De Jaarwisseling in perspectief; Ons wapenfeit in aanloop naar de behandeling van het initiatief wetsvoorstel.

Ben geabonneerd op het kanaal en mitchell woont praktisch 500 mtr van me vandaan, had zijn vraag om hulp op dat vlak ook al mee gekregen dus zou mooi zijn als jullie wat voor elkaar maar vooral voor het behoud vd traditie kunnen betekenen man 👍 de man is lekker fanatiek en realistisch, toppertjes
 
Als er iets is waar ik mee kan helpen (binnen mijn beperkte mogelijkheden)hoor ik het graag 😉
 
10 februari is de stemming in de tweede kamer toch? Wat kunnen we nog doen voor die tijd?
10 februari staat er een Commissievergadering gepland. Gestemd wordt er dan nog lang niet.

In diezelfde week vindt er in de Tweede Kamer een plenaire vergadering plaats, zeg maar de algemene wekelijkse vergadering waar alle Kamerleden bij zullen zijn. Het Wetsvoorstel is aangedragen om als onderwerp tijdens die vergadering op de agenda te zetten. De exacte datum van die plenaire vergadering is nog niet bekend gemaakt. Ook is het nog maar de vraag of er dan ook daadwerkelijk over het Wetsvoorstel gedebatteerd gaat worden.

Nog weer even in mijn eigen woorden hoe dat ongeveer werkt:

Elke Politieke Partij heeft een x-aantal partijleden in de Tweede en/of Eerste Kamer. Elk Kamerlid krijgt vanuit zijn/haar Politieke Partij de verantwoordelijkheid over bepaalde onderwerpen c.q. Ministeries, veelal o.b.v. specialismen en/of ervaring van zo'n Kamerlid. Hoe minder zetels een Partij heeft, hij meer een Kamerlid in zijn/haar portefeuille heeft.

We kennen van TV en het nieuws vooral de Debatten in de Tweede Kamer maar voordat het daar daadwerkelijk tot zo'n Debat komt, hebben er vaak al meerdere vergaderingen in een kleinere delegatie in een Vergaderkamer ergens op het Binnenhof plaatsgevonden. Deze vergaderingen worden per Commissie gevoerd en een Commissie is gerelateerd aan een Ministerie c.q. onderwerp. Deze meetings, waar dus per Politieke Partij 1 of 2 Kamerleden en mogelijk de verantwoordelijke Minister en/of Staatssecretaris bij aanwezig zijn, heten Commissievergaderingen. Deze vergaderingen vinden op regelmatige basis plaats en daarbij wordt van alles en nog wat besproken wat te maken heeft met die specifieke Commissie.

Vuurwerk valt veelal onder de Commissie Justitie en Veiligheid. Deze Commissie heeft op 10 februari de hele dag een vergadering gepland. Vuurwerk is daarbij 1 van de onderwerpen die op deze dag besproken zal worden. Er zal dan worden gekeken hoe de verschillende Politieke Partijen in de wedstrijd zitten. Ook kunnen specialisten worden uitgenodigd om hun visie te geven. Aan het einde van zo'n vergadering is er veelal een aardig beeld hoe alle Partijen in de wedstrijd zitten. De laatste keer dat daarbij het Wetsvoorstel van GL/PvdD werd besproken, 2 jaar geleden, werd direct duidelijk dat er geen meerderheid zou zijn en hebben GL/PvdD de verdere behandeling toen geparkeerd. Er is dus toen niet over gestemd in de Tweede Kamer. Ook toen stond het Wetsvoorstel al wel op de voorlopige agenda om in een plenaire vergadering van de Tweede Kamer te bespreken maar dit werd simpelweg geschrapt.

Na de Commissievergadering kan blijken dat er nog vragen of onduidelijkheden zijn. Ook kan de verantwoordelijke Minister en/of Staatsecretaris met huiswerk worden opgezadeld om e.e.a. verder uit te zoeken of te verduidelijken. Dan kan het zijn dat een maand later bij de volgende Commissievergadering er weer verder over gesproken wordt. Pas als blijkt dat er eventueel wel/niet een meerderheid voor is, zal het bespreken van een Wetsvoorstel tijdens een officieel Kamerdebat worden aangevraagd. Tijdens een Commissievergadering en ook tijdens een Kamer Debat worden er regelmatig allerlei Moties ingediend waarbij het Wetsvoorstel dan inhoudelijk nog kan worden aangepast. Over deze Moties moet eerst gestemd worden. Als het Debat dan heeft plaatsgevonden en alle aangenomen Moties zijn behandeld en verwerkt, komt er een moment waarop er echt wetgeving gemaakt moet worden. Ook daarover moet gestemd worden in beide Kamers. Pas als in beide Kamers met een meerderheid een nieuwe en/of aangepaste wet is aangenomen, kan deze ter ondertekening worden aangeboden aan de Koning, officieel ter kennisgeving in de Staatscourant gepubliceerd worden en na enige tijd ook officieel in gaan.

