De drang om jezelf te overtreffen

Ook ik heb deze drang zeker wel. Maar ik ben er nu wel achter dat het gewoon te gek en te veel is. Van het geld kan je heel veel andere leuke dingen doen en om elke keer wat over te houden is t ook niet. Dus ook bij mij dit jaar een omslag. Zal alleen de producten kopen die echt de moeite waard zijn. En zal ook later bestellen. Zeker wachten totdat er een paar winkeliersdemo's geweest zijn. Importeurs of winkeliers demo's kàn een verschil tussen dag en nacht zijn. Zeg niet dat het altijd zo is maar het kan.:cool:

Laatst bewerkt:
Ik wil mijzelf dit jaar overtreffen door gewoon 1 grote show te maken (voor mijn doen) en desnoods nog visite om een tientje te vragen er voor gezien ik elk jaar alles zelf heb betaald. Dit jaar wil ik dan een grote show maken en maar héél weinig klein spul erbij nemen om daarvoor af te steken. Het houdt wel in dat ik dan wat meer op koopjes moet gaan jagen.

ik heb de elk jaar de drang om het anders te doen: 2 jaar terug kocht ik vooral klein vuurwerk, €35, vorig jaar kocht ik klein vuurwerk en een pakket, €60, en dit jaar van alles wat en potten, €200. volgend jaar koop ik alleen nog potten

Zelf zal ik dit jaar een stuk minder gaan doen. Heb gewoon 2 uur nonstop met 4/5 cakes onder de armen naar buiten en maar rammen. Genoten heb ik niet omdat het teveel was.En nog was alles niet op. Nu dringt het langzamerhand tot mij door dat het eigelijk gekkenwerk is, want waar is het eind?! Vrienden en familie die op oudjaarsavond kwamen keken met verbazing naar de ruime hoeveelheid.

Heb mijn lijst aangepast voor dit jaar en dat wordt als volgt:

Een stuk of 40 cakes, 6 doorlontbakken als de regering het nog toelaat en wat pijlen pakketten.

Aangezien ik me pas 3 jaar met vuurwerk bezig hou,
zit ik nog in de periode waar ik alle toppers nog moet uit testen.
Ben ik onder de indruk van een product, dan zit die het jaar erna weer bij,
ben ik er niet zo van onder de indruk laat ik hem het jaar erop staan.
Zelf vind ik het net zo leuk om de producten uit te kiezen, dan ze af te schieten.

Daarnaast maakt het me ook niet zoveel uit hoeveel geld ik uitgeef.
Ik was 3 jaar geleden net zo blij met het vuurwerk van 100 euro,
dan dat ik nu ben met het vuurwerk van 400 tot 600 euro.

Daarom denk ik dat ik niet echt de drang heb om me te overtreffen,
maar dat ik eerder de drang hem om qualiteit over quantiteit te kiezen.

1e keer: 25 euro
2010/2011: 60 euro
2011/2012: 130 euro
2012/2013: 310 euro
volgend jaar: richting 1000 euro als het mee zit

wil het elk jaar weer overtreffen :devil:

Ook voor mij wordt het dit jaar minder ( als het mij tenminste lukt haha ), want ook ik had wederom teveel en was het op het laatst eigenlijk gewoon stoken zonder te genieten. Planning voor dit jaar is toch nog meer grotere cakes ( en evt enkele assortimenten achter elkaar stoken, want doorlonten mag natuurlijk niet :wink: ) en in totaliteit minder cakes.

Dit jaar een goed succes met de elektrisch ontstoken vuurwerkshow en we zijn al aan het zoeken naar een grotere schietkist. Het gaat tot nu toe elk jaar goed met meer en meer :p

Zelf zal ik dit jaar een stuk minder gaan doen. Heb gewoon 2 uur nonstop met 4/5 cakes onder de armen naar buiten en maar rammen. Genoten heb ik niet omdat het teveel was.En nog was alles niet op. Nu dringt het langzamerhand tot mij door dat het eigelijk gekkenwerk is, want waar is het eind?! Vrienden en familie die op oudjaarsavond kwamen keken met verbazing naar de ruime hoeveelheid.

Een stuk of 40 cakes, 6 doorlontbakken als de regering het nog toelaat en wat pijlen pakketten.

