De drang om jezelf te overtreffen

Twee Jaar geleden begon het grote werk. We hebben als groep zijnde de "All Seasons" van Royal Fireworks gekocht voor €300. Omdat het jaar daarop door omstandig heden niemand meer aan illegaal kon komen (ik heb geen zin in meer dan twee tussen personen, omdat er tegen die tijd al €100 extra bij op de prijs gedrukt is:bye:). Had ik besloten om een project te maken van legaal vuurwerk en dit elektronisch te ontsteken. Zo gezegd, zo gedaan en een simpele show van €230 werd weg geschoten. Op een paar foutjes na ging alles prima en was iedereen eigenlijk wel enthousiast:D. Vooral omdat je op deze manier je eigen show effecten enz. kunt creëren.

Dus dit jaar wilde ik mijzelf overtreffen, maar vuurwerk alleen vond ik het niet genoeg:shocked:. Dus heb ik besloten om zelf ook nieuwe schietkisten te maken, die in verbinding staan met mij PC om zo op muziek te schieten:cool:. Dus dat is zeker een vorm van overtreffen. Daarnaast is het bedrag voor de show opgeschroefd richting de €500. Probleem is nu wel dat mensen ook daadwerkelijk hoge verwachting hebben :frusty:

Had eerder altijd alleen van mijn vader, rond de 180 euro. Sinds 2 jaar een andere winkel van eeen collega gevonden, zat rond de 300. Nu ben ik 15, werk ik en geef ik dit jaar 1200 uit.. beetje te gek. maar ieder jaar denk ik van heb ik wel genoeg?:p

Vorig jaar had ik nog vuurwerk gekocht van rond de €70,-. Dit jaar heb ik rond de €40,- te besteden. Dus bij mij zie je een dalende lijn.

gelukkig heb ik die drang niet anders zat ik nu in de schulden :)
jaren gehad dat ik dik boven de 2000 euro zat.

sommige jaren tegen de 4 a 5000 euro aan met 3 man, toen had ik ook 115 (gevulde)mortieren staan en een blokje of 10 in een show van +/- 7 minuten.

Dit jaar zitten we op +/- 3500 euro met 3 man en 100% legaal.

Ik weet hoe het voelt. Voor mij was het dit jaar niet haalbaar om het te overtreffen maar ook vind ik het helemaal niet nodig. Hoeveel het vorig jaar was was echt gigantisch voor 1 persoon. Dan schoot ik wel een show weg met 200 man publiek. Dit jaar doe ik dat niet, alleen voor mezelf om 12 uur.

overtreffen van vorig jaar word em niet... vorig jaar 800 euro gratis gewonnen aan vuurwerk, maar om dit jaar zo n zelfde bedrag te besteden als 16 jarige lijkt me wel wat overdreven ;)

Heeft iemand anders op dit forum het gevoel dat hij/zij ieder jaar harder en meer vuurwerk wil? Als ik kijk naar mijn eigen vuurwerk uitgaven over de afgelopen 10 jaar zie ik toch een flink stijgende lijn. Ik wil ieder jaar mezelf het jaar ervoor overtreffen en zo een nog vetter oud en nieuw creëren. Hebben jullie dit ook of merk je aan jezelf wel eens dat je een jaar een stuk minder uitgeeft aan vuurwerk of juist altijd hetzelfde blijft uitgeven?

Moet ieder jaar meer, groter, harder. Die drang voel ik wel en daar geef ik ook netjes en schaamteloos gehoor aan.

Wacht maar tot dat je getrouwd bent en kinderen krijgt.:angel:

Maakt hier niet uit. Vrouw + dochter (9 jaar) vinen het prachtig.

Voor mij moet het ook ieder jaar meer zijn. Vorig jaar 100,- en het jaar daarvoor 50,- en dit jaar alweer 230. Ieder jaar moet het groter. En ieder jaar komt er wat bij

Helaas heb ik dat zelf ook elk jaar met mijn collectie, sinds 2 jaar wil ik steeds meer cakes en dat gaat aardig in de kosten lopen. Gelukkig een leuke sponsor gevonden voor een wederdienst :).

gelukkig heb ik die drang niet anders zat ik nu in de schulden :)
jaren gehad dat ik dik boven de 2000 euro zat.

sommige jaren tegen de 4 a 5000 euro aan met 3 man, toen had ik ook 115 (gevulde)mortieren staan en een blokje of 10 in een show van +/- 7 minuten.

Dit jaar zitten we op +/- 3500 euro met 3 man en 100% legaal.

Ff naaien xD Maar inprincipe is 3500 euro vuurwerk niet helemaal legaal omdat je maar 25 kilo per voertuig mag vervoeren en maar 25 kilo in huis mag hebben of je moet heel veel auto's en huizen hebben xD Niet dat ik er niet overheen ga xd

Ik probeer mezelf ook altijd te overtreffen alleen is dat heel moeilijk.
al 2 jaar lang heb ik een collectie kwa waarde van 4000+ veelste gek natuurlijk.
Ook dit jaar gaat het weer die kant op, en graag wil ik mezelf overtreffen.
ik probeer ieder jaar de projecten groter te maken, en het 10.00 uurs moment uit te breiden.
Zo had ik vorrig jaar als 10.00 opening, 6-8x thunderbomb 1000, mandarin 2000, en 1x 100k
en voor dit jaar heb ik besloten te openen met: 2x thunderbomb 800, 2x 1000 farts, 1x hindoe 4000. en 3x 100k zena, een steigende lijn dus.
ook na 12e wil ik steeds dikkere projecten hebben, ik steek dan eigenlijk niet meer per single product, ik krijg zelf ook pas kriebels in me buik als het hard en snel gaat, veel tegelijk, en een bom volle lucht.