Oftewel: er moeten nog best wel wat stappen gebeuren voordat er echt gestemd wordt en er überhaupt ook echt een verbod is. De afgelopen 10 jaar is er via diverse Media regelmatig geroepen dat de Kamer en/of het Kabinet besloten had dat er een Verbod kwam, maar uiteindelijk is het er nog steeds niet. Dat geeft de dynamiek van dat proces nogmaals aan. Alles is pas officieel als er een handtekening staat!
 
Laatst bewerkt:
10 februari staat er een Commissievergadering gepland. Gestemd wordt er dan nog lang niet.

In diezelfde week vindt er in de Tweede Kamer een plenaire vergadering plaats, zeg maar de algemene wekelijkse vergadering waar alle Kamerleden bij zullen zijn. Het Wetsvoorstel is aangedragen om als onderwerp tijdens die vergadering op de agenda te zetten. De exacte datum van die plenaire vergadering is nog niet bekend gemaakt. Ook is het nog maar de vraag of er dan ook daadwerkelijk over het Wetsvoorstel gedebatteerd gaat worden.

Nog weer even in mijn eigen woorden hoe dat ongeveer werkt:

Elke Politieke Partij heeft een x-aantal partijleden in de Tweede en/of Eerste Kamer. Elk Kamerlid krijgt vanuit zijn/haar Politieke Partij de verantwoordelijkheid over bepaalde onderwerpen c.q. Ministeries, veelal o.b.v. specialismen en/of ervaring van zo'n Kamerlid. Hoe minder zetels een Partij heeft, hij meer een Kamerlid in zijn/haar portefeuille heeft.

We kennen van TV en het nieuws vooral de Debatten in de Tweede Kamer maar voordat het daar daadwerkelijk tot zo'n Debat komt, hebben er vaak al meerdere vergaderingen in een kleinere delegatie in een Vergaderkamer ergens op het Binnenhof plaatsgevonden. Deze vergaderingen worden per Commissie gevoerd en een Commissie is gerelateerd aan een Ministerie c.q. onderwerp. Deze meetings, waar dus per Politieke Partij 1 of 2 Kamerleden en mogelijk de verantwoordelijke Minister en/of Staatssecretaris bij aanwezig zijn, heten Commissievergaderingen. Deze vergaderingen vinden op regelmatige basis plaats en daarbij wordt van alles en nog wat besproken wat te maken heeft met die specifieke Commissie.

Vuurwerk valt veelal onder de Commissie Justitie en Veiligheid. Deze Commissie heeft op 10 februari de hele dag een vergadering gepland. Vuurwerk is daarbij 1 van de onderwerpen die op deze dag besproken zal worden. Er zal dan worden gekeken hoe de verschillende Politieke Partijen in de wedstrijd zitten. Ook kunnen specialisten worden uitgenodigd om hun visie te geven. Aan het einde van zo'n vergadering is er veelal een aardig beeld hoe alle Partijen in de wedstrijd zitten. De laatste keer dat daarbij het Wetsvoorstel van GL/PvdD werd besproken, 2 jaar geleden, werd direct duidelijk dat er geen meerderheid zou zijn en hebben GL/PvdD de verdere behandeling toen geparkeerd. Er is dus toen niet over gestemd in de Tweede Kamer. Ook toen stond het Wetsvoorstel al wel op de voorlopige agenda om in een plenaire vergadering van de Tweede Kamer te bespreken maar dit werd simpelweg geschrapt.