Ik ken het gevoel. Nou speelde de griep en het slechte weer ook een rol, maar ik moest er gewoon tegen stoken om het op te krijgen. En dat is niet gelukt. Wat er nu nog staat zou de gemiddelde consument in nog geen 10 jaar bij elkaar kopen.. Voortaan niet meer 'och die kan er ook nog bij', maar echt selecteren op wat écht gaaf is... Qua overtreffen is het hoogtepunt dus wel berijkt. Een nieuwe uitdaging is het juist met mínder vuurwerk te doen en mezelf op die manier te overtreffen, door alleen het beste er uit te zoeken.

Inderdaad een stijgende lijn..

2007 - €10,-
2008 - €20,-
2009 - €50,-
2010 - €60,-
2011 - €100,-
2012 - €175,-

Ik ben nu 13, vanaf nu spaar ik wekelijks voor vuurwerk dus 2013 word wel minus €300,-

Ja ben 14 en had voor 350 aan vuurwerk, gaat wel hard, had ook wel super cakes :D
Volgend jaar wil ik niet super veel meer, 450 is wel goed...
En mensen die denken, dat kan niet zoveel geld heb je niet bla bla bla...
Ik heb 2 baantjes en stop elke maand de helft van mijn loon in het vuurwerk potje :D dus het kan wel haha.

Laatst bewerkt:
Geen stijgende lijn meer want je maakt jezelf helemaal gek. Sommige zullen daar zich niet in herkennen maar dat komt vanzelf. Na je ''ultieme niet te overtreffen O&N'' wordt het vanzelf minder. Als je maar groter en groten wilt dan is de verslaving dicht nabij. Ik zit nu sinds 2 jaar zo rond de 750-1000 euro en daar wil ik niet over heen.

Veel vuurwerk kan ook veel stress geven, maar kan ook supergaaf zijn!

:wink:

Dat zal jij niet meer hebben op jou leeftijd maar vooral als je ruzie hebt met je ouders over het budget kun je daar flink last van hebben.

Maar ontopic:

2010: 35
2011: 100
2012: 240
2013: 300

Dit is zeer herkenbaar inderdaad. :D

Vanaf de paar honderd euro is dit pas zichtbaar eigenlijk , daarvoor is het meer 'evolutie' van je vuurwerk omdat je ouder wordt... (en dus meer te besteden hebt/weinig kosten)

Als je van 500 naar 1000 naar 2000 naar 4000 en zo door blijft gaan wordt het problematisch, maar zolang je het onder een maandsalaris houd zie ik het probleem er niet van in :p

Ja ben 14 en had voor 350 aan vuurwerk, gaat wel hard, had ook wel super cakes :D
Volgend jaar wil ik niet super veel meer, 450 is wel goed...
En mensen die denken, dat kan niet zoveel geld heb je niet bla bla bla...
Ik heb 2 baantjes en stop elke maand de helft van mijn loon in het vuurwerk potje :D dus het kan wel haha.

2 folderwijkjes? Of mag je tegenwoordig al meer doen op die leeftijd?

Hahaha het is pas 3 januari, echt alle tijd om je lijst toch nog aan te passen en uit te breiden :D

Ik herken het wel allemaal, bij mij ook steeds elk jaar een beetje meer. Probeer het dit jaar op hetzelfde bedrag te houden, vind het wel mooi zo.
Maar ja, is nu makkelijk gezegd..

Dit jaar had ik het extra uitgebreid omdat als alles volgens planning gaat ik vanaf september tot en met begin februari in het buitenland zit voor de studie. Dus dat betekent geen NL O&N maar wel een nieuwe unieke ervaring al zeg ik het zelf.

Heb het afgelopen jaar ook anders aangepakt dan andere jaren, ik wou echt een knallend spektakel stuk neerzetten, maar dan niet in de vorm van een show maar meer veel tegelijk om zo extra te kunnen genieten van de nieuwe effecten en cakes die er dit jaar waren. En dit is redelijk goed gelukt al zeg ik het zelf. In het vervolg zou ik het net zo doen, omdat ik cakes per 1 wel leuk vind maar meer gewoonweg beter over vind komen. Het duurde dan ook niet heel lang om mijn collectie weg te stoken maar het was het meer dan dubbel en dwars waard.

het gevoel dat je je zelf overtreffen moet herken ik heel goed .
want dingen moeten nog beter op elkaar afgestemd zijn en dingen moeten nog gevarieerder
het zit hem voornamelijk in de projecten die ik maakt .
dit jaar waren ze zelfs zo groot dat ze amper te hanteren waren .
dit jaar heb ik aan mij zelf gemerkt dat ik mijn plafon heb bereikt.
hoe ik met die constatering om zal gaan weet ik nog niet .

Back
Bovenaan