De weersverwachtingen

Tja van de regen wordt ik niet vrolijk, ik lees hier vaak dat leden klagen als er sneeuw ligt, maar geeft mij maar een laag van 10 cm, heldere lucht en koud in plaats van regen :)

Wat versta jij onder koud? Laatst vond ik het bij de demo van Hol toch niet bepaald lekker om te filmen, terwijl het niet eens bizar koud was.

Wat versta jij onder koud? Laatst vond ik het bij de demo van Hol toch niet bepaald lekker om te filmen, terwijl het niet eens bizar koud was.

Hehe dat kwam omdat ik op een container stond en staal onder je voeten terwijl het vriest was niet echt aangenaam :p
En dan film ik met oud en nieuw maar iets minder en stook wat harder door om het wat warmer te krijgen :D:D

Ik word ook niet echt vrolijk van bepaalde dingen als ik nu naar het 14-daags weerbericht kijk en dat gaat vooral om de wind en het aantal neerslag in mm en in %. Op weeronline.nl staat 80% kans op neerslag, 4mm neerslag en windkracht 4. Waar ik dan wel wat vrolijker van word is dat het niet heel erg koud gaat worden, min. 1 graden en max 6.

Wat ik vanaf vandaag ga doen is voor elke dag bijhouden wat weeronline.nl zegt voor de 31e om te kijken hoe het weer veranderd met hoe dichter we bij de 31e komen. Vind ik altijd wel leuk om te doen, en ik hoop natuurlijk dat de negatieve dingen de ze opgeven wat minder worden.

Je kunt er nog niks van op aan.. 15 min geleden keek ik op www.weeronline.nl en stond er 80% kans op neerslag. En het weercijfer een 5.. Nu keek ik weer op de zelfde site. En stond er 75% kans op neerslag en het weercijfer een 6.. Dusja, er kan nog van alles veranderen. Niks om ons nu al druk over te maken. Al hoop ik toch nog stiekem op een beetje sneeuw!

Ach zelfs een dag van tevoren kan het nog veranderen. Zo zou er bij ons vorig jaar 90% regen zijn maar het heeft uitijndelijk tot half 9 s'ochtends geregend en daarna was het de hele dag droog. Dus ik kijk gewoon niet meer en kijk in de ochtend een keer naar buienradar, en zie dan wel wat er voor een weer komt.

Ik word ook niet echt vrolijk van bepaalde dingen als ik nu naar het 14-daags weerbericht kijk en dat gaat vooral om de wind en het aantal neerslag in mm en in %. Op weeronline.nl staat 80% kans op neerslag, 4mm neerslag en windkracht 4. Waar ik dan wel wat vrolijker van word is dat het niet heel erg koud gaat worden, min. 1 graden en max 6.

Wat ik vanaf vandaag ga doen is voor elke dag bijhouden wat weeronline.nl zegt voor de 31e om te kijken hoe het weer veranderd met hoe dichter we bij de 31e komen. Vind ik altijd wel leuk om te doen, en ik hoop natuurlijk dat de negatieve dingen de ze opgeven wat minder worden.

Ik heb liever wél heel koud (<0), dat sluit tenminste regen uit. Tegen kou kun je je kleden, tegen regen niet.........

Tegen regen ook, wel eens van een regenjas gehoord?

Yah dus jij loopt de stromende regen in met je regenjas aan en een cake van 50 euro in je handen, zet hem neer en steekt hem aan en rent weer naar binnen ....... regen is voor mij het ergste scenario en daarna wind ( een combi van die twee is natuurlijk helemaal kill )

Yah dus jij loopt de stromende regen in met je regenjas aan en een cake van 50 euro in je handen, zet hem neer en steekt hem aan en rent weer naar binnen ....... regen is voor mij het ergste scenario en daarna wind ( een combi van die twee is natuurlijk helemaal kill )
Zeg ik dat?

En natuurlijk niet te vergeten dat dit weer ook een hoge mistkans met zich meebrengt. Als het overdag een graad of 7/8 is met veel regen, dan hoeft het maar 's nachts even flink af te koelen bij heldere hemel en baf je hebt mist.

Hehe dat kwam omdat ik op een container stond en staal onder je voeten terwijl het vriest was niet echt aangenaam :p
En dan film ik met oud en nieuw maar iets minder en stook wat harder door om het wat warmer te krijgen :D:D

Uitstekende vingertoppen als je de camera vasthoudt, is ook niet bepaald lekker. Dan hoeft het niet eens erg koud te zijn, maar een windje over die van je lichaamafstaande lichaamsdelen krijgen dan de volle laag. Bah.

Je kunt er nog niks van op aan.. 15 min geleden keek ik op www.weeronline.nl en stond er 80% kans op neerslag. En het weercijfer een 5.. Nu keek ik weer op de zelfde site. En stond er 75% kans op neerslag en het weercijfer een 6.. Dusja, er kan nog van alles veranderen. Niks om ons nu al druk over te maken. Al hoop ik toch nog stiekem op een beetje sneeuw!

Dit is allemaal DMO> Direct Model Output, geen meteoroloog kijkt ernaar....binnenkort zal ik wat gaan posten maar dat wordt wellicht pas na donderdag, eea is zo onzeker dat zelfs het weer voor donderdag as al erg moeilijk en spannend is....:p

En natuurlijk niet te vergeten dat dit weer ook een hoge mistkans met zich meebrengt. Als het overdag een graad of 7/8 is met veel regen, dan hoeft het maar 's nachts even flink af te koelen bij heldere hemel en baf je hebt mist.

Hoeft niet als het achter de regen maar even lekker kan doorwaaien....

Wat maakt het weer nu zo moeilijk de komende tijd.....dat heeft alles te maken met de wintergrens, die toch wel aardig dichtbij Nederland ligt en het Russische hogedrukgebied, die al een flinke tijd op zijn plek ligt boven west Rusland.
De vorstgrens (daar waar het ook overdag vriest, ligt over het midden van Polen naar Scandinavië toe. Weerkundig gezien is dit in de buurt. Vanaf donderdag komt een scherpe trog (knik in de isobaren) over het land te liggen . In het noordoosten een stevige oostenwind, elders een zuidwestelijke wind, of wel twee windrichtingen die bijna haaks op elkaar staan. Met die oostenwind kruipt de kou vanuit Polen vrij snel dichterbij met in het noordoosten maxima rond het vriespunt. Elders een zuidwestenwind met wel 7-9 graden...Tsja, waar komt die grens precies te liggen??? In ieder geval soms een flinke bak regen maar dat kan in het noordoosten zo een flinke bak sneeuw zijn. Deze situatie duurt enkele dagen.
Ook ligt er een Russisch hoog, die de modellen telkens anders behandelen in combinatie met actieve lagedrukgebieden op de oceaan...welke gaat het winnen??? Eerst dat maar eens afwachten voordat we verder kunnen kijken. De pluim geeft wel een indicatie, maar ook de pluim springt behoorlijk.

Hieronder een kaartje voor vrijdag 15 uur (16.00 uur) NL tijd. let maar eens op de windrichting en de temperatuurverschillen. (kaartje eronder...) Tot zo ver maar even.
windkaart.jpg

tempbx.jpg

Back
Bovenaan