Na de Commissievergadering kan blijken dat er nog vragen of onduidelijkheden zijn. Ook kan de verantwoordelijke Minister en/of Staatsecretaris met huiswerk worden opgezadeld om e.e.a. verder uit te zoeken of te verduidelijken. Dan kan het zijn dat een maand later bij de volgende Commissievergadering er weer verder over gesproken wordt. Pas als blijkt dat er eventueel wel/niet een meerderheid voor is, zal het bespreken van een Wetsvoorstel tijdens een officieel Kamerdebat worden aangevraagd. Tijdens een Commissievergadering en ook tijdens een Kamer Debat worden er regelmatig allerlei Moties ingediend waarbij het Wetsvoorstel dan inhoudelijk nog kan worden aangepast. Over deze Moties moet eerst gestemd worden. Als het Debat dan heeft plaatsgevonden en alle aangenomen Moties zijn behandeld en verwerkt, komt er een moment waarop er echt wetgeving gemaakt moet worden. Ook daarover moet gestemd worden in beide Kamers. Pas als in beide Kamers met een meerderheid een nieuwe en/of aangepaste wet is aangenomen, kan deze ter ondertekening worden aangeboden aan de Koning, officieel ter kennisgeving in de Staatscourant gepubliceerd worden en na enige tijd ook officieel in gaan.

Oftewel: er moeten nog best wel wat stappen gebeuren voordat er echt gestemd wordt en er überhaupt ook echt een verbod is. De afgelopen 10 jaar is er via diverse Media regelmatig geroepen dat de Kamer en/of het Kabinet besloten had dat er een Verbod kwam, maar uiteindelijk is het er nog steeds niet. Dat geeft de dynamiek van dat proces nogmaals aan. Alles is pas officieel als er een handtekening staat!
Bedankt voor de uitleg gizmo, altijd fijn om jou heldere uitleg te lezen, aangezien jij altijd best wel dicht op de politiek zit, kan je misschien vertellen hoe we op dit moment in de wedstrijd zitten, van veel partijen zijn hun standpunt al duidelijk.
 
10 februari staat er een Commissievergadering gepland. Gestemd wordt er dan nog lang niet.

In diezelfde week vindt er in de Tweede Kamer een plenaire vergadering plaats, zeg maar de algemene wekelijkse vergadering waar alle Kamerleden bij zullen zijn. Het Wetsvoorstel is aangedragen om als onderwerp tijdens die vergadering op de agenda te zetten. De exacte datum van die plenaire vergadering is nog niet bekend gemaakt. Ook is het nog maar de vraag of er dan ook daadwerkelijk over het Wetsvoorstel gedebatteerd gaat worden.

Nog weer even in mijn eigen woorden hoe dat ongeveer werkt:

Elke Politieke Partij heeft een x-aantal partijleden in de Tweede en/of Eerste Kamer. Elk Kamerlid krijgt vanuit zijn/haar Politieke Partij de verantwoordelijkheid over bepaalde onderwerpen c.q. Ministeries, veelal o.b.v. specialismen en/of ervaring van zo'n Kamerlid. Hoe minder zetels een Partij heeft, hij meer een Kamerlid in zijn/haar portefeuille heeft.

We kennen van TV en het nieuws vooral de Debatten in de Tweede Kamer maar voordat het daar daadwerkelijk tot zo'n Debat komt, hebben er vaak al meerdere vergaderingen in een kleinere delegatie in een Vergaderkamer ergens op het Binnenhof plaatsgevonden. Deze vergaderingen worden per Commissie gevoerd en een Commissie is gerelateerd aan een Ministerie c.q. onderwerp. Deze meetings, waar dus per Politieke Partij 1 of 2 Kamerleden en mogelijk de verantwoordelijke Minister en/of Staatssecretaris bij aanwezig zijn, heten Commissievergaderingen. Deze vergaderingen vinden op regelmatige basis plaats en daarbij wordt van alles en nog wat besproken wat te maken heeft met die specifieke Commissie.

Vuurwerk valt veelal onder de Commissie Justitie en Veiligheid. Deze Commissie heeft op 10 februari de hele dag een vergadering gepland. Vuurwerk is daarbij 1 van de onderwerpen die op deze dag besproken zal worden. Er zal dan worden gekeken hoe de verschillende Politieke Partijen in de wedstrijd zitten. Ook kunnen specialisten worden uitgenodigd om hun visie te geven. Aan het einde van zo'n vergadering is er veelal een aardig beeld hoe alle Partijen in de wedstrijd zitten. De laatste keer dat daarbij het Wetsvoorstel van GL/PvdD werd besproken, 2 jaar geleden, werd direct duidelijk dat er geen meerderheid zou zijn en hebben GL/PvdD de verdere behandeling toen geparkeerd. Er is dus toen niet over gestemd in de Tweede Kamer. Ook toen stond het Wetsvoorstel al wel op de voorlopige agenda om in een plenaire vergadering van de Tweede Kamer te bespreken maar dit werd simpelweg geschrapt.

