De onzin van verplichte items bij een online bestelling

Maar wat je zegt, je vind het maar flauwekul dat ze je bij drie bestellingen dan ook drie van die brillen en lontjes meegeven, maar hoezo dat dan?
Hebben al jouw toeschouwers een bril?
Of wie weet heb je drie bestellingen gedaan waarvan twee bestellingen voor iemand anders.
Simpelweg omdat men enerzijds roept over milieu dit en milieu dat en dat we zorgvuldiger moeten omgaan met grondstoffen,meer recyclen, etc etc,maar dan geef je iemand dmv 3 bestellingen bij 1 en dezelfde winkel wel 3x iets terwijl hij/zij maar alleen is.
Maak dan b.v. de optie bij bestellingen mogelijk dat je dmv het plaatsen van b.v. een vinkje onderaan je bestelling kan aangeven dat je al wordt voorzien van zo'n bril en lont en tasje vanwege meerdere bestellingen bij diezelfde winkel.

Met bovenstaande optie van het vinkje,ondervang je evt bestelling gedaan voor iemand anders,want dan vink je niks aan en krijg je toch weer alles.
Ander punten zijn,je betaald het uiteindelijk toch wel,en het word je net als vele andere dingen opgedrongen,niks keus,iemand zegt je moet dit en je moet dat.

Dat alles bij elkaar is waarom ik zeg dat sommige dingen die verplicht zijn en de manier waarop het word gedaan,voormij,onzin is/wat t mij betreft beter geregeld kan worden.

Simpelweg omdat men enerzijds roept over milieu dit en milieu dat en dat we zorgvuldiger moeten omgaan met grondstoffen,meer recyclen, etc etc,maar dan geef je iemand dmv 3 bestellingen bij 1 en dezelfde winkel wel 3x iets terwijl hij/zij maar alleen is.
Maak dan b.v. de optie bij bestellingen mogelijk dat je dmv het plaatsen van b.v. een vinkje onderaan je bestelling kan aangeven dat je al wordt voorzien van zo'n bril en lont en tasje vanwege meerdere bestellingen bij diezelfde winkel.

Met bovenstaande optie van het vinkje,ondervang je evt bestelling gedaan voor iemand anders,want dan vink je niks aan en krijg je toch weer alles.
Ander punten zijn,je betaald het uiteindelijk toch wel,en het word je net als vele andere dingen opgedrongen,niks keus,iemand zegt je moet dit en je moet dat.

Dat alles bij elkaar is waarom ik zeg dat sommige dingen die verplicht zijn en de manier waarop het word gedaan,voormij,onzin is/wat t mij betreft beter geregeld kan worden.
Je kan gewoon bij het ophalen het brilletje teruggeven....

Dat kan,alleen omdat je ervoor hebt betaald,zullen de meeste dat dan ook weer niet doen denk ik.
Betaald.... Tja denk je echt dat het vuurwerk goedkoper wordt als ze je de optie geven om geen brilletjes erbij te doen en je kiest om het weg te laten?

Zijn je kleding of afhaal eten goedkoper geworden nu je voor een plastic tasje moet betalen?

Als ik voor een paar honderd euro aan vuurwerk bestel lig ik echt niet wakker van een tasje van 0.50 ct.
Bril en lont gaan apart in een doos, als ik die al krijg bij de bestelling.

beide kant hebben in mijn ogen gelijk. Als je meerdere bestellingen hebt dan heb je tot slot een kast vol van die dingen. Daar tegenover staat ook dat ik persoonlijk al een aantal van die dingen uitgedeeld heb aan mensen. En je kunt ze ook voor meer dingen gebruiken.

Prima om voor een plastic tas te betalen. Vaker heb ik liever een doos, of heb ik zelf transportmateriaal bij me, dus liever heb ik een keuze. Scheelt weer plastic.