Ik ken het gevoel, ikzelf ( misschien zag je het al bij mijn lijstje ) heb jaarlijks nu al een waarde van 3.000 euro.
Was ik in 2008 nog met 1.000 bezig is het nu al verdrievoudigd!

En elk jaar wil ik mezelf weer overtreffen met projecten zowel als bij 10:00 en 12:00
Vorig jaar nog 300 single shots bij mijn 10:00 en nu steek ik er maarliefst 1.000 af!
1.000 single shots die ram ik binnen 5 minuten de lucht in.

Ook, wat ik nu merk is dat ik alles steeds sneller wil, ik sta namelijk niet meer stil bij een 500 grammer. Nee, ik wil 4 immortal golds met Quick Match en 2 6 Elements erachteraan gegooid.

Maarja, het blijft voor mij altijd wel fantastisch misschien dat ik eens naar jou moet komen met een stel freaks en gewoon een gigantische show moet neerzetten om het voor eens en voor altijd af te leren hehehe.

2006-2007 - 6 euro (1 pakje van die z64 vlinders van Zena in die blauwe doosjes :p )
2007-2008 - ongeveer 20 euro
2008-2009 - ongeveer 50 euro
2009-2010 - ongeveer 71 euro
2010-2011 - Ongeveer 90 euro
2011-2012 - Ongeveer 180 euro
2012-2013 - Waarschijnlijk rond de 200-230 euro

Dus ook bij mij is het ieder jaar een stijging en nog geen enkel jaar spijt gehad, alleen spijt gehad van dat ik geld aan andere dingen heb uitgegeven i.p.v het geld aan vuurwerk te besteden :p

Bij mij ook een stijgende lijn. Ieder jaar wil je weer wat meer of wat mooiers dan het jaar daarvoor..

2005-2009 €0-100
2010 €350
2011 €1200 (Eerste jaar dat ik ook echt wat betere sierpotten ging halen, kan je meteen ook aan budgetverschil zien :bonk:)
2012 €1300-1500

Prijzen zijn ecxl. korting genomen.

zover ik het zie word haal ik met de jaren steeds meer.
Dus ja ik zdenk wel dat ik mezelf elk jaar wil over treffen.

Dat herken ik ook. Maar zelfdiscipline is een mooi iets. Dit jaar geef ik 800 euro minder uit dan vorig jaar. En zo wissel ik een beetje af. De ene keer veel betekent het jaar daarop minder anders is er geen houden meer aan voor mij. Daarnaast spelen andere factoren ook een rol waar ik mijn geld ook voor nodig heb.

Ik denk dat ik ook slachtoffer van deze ''ziekte'' ben.
Mij hoor je niet klagen, me portomonee wel maar ook ik geef ieder jaar weer meer uit dan vorig jaar.

Vorig jaar had ik denk ik voor +- 500 euro uitbesteed aan vuurwerk. Dit jaar een volledig jaar gewerkt dus meer te besteden, en het is verdubbeld. Nu ongeveer +-1000-1100 euro. Was eerst 700-800, maar je blijft bij bestellen. Ben nu wel echt klaar met bestellen, en ben super tevreden met m'n lijst, komen echt dikke projceten :). Leuke is dat mijn broer voor ongeveer hetzelfde heeft besteld. Ik zeg, laat de 28e maar komen.

overtreffen nee.
Heb mijn hoogtepunten wel gehad.
maximale was toch 1400 aan verkoopwaarde waar ik later van dacht , waar ik in godsnaam mee bezig was.
Tegenwoordig probeer ik wel de appels tussen de peren vandaan te zoeken.
Altijd nieuwe en innovatieve producten . en vooral dit jaar leent zich daar erg goed voor met de nieuwe regelgevingen.
Stel altijd een leuke collectie samen maar vindt het ook leuk als ik 21 januari nog een hoteletje kan boeken i.p.v. dat alles de lucht in is gegaan.
Ondanks dat het een grote hobby blijft ben ik wel op de rem gestapt en geef ik mijn prioriteiten voorang.
Neemt niet weg dat ik het toch uitermate naar mijn zin heb met oud en nieuw :)

Mijn ouders, hebben altijd in vuurwerk handel gedaan........ dus ik heb het aller gekst al mee gemaakt.

dus hier word het alleen minder. niet echt minder... maar wel minder zwaar en minder exstrem shels 250 duizend klappers. watervallen wie kei lang zijn. alles al mee gemaakt, gezien en gehoord. op dat gebied weet ik van alles wat ik hoor ook wat het is.

dit jaar hebben we rond de 300 euro uitgegeven. in totaal zal het rond de 600 euro liggen. hier bij veel 500 grams potten en zware pijlen. dit is ook alleen mijn bedrag dus zonder die van me ouders etc mee geteld.

Ja heb ik in zekere zin wel. Maar vooral ook een drang om het anders te willen doen. Komend jaar zullen er veranderingen doorgevoerd worden. Gevalletje less is more wordt dat.

Back
Bovenaan