Na de Commissievergadering kan blijken dat er nog vragen of onduidelijkheden zijn. Ook kan de verantwoordelijke Minister en/of Staatsecretaris met huiswerk worden opgezadeld om e.e.a. verder uit te zoeken of te verduidelijken. Dan kan het zijn dat een maand later bij de volgende Commissievergadering er weer verder over gesproken wordt. Pas als blijkt dat er eventueel wel/niet een meerderheid voor is, zal het bespreken van een Wetsvoorstel tijdens een officieel Kamerdebat worden aangevraagd. Tijdens een Commissievergadering en ook tijdens een Kamer Debat worden er regelmatig allerlei Moties ingediend waarbij het Wetsvoorstel dan inhoudelijk nog kan worden aangepast. Over deze Moties moet eerst gestemd worden. Als het Debat dan heeft plaatsgevonden en alle aangenomen Moties zijn behandeld en verwerkt, komt er een moment waarop er echt wetgeving gemaakt moet worden. Ook daarover moet gestemd worden in beide Kamers. Pas als in beide Kamers met een meerderheid een nieuwe en/of aangepaste wet is aangenomen, kan deze ter ondertekening worden aangeboden aan de Koning, officieel ter kennisgeving in de Staatscourant gepubliceerd worden en na enige tijd ook officieel in gaan.

Oftewel: er moeten nog best wel wat stappen gebeuren voordat er echt gestemd wordt en er überhaupt ook echt een verbod is. De afgelopen 10 jaar is er via diverse Media regelmatig geroepen dat de Kamer en/of het Kabinet besloten had dat er een Verbod kwam, maar uiteindelijk is het er nog steeds niet. Dat geeft de dynamiek van dat proces nogmaals aan. Alles is pas officieel als er een handtekening staat!
1737818702502.png
Dinsdag is dit debat, hierin zal denk ik ook wel veel duidelijk gaan worden hoe de vlag erbij hangt.
 
Bedankt voor de uitleg gizmo, altijd fijn om jou heldere uitleg te lezen, aangezien jij altijd best wel dicht op de politiek zit, kan je misschien vertellen hoe we op dit moment in de wedstrijd zitten, van veel partijen zijn hun standpunt al duidelijk.
Graag gedaan!

Vooralsnog is er nog niet zoveel aan de hand. Het CDA haalde deze week het nieuws met hun "draai" maar zij hebben op dit moment slechts een paar zetels in de Tweede Kamer. Onvoldoende om doorslaggevend te zijn. Zolang de huidige coalitie het met elkaar eens is en pro consumenten siervuurwerk is en blijft, is er geen meerderheid voor een verbod.

Binnen de VVD is er verspreid over het land al jarenlang wel wat beperkt gemopper over het afsteken van consumentenvuurwerk, maar tot nog toe is er binnen de VVD geen meerderheid voor. En dus ook niet in de VVD-fracties van beide Kamers. Wel gaat de VVD daar binnenkort intern landelijk weer over vergaderen. VVD-Partijleider Dilan Yeşilgöz was in een reactie heel duidelijk: zij is van mening dat een verbod op consumentenvuurwerk niet de daadwerkelijke problematiek oplost. Dat geeft al wel iets in positieve zin aan.

Daarnaast zijn enkele kleinere Partijen die niet in de coalitie zitten, ook tegen een algeheel verbod zoals SP en FvD. Van een meerderheid voor een verbod is dus geen sprake.

Maar Politiek is dynamisch en dus kan er als gevolg van debatten en onderhandelen van alles gebeuren. Vandaar dat diverse betrokkenen zich wel zorgen maken en het noodzakelijk is om er bovenop te blijven zitten.
 
Bekijk bijlage 1808337
Dinsdag is dit debat, hierin zal denk ik ook wel veel duidelijk gaan worden hoe de vlag erbij hangt.
Dat is alleen wel een ander Debat. Het Wetsvoorstel zal in andere vergadering worden besproken.

Neemt niet weg dat deze vergadering ook belangrijk is en zeker een beeld zal geven van hoe de verschillende Politieke Partijen in de wedstrijd zitten.
 
Graag gedaan!

Vooralsnog is er nog niet zoveel aan de hand. Het CDA haalde deze week het nieuws met hun "draai" maar zij hebben op dit moment slechts een paar zetels in de Tweede Kamer. Onvoldoende om doorslaggevend te zijn. Zolang de huidige coalitie het met elkaar eens is en pro consumenten siervuurwerk is en blijft, is er geen meerderheid voor een verbod.

