook blij dat ik gister mijn bestelling geplaatst heb ( werd trouwens ook snel geholpen mijn complimenten daarvoor). Volgend jaar ben ik er zeker weer bij:D

Het is en blijft toch echt je eigen verantwoordelijkheid s avonds 12u in je straat. Vuurwerk is toch echt geen kinderspel en ik snap bij een demo dat je er een eind vanaf moet staan, gebeurt er wat dan word de winkelier in t ergste geval aansprakelijk gesteld, maar we weten toch allemaal dat we afstand moeten houden toch. Maar een ieder weet toch dat op oudjaarsavond zelf de veiligheidsfactor een heel ander verhaal is....

Ja dus professionals kunnen consumenten cakes niet doorverbinden op een goede manier? Als een professional dat niet kan laat dan staan een consument. Dan is een verbod toch niet zo onbegrijpelijk

Eerder denk ik aan het onkunde van "professionals" Als fans het wel goed kunnen verbinden dan zijn die zogeheten professionals ook niets waard. Daarbij rijst de vraag waarom niet gewoon 2 kilo blokken toestaan zoals 100sh blokken. In mijn mening is dit nu gevaarlijker dan grote dozen toestaan en qua volume maakt het ook niet uit. Ze zijn net zo groot

Nu hoorde ik dat ze tijdens de show gezegd hadden dat je 60 meter van het vuurwerk afstond. Voor de mensen die vooraan stonden en achterop het terrein zelfs 200 meter! Maar zo zei het vrouwtje: "Als je dit natuurlijk in je straat ziet sta je er 10 meter vanaf!"

In de tijd waar alles draait om veiligheid, vuurwerk onder zwaar vuur ligt en zeker waarschijnlijk ook bij deze show vuurwerk de verkeerd kant op ging is het toch juist als vuurwerk verkoper geen goed advies om 10 meter van een cake te staan?! Op de meeste cakes staat minimaal 25 meter en tegenwoordig wordt dat op getrokken naar 35 meter.

Ik was er zelf niet bij maar de finale zag er wel erg goed uit voor een gewone demoshow. Het zijn wel echte vuurwerkfans zijn die dit organiseren. Ik vind het erg leuk dat ze dit doen, volgend jaar in de gaten houden of ik een avondje daar naar toe rijd lijk me leuk. Ondanks die producten maar daar kan ANO zelf natuurlijk niets aan doen dat is gewoon de regelgeving in Nederland

Er staat 8 meter afstand bewaren op nederlandse potten en de grote 100shots blokken illegaal staat geen afstand op dus ik vraag me af waar jij die 25 a 35 meter vandaan haalt?

Er staat 8 meter afstand bewaren op nederlandse potten en de grote 100shots blokken illegaal staat geen afstand op dus ik vraag me af waar jij die 25 a 35 meter vandaan haalt?

Dat komt,omdat dit vermeld staat denk ik? :confused: Er staat bij de vette Marja wat een fontein met mine is toch echt 18mtr vermeld, dus ik neem aan dat dit bij een zware cake zeker gelijk zo niet hoger is.FullSizeRender.jpg

Gisteren voor het eerst naar Milheeze gegaan. Eerst de winkels bekeken, zag er heel mooi uit. Ruim assortiment. Daarna vooraan gaan staan. De demo was wel leuk, veel producten gezien. Zoals vaak enkele toppers en enkele tegenvallers. Zoals al gezegd is was het jammer er zoveel pauzes zaten bij de cakeboxen. De communicatie tussen omroepster en de afschieters was ook niet geweldig. De profshow was wel weer leuk, alleen jammer van de rook.

Hierbij nog de film van de Ano's big box, want daar is nog geen topic voor:

Gisteren voor het eerst naar Milheeze gegaan. Eerst de winkels bekeken, zag er heel mooi uit. Ruim assortiment. Daarna vooraan gaan staan. De demo was wel leuk, veel producten gezien. Zoals vaak enkele toppers en enkele tegenvallers. Zoals al gezegd is was het jammer er zoveel pauzes zaten bij de cakeboxen. De communicatie tussen omroepster en de afschieters was ook niet geweldig. De profshow was wel weer leuk, alleen jammer van de rook.

Hierbij nog de film van de Ano's big box, want daar is nog geen topic voor:

Ano's big box is de big box van Royall, daar is een topic voor :)

Leuke demo gezien. Zena producten waren veruit het beste. Katan en China red is gewoon een aanfluiting, zo slecht! Royal en Ano zelf is matiger als vorig jaar. Maar wat heb ik een hekel gekregen aan crackling in bijna ieder product. Wel humor dat de omroepster riep dat gestopt moest worden met steentjes gooien terwijl het gewoon rotzooi was, wat van die crackling meuk afkwam. :)

Verder altijd goed geregeld en chapeau voor Ano dat ze het toch iedere x weer flikken! Finale was ook mooi! Tot volgend jaar!

Helemaal mee eens. Zena en ik vond Royal ook sprongen er uit. Katan, China red en Tribal vond ik over het algemeen erg matig en allemaal dezelfde soorten effecten..(standaard)

Wel een heerlijk eindshowtje gezien en weer lekker wat friet op!

Mooie demo gister! Voor het eerst zijn we naar deze demo gereden en daar waren we blij om. Uitgebreide demo met natuurlijk leuk tussenstukje en finale:

Gisteren ook geweest. Helaas wat tegenvallende producten. Het voordeel was dan wel weer dat ik enkele artikelen op m'n lijstje kon vervangen voor wel goed presterende producten.

Gelukkig had mijn navigatiesysteem geen moeite met het vinden van de locatie, was mooi op tijd :wink:
Verder mijn bestelling kunnen doen met 15% korting en werd ondanks de drukte erg snel geholpen.
Kortom prima avondje gehad. Bedankt Ano!

Back
Bovenaan