De mooiste/vetste/bruutste NL fontein die je meemaakte...?

De Fuji van Broekhoff is mijn favoriet. Veel te duur en eigenlijk geen idee of deze nog wordt verkocht. Eerst een paar kleine fonteinen als opwarmer, afgesloten met eentje die goed los gaat. Bij een flinke luchtvochtigheid staat de hele wijk gelijk blauw.

Dit is 100gram, maar dit mag dan weer meer zijn als je meerdere tubes gebruikt. Dit heeft alleen geen meerwaarde voor de hoogte van de fontein. Zoals ik al in dit topic had gezegd, is de Bardarbunga een fontein die bijna kan tippen aan de 250grams Weco/Bugano fonteinen. Voor een zeer schappelijke prijs van 6 euro!

Bedankt voor de informatie. En wow de Bardarbunga ziet er inderdaad echt mooi uit en maar 6 euro :shocked:. Daarvan komt zeker een veelvoud in me verlanglijstje van dit jaar.

Dat moeten toch de Knetterkegels van Lesli geweest zijn. Ik had echt niet verwacht dat daar zo'n groot effect uit zou komen. En dan te bedenken dat het een categorie 1 fonteintje is!

Nog een oud filmpje van de Fuji tegengekomen. Wel even je scherm kantelen.

Laatst bewerkt:
Leuke fontein hoor. Wat vinden jullie nog echte aanraders onder de fonteinen ?

Moeilijk te zeggen, heb persoonlijk meerdere echte toppers:

Vesuvius Broekhoff
Profi Fountain Broekhoff
Crackling Sky Vuurwerktotaal
W Crackling Fountain Cafferata

Op basis van Prijs/Kwaliteit ga ik voor de Fountastic Trio. Kleine 10 euro voor 3 stuks, en vooral nummer 3 met crackling is een beest.

Helemaal vergeten nog de titanium vulcanos van vulcan, al een tijdje niet meer geschoten maar een paar jaar geleden waren die echt top.

Helemaal vergeten nog de titanium vulcanos van vulcan, al een tijdje niet meer geschoten maar een paar jaar geleden waren die echt top.

Inderdaad, paar jaar geleden waren ze echt geweldig en heb er dan ook heel wat van gestookt.
Maar dat is helaas alweer een tijdje geleden.

De start post geeft aan Nederlandse/legale fonteinen. Ik ben niet helemaal thuis in de fonteinen, maar vermaak me altijd prima met de Palermo van Helios, voor 3 euro. Echter is dit Duits spul, dus of jij er iets aan hebt weet ik niet.

vooral de 2 soorten crackling spreken me wel aan. In het begin rustiger dan op het einde.

Dit jaar heb ik de Bardarbunga en de fantastic trio. Some like it hot heeft er natuurlijk ook 1 maar laten we die maar niet meetellen.Heel lang geleden had ik ook een fontein in kasteel vorm waarbij er om en om een fontein ging branden in steeds een andere kleur met een finale van 3 schoten van uit de 'verdedegingstoren' geloof ik. Dezd kwam uit de diamond collection geloof ik, iemand enig idee?

Vulcan X / Unicorn (Wolff): echt een indrukwekkende fontein met mooie opbouw en flink geweld

Qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik de Volcano set van Wolff een topper

W shape crackling fountain van showtime was wel een vd bruutste, wel de goeie variant er was ook een hele matige in omloop.

De titanium vulcano vind nog steeds een topper, echt mooi product

Ik ben vooral fan van de duitse fontijnen van de aldi/lidl. Maar de vesuvius van broekhoff staat mij ook bij als erg goeie fontijn.

Back
Bovenaan