Binnen de VVD is er verspreid over het land al jarenlang wel wat beperkt gemopper over het afsteken van consumentenvuurwerk, maar tot nog toe is er binnen de VVD geen meerderheid voor. En dus ook niet in de VVD-fracties van beide Kamers. Wel gaat de VVD daar binnenkort intern landelijk weer over vergaderen. VVD-Partijleider Dilan Yeşilgöz was in een reactie heel duidelijk: zij is van mening dat een verbod op consumentenvuurwerk niet de daadwerkelijke problematiek oplost. Dat geeft al wel iets in positieve zin aan.

Daarnaast zijn enkele kleinere Partijen die niet in de coalitie zitten, ook tegen een algeheel verbod zoals SP en FvD. Van een meerderheid voor een verbod is dus geen sprake.

Maar Politiek is dynamisch en dus kan er als gevolg van debatten en onderhandelen van alles gebeuren. Vandaar dat diverse betrokkenen zich wel zorgen maken en het noodzakelijk is om er bovenop te blijven zitten.
En JA21 is ook tegen, belangrijk nu nog in de eerste kamer.
 
10 februari staat er een Commissievergadering gepland. Gestemd wordt er dan nog lang niet.

In diezelfde week vindt er in de Tweede Kamer een plenaire vergadering plaats, zeg maar de algemene wekelijkse vergadering waar alle Kamerleden bij zullen zijn. Het Wetsvoorstel is aangedragen om als onderwerp tijdens die vergadering op de agenda te zetten. De exacte datum van die plenaire vergadering is nog niet bekend gemaakt. Ook is het nog maar de vraag of er dan ook daadwerkelijk over het Wetsvoorstel gedebatteerd gaat worden.

Nog weer even in mijn eigen woorden hoe dat ongeveer werkt:

Elke Politieke Partij heeft een x-aantal partijleden in de Tweede en/of Eerste Kamer. Elk Kamerlid krijgt vanuit zijn/haar Politieke Partij de verantwoordelijkheid over bepaalde onderwerpen c.q. Ministeries, veelal o.b.v. specialismen en/of ervaring van zo'n Kamerlid. Hoe minder zetels een Partij heeft, hij meer een Kamerlid in zijn/haar portefeuille heeft.

We kennen van TV en het nieuws vooral de Debatten in de Tweede Kamer maar voordat het daar daadwerkelijk tot zo'n Debat komt, hebben er vaak al meerdere vergaderingen in een kleinere delegatie in een Vergaderkamer ergens op het Binnenhof plaatsgevonden. Deze vergaderingen worden per Commissie gevoerd en een Commissie is gerelateerd aan een Ministerie c.q. onderwerp. Deze meetings, waar dus per Politieke Partij 1 of 2 Kamerleden en mogelijk de verantwoordelijke Minister en/of Staatssecretaris bij aanwezig zijn, heten Commissievergaderingen. Deze vergaderingen vinden op regelmatige basis plaats en daarbij wordt van alles en nog wat besproken wat te maken heeft met die specifieke Commissie.

Vuurwerk valt veelal onder de Commissie Justitie en Veiligheid. Deze Commissie heeft op 10 februari de hele dag een vergadering gepland. Vuurwerk is daarbij 1 van de onderwerpen die op deze dag besproken zal worden. Er zal dan worden gekeken hoe de verschillende Politieke Partijen in de wedstrijd zitten. Ook kunnen specialisten worden uitgenodigd om hun visie te geven. Aan het einde van zo'n vergadering is er veelal een aardig beeld hoe alle Partijen in de wedstrijd zitten. De laatste keer dat daarbij het Wetsvoorstel van GL/PvdD werd besproken, 2 jaar geleden, werd direct duidelijk dat er geen meerderheid zou zijn en hebben GL/PvdD de verdere behandeling toen geparkeerd. Er is dus toen niet over gestemd in de Tweede Kamer. Ook toen stond het Wetsvoorstel al wel op de voorlopige agenda om in een plenaire vergadering van de Tweede Kamer te bespreken maar dit werd simpelweg geschrapt.