Ik snap dat ze willen dat mensen een brilletje op zetten, en die er verplicht bij geven. En dat je daar dan voor moet betalen, het kan allemaal niet gratis (nou ja, met de winstmarges...). Maar als je als één persoon zijnde meerdere bestellingen doet krijg je telkens weer zo'n prulding (geef toe, 't is wegwerpspul) erbij waar ik er al een heule boelboel van heb. Een keus daarin zou fijn zijn, zou plastic schelen. Ik heb zelf 2 professionele brillen namelijk. Magoe, je wilt veiligheid creëren, ik snap 'm. Alsof iedereen die zo'n bril krijgt hem ook automatisch op zet...

Aansteeklonten...ik ben er sowieso geen fan van. Geven meestal te weinig hitte om zo ff lont aan te steken dus je moet vaak nog ff blazen bij 't lontje waardoor je dicht bij het product zit. Gevaarlijk. En ik heb er elk jaar een hele stapel van, word gek van die dingen, ik vind ze ook overal terug in huis, ronduit irritant. Ik gebruik ze niet meer sinds rotjes verboden zijn, want met dat nonstop strooivoer scheelde het weer een kapotte duim (vroeger met de aanstekers met rolontsteking, auwwwww) en ik heb genoeg verstand te snappen dat je een jetflame niet recht maar haaks op de lont moet zetten...

Ik snap veel wel hoor, maar het nuttig of ermee eens zijn... We willen van het plastic af maar geven wel ongevraagd spul bij de bestellingen waar lang niet iedereen op zit te wachten.

Geen van mijn bestelde producten passen in een tas überhaupt. Thuis 150 brillen liggen.. achja we doen het er maar mee en betalen er gewoon voor

Het is voor zowel de webshop als de orderpicker simpelweg goedkoper en makkelijker om elke bestelling te voorzien van de voorgeschreven veiligheidsartikelen. Het kost nu eenmaal mankracht, en dus geld, om bij je webshop te implementeren dat terugkerende klanten per seizoen herkend worden en dan slechts bij 1 bestelling de veiligheidsartikelen geleverd moeten krijgen. Dat zorgt ook bij het uitleveren weer voor extra handelingen om te controleren wie wel of geen bril in de tas moet krijgen etc. Ik denk dat het gros van de klanten 1 bestelling plaatst en dus is het economisch gezien verstandig om op deze manier te werk te gaan. Het is roeien met de wettelijke riemen die dealers hebben en vind deze “one size fits all” aanpak voor alle partijen het beste.

Ik heb bij mijn dealer gevraagd de bril terug te nemen, ik heb er al meerdere , sommige betere kwaliteit. Om verspilling tegen te gaan. 'Mag niet is verplicht' was de reactie.
Toch wel bijzonder inderdaad. Plastic brilletje met plastic folie zo in de prullenbak. En ja bewaren kan ook maar krijg er volgend jaar weer een aantal.

Ik vraag me soms af hoe jullie op het werk zijn, of jullie dan ook om de kleinste dingen elkaar in de haren vliegen, gezellige werksfeer dan :bonk: . Man man, je hoeft niet overal op te reageren he als je het niet met elkaar eens bent.
Ow maar dat is ook niet de reden waarom ik dit topic ben begonnen.
Ik vlieg zelden iemand in de haren,als hij ze nog heeft,dat terzijde :d
Nogmaals t gaat me er hier maar om dat ik wil peilen hoe andere kijken naar verplichte brillen en lonten voor elke bestelling die bij 1 en dezelfde winkel doet.
In een wereld waarin we worden gedwongen om economisch te denken en te handelen ivm schaarste van grondstoffen etc etc.
Maar je moet toegeven dat sommige dingen tegenstrijdig werken,toch ?
Mede vanuit mijn werk,kan ik melden dat dingen je worden opgedrongen en dat je aan de andere kant hopeloze verspilling ziet van eten/drinken/grondstoffen en dat is niet sprekend over 1000euro,maar meer.
Verspilling van voedsel en grondstoffen moet worden ontmoedigt,maar de wereld die ik dagelijks ervaar die verteld een heel ander verhaal.
Dat is mijn uitgangspunt en dat heeft niks te maken met werksfeer of het eens zijn met elkaar.
Het zijn gewoon feiten.

