pyromaniac
VWC lid
Sky Explosion van Haokan
De knal cakes die tussendoor afgestoken waren (hele lading) waren Thunder Flowers & Tears of Beauty's van Royal Fireworks!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Sky Explosion van Haokan
En de Magic Mojo dan, ook slecht?
De knal cakes die tussendoor afgestoken waren (hele lading) waren Thunder Flowers & Tears of Beauty's van Royal Fireworks!
Finale ANO Vuurwerk 2014 in Milheeze:
Enjoy!
Mijn gezouten mening.
De ochtend lopen te twijfelen, zal ik wel of niet gaan.
Na de Sint opkomst op scouting hak ik de knoop door, ik ga.
Vanaf mijn ouders naar Milheeze gereden, lekker op Coldplay and the rush to the blood of the head.
Via een paar binnen weggetjes ben ik er.
Snel naar Ano en de schuur in, hier is het tenminste lekker warm.
Een kwartier voor de demo, naar buiten.
Morris en Ralph en Anaconda staan al klaar met hun camera en statieven.
Ik zeg gedag en loop een heel stuk naar voren.
Wel eens fijn om zonder camera naar een demo/show te gaan.
De demo.
Zena sprong er echt boven uit, met hun vuurwerk.
Ik wil niet zeggen, dat de andere importeurs allemaal niks waren.
Maar ik had er wel meer van verwacht.
Van blok van Royal schrik, de effecten komen zo laag.
Dat ik hoop dat het een sample versie is/was, want als het......
De kleine potjes, zoals de sirens salvo, rampage en de sirens salvo vind ik super.
Ook de Marori hunter B van Haokan vind ik mooi, maar ik denk wel dat de kopers van deze cake, hem even moeten drogen.
Ik heb dingen gezien, die mij opvielen.
Ten eerste waren van sommige cakes de burst veels te hard.
Wat je dan krijgt is, dat de effecten uit elkaar waaien en in het slechtste geval doodslaan.
Jammer..
Een x aantal cakes gezien, waar het siereffect kompleet vernageld wordt door de crackling.
En wat betreft de doorlont bakken (Die je niet mag doorlonten...) wat is er moeilijk aan om die te verbinden met elkaar?
De gewone mensen die hun pakketen kopen en paar cakes, snappen hier niks van.
Ik heb veel mensen horen zeggen, kost dat zo veel terwijl die zo kort duurt...
Gebruik dan de volgende keer wassag lont, of verbind die handel goed door.
Voor de rest prima demo gezien... (Ja het kreng is klaar met mauwen...)
Finale was prima, mooi gedaan.
Alleen 1 puntje, omdat de mines vrij dicht bij stonden en de shells veraf, kwamen de shells niet echt tot hun recht.
Maar ja, dat is dat jeuk afstanden verhaal...
Na de show lekker bijgepraat met de vuurwerk liefhebbers, onder het genot van een bakkie koffie.
Lekker gezellig.
Ano en schieters bedankt, ik heb genoten.
(Draai de thermostaat de volgende keer 10 graden hoger...)
En wat betreft de doorlont bakken (Die je niet mag doorlonten...) wat is er moeilijk aan om die te verbinden met elkaar?
De gewone mensen die hun pakketen kopen en paar cakes, snappen hier niks van.
Ik heb veel mensen horen zeggen, kost dat zo veel terwijl die zo kort duurt...
Gebruik dan de volgende keer wassag lont, of verbind die handel goed door.
Als eerste, de beelden zijn dus echt zwaar verkl**t dus dat is jammer.
Ten tweede was het schieten niet helemaal top geregeld. Communicatie tussen omroepster en de schieters. + met de hand schieten? Doorlont boxen? Die pauzes? Maar 2 boxen gingen vloeiend...
Daarbij ben ik het eens met Achmed de terrorist hierboven. Man man, wat viel alles zwaar tegen? Heel sporadisch zat er wat leuks tussen wat ook goed klapte, maar vond de rest nogal mager.
Vond de New Moon er minder uit zien, aantal andere cakes waren ook dermate slecht.
Enige die mij verbaasd heeft was eentje van €230,- Royal Ultimate.
Misschien verwachtingen te hoog, wellicht de kou waardoor me vingers eraf vroren en ik het niet zocht. Ik weet het niet, de wauw factor niet echt gehad.
Eindshow niet echt kunnen volgen, was aan t praten met iemand de hele tijd... Nouja, zag er vrij prominent uit.
Maar de koffie was goed!!!
Ja dus professionals kunnen consumenten cakes niet doorverbinden op een goede manier? Als een professional dat niet kan laat dan staan een consument. Dan is een verbod toch niet zo onbegrijpelijk
Eerder denk ik aan het onkunde van "professionals" Als fans het wel goed kunnen verbinden dan zijn die zogeheten professionals ook niets waard. Daarbij rijst de vraag waarom niet gewoon 2 kilo blokken toestaan zoals 100sh blokken. In mijn mening is dit nu gevaarlijker dan grote dozen toestaan en qua volume maakt het ook niet uit. Ze zijn net zo groot
Nu hoorde ik dat ze tijdens de show gezegd hadden dat je 60 meter van het vuurwerk afstond. Voor de mensen die vooraan stonden en achterop het terrein zelfs 200 meter! Maar zo zei het vrouwtje: "Als je dit natuurlijk in je straat ziet sta je er 10 meter vanaf!"
In de tijd waar alles draait om veiligheid, vuurwerk onder zwaar vuur ligt en zeker waarschijnlijk ook bij deze show vuurwerk de verkeerd kant op ging is het toch juist als vuurwerk verkoper geen goed advies om 10 meter van een cake te staan?! Op de meeste cakes staat minimaal 25 meter en tegenwoordig wordt dat op getrokken naar 35 meter.
Ik was er zelf niet bij maar de finale zag er wel erg goed uit voor een gewone demoshow. Het zijn wel echte vuurwerkfans zijn die dit organiseren. Ik vind het erg leuk dat ze dit doen, volgend jaar in de gaten houden of ik een avondje daar naar toe rijd lijk me leuk. Ondanks die producten maar daar kan ANO zelf natuurlijk niets aan doen dat is gewoon de regelgeving in Nederland
Er staat 8 meter afstand bewaren op nederlandse potten en de grote 100shots blokken illegaal staat geen afstand op dus ik vraag me af waar jij die 25 a 35 meter vandaan haalt?
Gisteren voor het eerst naar Milheeze gegaan. Eerst de winkels bekeken, zag er heel mooi uit. Ruim assortiment. Daarna vooraan gaan staan. De demo was wel leuk, veel producten gezien. Zoals vaak enkele toppers en enkele tegenvallers. Zoals al gezegd is was het jammer er zoveel pauzes zaten bij de cakeboxen. De communicatie tussen omroepster en de afschieters was ook niet geweldig. De profshow was wel weer leuk, alleen jammer van de rook.
Hierbij nog de film van de Ano's big box, want daar is nog geen topic voor: