De onzin van verplichte items bij een online bestelling

'Om de veiligheid van uw klanten te waarborgen moet u bij vuurwerk voor particulieren een veiligheidsbril en een aansteeklont ter beschikking stellen en instructies geven over het veilig afsteken van dit vuurwerk' rijksoverheid.nl

Na 1 minuut googlen. Moet hier nou echt een topic voor aangemaakt worden?

JA
Als ik 3x met interval iets bestel bij dezelfde winkel,waarom krijg ik dan 3x een lont,3x bril en 3x verpakkingsmateriaal kosten
(beter bekend als een tasje wat ik nooit zal krijgen omdat t tasje te klein is)
Dat lijkt me een legitieme vraag.
Dat jij dat anders ziet,daar kan ik niks aan doen.
Ik als 1 en dezelfde besteller heb daar niks aan en t slaat voor mij dus ook helemaal nergens op.
Wil men milieu vriendelijk bezig zijn,dan geef je 1 iemand toch geen 3 brillen en lonten,das gewoon geld en materieel weg gooien.
Of draag jij wel 3 brillen tegelijk op je kop voor de veiligheid ?? :bonk: 🤔

Ik vind het wel een punt hebben.
De branche weert plastic uit z'n producten (o.a. fluitcakes), maar strooit op commando van overheid wel met plastic tasjes en brillen die uiteraard (linksom of rechtsom) doorberekend worden aan de consument.

Daar staat weer tegenover dat het voor een verkoper ondoenlijk is om te controleren of iemand al een bril en lont heeft. Op de blauwe ogen geloven is niet voldoende.

ik heb inmiddels een shitload aan beide. En dat wordt elk jaar erger.

Een oplossing zou zijn dat je als winkel een optie voor nabestellingen aanmaakt. Kan je nabestellen, komt die automatisch bij je huidige bestelling. Kan je als winkelier die verplichte items en bijvoorbeeld ook het minimum bestelbedrag weglaten voor nabestellingen. Lijkt mij in ieder geval wel en goed idee voor de grotere freakshops.

Ik vind het wel een punt hebben.
De branche weert plastic uit z'n producten (o.a. fluitcakes), maar strooit op commando van overheid wel met plastic tasjes en brillen die uiteraard (linksom of rechtsom) doorberekend worden aan de consument.

Daar staat weer tegenover dat het voor een verkoper ondoenlijk is om te controleren of iemand al een bril en lont heeft. Op de blauwe ogen geloven is niet voldoende.

ik heb inmiddels een shitload aan beide. En dat wordt elk jaar erger.
plastic brilletjes vind ik geen wegwerp plastic.

Nee? Want die gaan ooit naar de plastic-brilletjes-hemel?
Je kan ze lang gebruiken, jaren zelfs de vergelijkenis met een plastic tasje of zelfs plastic snipper of hulsje uit een cake is nogal mank. Of ga jij die hulsjes oprapen en hergebruiken?

Ik vind het eigenlijk alleen maar goed dat ze dit doen. Vaak ook gewoon geheel gratis. Behalve als je bij Vuurwerktoppers besteld, dan betaal je deze dingen eigenlijk zelf, want het bedrag gaat namelijk van je gratis vuurwerk bedrag af, dan vind ik het wel jammer dat ze dan iedere keer dit gewoon meegeven en in rekening brengen. Maar wat je zegt, je vind het maar flauwekul dat ze je bij drie bestellingen dan ook drie van die brillen en lontjes meegeven, maar hoezo dat dan? Hebben al jouw toeschouwers een bril? Of wie weet heb je drie bestellingen gedaan waarvan twee bestellingen voor iemand anders. Dus neen, ik vind het een goed idee om het mee te geven, maar nogmaals, niet zoals ze dit bij Toppers doen.

En de naïviteitsprijs gaat naar...

Tuurlijk, ook weer zo'n mooie betekenisloze reactie en eigenlijk toch weer op een subtiele manier op mij als persoon, terwijl je net zo goed op een normale manier kunt reageren en gewoon duidelijk aangeeft wat jij dan vind. Als ik ergens bestel dan staat er nergens op de bon, behalve bij vuurwerktoppers, dat ik voor die bril heb moeten betalen. Ik reageer zelf netjes, val niemand aan.. en ja hoor, er moet toch weer iemand komen die even op zo'n denigrerende manier reageert. Zeg dan helemaal niks!

Tuurlijk, ook weer zo'n mooie betekenisloze reactie en eigenlijk toch weer op een subtiele manier op mij als persoon, terwijl je net zo goed op een normale manier kunt reageren en gewoon duidelijk aangeeft wat jij dan vind. Als ik ergens bestel dan staat er nergens op de bon, behalve bij vuurwerktoppers, dat ik voor die bril heb moeten betalen. Ik reageer zelf netjes, val niemand aan.. en ja hoor, er moet toch weer iemand komen die even op zo'n denigrerende manier reageert. Zeg dan helemaal niks!
Euhm, neem even je pilletje en lees dan nog eens (ja dat is wel op de persoon).

Je betaalt het altijd als consument, ook als het niet op de factuur staat. Dan betaal je gewoon voor de rest een fractie teveel.

En ik denk dat 99,9% van de lezers mijn eerdere bericht wél zelf konden duiden, maar speciaal voor jou schrijf ik em dan nog even netjes uit. Graag gedaan.

Euhm, neem even je pilletje en lees dan nog eens (ja dat is wel op de persoon).

Je betaalt het altijd als consument, ook als het niet op de factuur staat. Dan betaal je gewoon voor de rest een fractie teveel.

En ik denk dat 99,9% van de lezers mijn eerdere bericht wél zelf konden duiden, maar speciaal voor jou schrijf ik em dan nog even netjes uit. Graag gedaan.
Ja, dus.. waarom kon je niet gewoon meteen dit schrijven? En ik heb jouw eerdere berichten, als je al meerdere in dit topic heb geschreven, niet gelezen. Wat zou ik dan nog eens een keer moeten lezen, behalve dat kleine zinnetje? Ik reageer enkel daarop, alleen al het feit dat je per se "naïviteitsprijs" erbij moet zetten.. kom op man, ik weet heel goed wat je hiermee bedoeld te zeggen. Verder dan dit ga ik niet, heb een belofte gedaan en daar hou ik mij aan, ik ga dus ook niet in herhaling vallen. Een fijne avond verder gewenst. Graag dan weer on-topic.

Ja, dus.. waarom kon je niet gewoon meteen dit schrijven? En ik heb jouw eerdere berichten, als je al meerdere in dit topic heb geschreven, niet gelezen. Wat zou ik dan nog eens een keer moeten lezen, behalve dat kleine zinnetje? Ik reageer enkel daarop, alleen al het feit dat je per se "naïviteitsprijs" erbij moet zetten.. kom op man, ik weet heel goed wat je hiermee bedoeld te zeggen. Verder dan dit ga ik niet, heb een belofte gedaan en daar hou ik mij aan, ik ga dus ook niet in herhaling vallen. Een fijne avond verder gewenst. Graag dan weer on-topic.

Gewoon lekker die gast negeren Grizmo! Gaat toch nergens over en op niveau reageren kan hij toch niet.

Het helpt als je niet reageert als door een hond gebeten. Echt, dat scheelt de helft (ook aan forumvervuiling).

Waar ik mij meer aan irriteer is dat sommige winkels/importeursites een bepaald bedrag vragen voor verwerkingskosten.
Die setjes met brillen heb ik op marktplaats gezet, alleen is er geen interesse in.

• Like
Waarderingen: GMP
Back
Bovenaan