• Like
Waarderingen: GMP
Ow maar dat is ook niet de reden waarom ik dit topic ben begonnen.
Ik vlieg zelden iemand in de haren,als hij ze nog heeft,dat terzijde :d
Nogmaals t gaat me er hier maar om dat ik wil peilen hoe andere kijken naar verplichte brillen en lonten voor elke bestelling die bij 1 en dezelfde winkel doet.
In een wereld waarin we worden gedwongen om economisch te denken en te handelen ivm schaarste van grondstoffen etc etc.
Maar je moet toegeven dat sommige dingen tegenstrijdig werken,toch ?
Mede vanuit mijn werk,kan ik melden dat dingen je worden opgedrongen en dat je aan de andere kant hopeloze verspilling ziet van eten/drinken/grondstoffen en dat is niet sprekend over 1000euro,maar meer.
Verspilling van voedsel en grondstoffen moet worden ontmoedigt,maar de wereld die ik dagelijks ervaar die verteld een heel ander verhaal.
Dat is mijn uitgangspunt en dat heeft niks te maken met werksfeer of het eens zijn met elkaar.
Het zijn gewoon feiten.
Ach, we weten toch allang dat we kapot gereguleerd worden.. Zelf smelt ik de brillen om en maak ik er patatbakjes van. Altijd handig!

Er komen elk jaar veel vrienden over de vloer met kids. Vaak kom ik zelfs nog brillen tekort. Ik vind het dus altijd wel handig.

Tja je kunt het over verspilling hebben.. Tuurlijk.. Maar snap wel dat het op deze manier gebeurt. Geeft de vuurwerkbranche ook weer een iets beter imago, de brillen en lonten dan.. En het tasje, tsja.. Je moet de brillen en lonten toch ergens in kwijt. :thumbsup:

Er komen elk jaar veel vrienden over de vloer met kids. Vaak kom ik zelfs nog brillen tekort. Ik vind het dus altijd wel handig.

Tja je kunt het over verspilling hebben.. Tuurlijk.. Maar snap wel dat het op deze manier gebeurt. Geeft de vuurwerkbranche ook weer een iets beter imago, de brillen en lonten dan.. En het tasje, tsja.. Je moet de brillen en lonten toch ergens in kwijt. :thumbsup:

Ik deel standaard aan de mensen die kijken de brillen uit, liever dat zij een bril op hun neus hebben, dan dat ik erop wordt aangekeken.

Ik vind het eigenlijk nogal een non-issue. Brillen gaan jarenlang mee en ik deel ze ook uit aan familie en vrienden. Daarnaast gebruik ik ze ook met bijvoorbeeld het schuren, snoeien en licht slijpwerk. Ik heb snel last van mijn ogen bij fijne stoffen, en dan zijn die brilletjes een prima uitkomst.

Overigens krijg ik altijd maar één bril mee wanneer ik meerdere bestellingen heb. Nog nooit voorgekomen dat er meer geleverd worden, ook niet als dit bij de bestelling staat. Lonten dan weer wel, maar met brillen zijn ze zuinig.

Wat mij betreft zouden ze bij iedere verkoop ook kinderbrilletjes moeten aanbieden. Want die reguliere brillen blijven bij heel veel kinderen niet goed zitten. De meeste winkels hebben ze wel, maar alleen als je er om vraagt.

Overigens krijg ik altijd maar één bril mee wanneer ik meerdere bestellingen heb.
Bij meerdere winkels toch wel? Veel van ons shoppen aardig wat in het rond. Gaan bij veel idd pas op de toonbank verplichte spul in de tas maar ook genoeg die dat bij klaarzetten in de bunker bij elke losse bestelling doen want niet altijd zien ze dat het om zelfde besteller gaat.

Back
Bovenaan