Na de Commissievergadering kan blijken dat er nog vragen of onduidelijkheden zijn. Ook kan de verantwoordelijke Minister en/of Staatsecretaris met huiswerk worden opgezadeld om e.e.a. verder uit te zoeken of te verduidelijken. Dan kan het zijn dat een maand later bij de volgende Commissievergadering er weer verder over gesproken wordt. Pas als blijkt dat er eventueel wel/niet een meerderheid voor is, zal het bespreken van een Wetsvoorstel tijdens een officieel Kamerdebat worden aangevraagd. Tijdens een Commissievergadering en ook tijdens een Kamer Debat worden er regelmatig allerlei Moties ingediend waarbij het Wetsvoorstel dan inhoudelijk nog kan worden aangepast. Over deze Moties moet eerst gestemd worden. Als het Debat dan heeft plaatsgevonden en alle aangenomen Moties zijn behandeld en verwerkt, komt er een moment waarop er echt wetgeving gemaakt moet worden. Ook daarover moet gestemd worden in beide Kamers. Pas als in beide Kamers met een meerderheid een nieuwe en/of aangepaste wet is aangenomen, kan deze ter ondertekening worden aangeboden aan de Koning, officieel ter kennisgeving in de Staatscourant gepubliceerd worden en na enige tijd ook officieel in gaan.

Oftewel: er moeten nog best wel wat stappen gebeuren voordat er echt gestemd wordt en er überhaupt ook echt een verbod is. De afgelopen 10 jaar is er via diverse Media regelmatig geroepen dat de Kamer en/of het Kabinet besloten had dat er een Verbod kwam, maar uiteindelijk is het er nog steeds niet. Dat geeft de dynamiek van dat proces nogmaals aan. Alles is pas officieel als er een handtekening staat!
Helder en duidelijk! Dank voor de toelichting😁
 
Paar weken van het roken af dus ik pass weer een tientje. Valt me overigens wel tegen hoeveel dealers het laten afweten. Ik heb een aantal bekende shops voorbij zien komen maar kom op zeg, als alleen alle reguliere gbv-weco dealers bijvoorbeeld al €50 zouden doneren… wat is €50 nou voor een ondernemer?
 
Paar weken van het roken af dus ik pass weer een tientje. Valt me overigens wel tegen hoeveel dealers het laten afweten. Ik heb een aantal bekende shops voorbij zien komen maar kom op zeg, als alleen alle reguliere gbv-weco dealers bijvoorbeeld al €50 zouden doneren… wat is €50 nou voor een ondernemer?

Ja echt hè, viel mij ook al op... Alleen dan maar aan 't eind van het jaar met vuurwerk bezig of heeft dit nog niet de winkeliers bereikt? Die 30k was makkelijk al bereikt als er wat shops meededen.
 
Mail jouw bekende vuurwerkwinkels. Grote kans dat zij hier helemaal niet mee bezig zijn of er van op de hoogte zijn.
Ik kan het iedereen aanraden de lokale fietsboer, sigarenboer, tuincentrum of waar er bij jou ook vuurwerk verkocht wordt op de hoogte te brengen van de huidige politieke stand van zaken.
 
115 miljoen omzet, reken uit hoeveel procent 30000 euro daar van is én dan snap je het helemaal niet meer, is tenslotte hun eigen broodwinning ook nog eens hé????
 
Mail jouw bekende vuurwerkwinkels. Grote kans dat zij hier helemaal niet mee bezig zijn of er van op de hoogte zijn.
Dit is denk ik ook 1 van onze grootste zwaktes. Wij als freaks zijn er wel mee bezig, maar degene die hun brood er mee verdienen kennelijk niet? Onbegrijpelijk toch? De argumenten die door links worden aangevoerd zijn zo duidelijk vals, maar aarden bij een deel van de samenleving omdat de onwetendheid groot is. Goede informatievoorziening in de vorm van advertenties, commercials en aanwezigheid in talkshows is dus cruciaal. Er is geld genoeg verdiend, maar de branche, importeurs en winkels lijken zich zonder weerstand naar de slachtbank te laten leiden.
 
Mail jouw bekende vuurwerkwinkels. Grote kans dat zij hier helemaal niet mee bezig zijn of er van op de hoogte zijn.
Ik kan het iedereen aanraden de lokale fietsboer, sigarenboer, tuincentrum of waar er bij jou ook vuurwerk verkocht wordt op de hoogte te brengen van de huidige politieke stand van zaken.
Tijdens Corona de grootste jankerds uithangen en bedelen bij de overheid om de SUV op de weg te kunnen houden en zodra het ze wel goed gaat naar de minder bedeelden wijzen die van overheidssteun afhankelijk zijn en worstelen om hun 20-jaar oude Suzuki Swift door de APK te kunnen krijgen op alle hoop van zegen. Dat kenmerkt de doorsnee Nederlandse ondernemer.
 
Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan