De Chainthunder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze nog iets jongere freak gokt 2004, gaaf spul in ieder geval. En inderdaad mooi label, beter dan de nieuwere chainthunder labels.

Ik weet wel dat Pyrostar tot 2017 matten verkocht met een label wat op deze Bonbridge matten/labels was gebaseerd.

Je gaat door voor de koelkast. Dit is inderdaad uit 2004.

de eerste paar jaren waren dit voor mij persoonlijk de beste matten ooit.
na een jaar of vier gingen ze (om wat voor reden ook,ws wetgeving) van 250 gram sas naar 175 gram sas.
toen werden ze ineens een stuk minder.

Wat waren de Chainthunders van Bonbridge in het begin goed zeg, hard, ontzettend fel qua flitsen en heerlijk snel. De tijd dat je ze bij Alpeco kon kopen, nam je er 6 voor € 150,-, maar nam je er 12 (vol karton) dan kreeg je 50% korting, dus ook € 150,-... :bonk::D

Heb nog eens een balk met kapstokhaakjes gemaakt om 8 of 10 van die Chain 500 aan te hangen, wat een heerlijke chaos gaf dat zeg! Dergelijke dingen mis ik nog steeds wel. :shy:

de eerste paar jaren waren dit voor mij persoonlijk de beste matten ooit.
na een jaar of vier gingen ze (om wat voor reden ook,ws wetgeving) van 250 gram sas naar 175 gram sas.
toen werden ze ineens een stuk minder.

Naar mijn weten is het gewoon een fabriekswitch/geldkwestie geweest. Je mocht nog steeds gewoon 250 gram flash per mat hebben, maar ze gingen gewoon opeens een stuk minder. Alleen de Choeet Chain kon hier nog aan tippen, door de snelheid. De echte Bonbridge Chainthunder ging hard en niet eens snel, maar gewoon puur door de rotjes zelf die gewoon hard gingen. Jammer dat je dit soort matten nu niet meer hebt in Belgie, dat zouden ze via P1 gewoon weer moeten regelen. Als het goed is zou dat ook gebeuren vorig jaar, maar door alle logistieke problemen verwacht ik dat dan voor dit jaar.

Chaos

Chaos

Wat waren de Chainthunders van Bonbridge in het begin goed zeg, hard, ontzettend fel qua flitsen en heerlijk snel. De tijd dat je ze bij Alpeco kon kopen, nam je er 6 voor € 150,-, maar nam je er 12 (vol karton) dan kreeg je 50% korting, dus ook € 150,-... :bonk::D

Heb nog eens een balk met kapstokhaakjes gemaakt om 8 of 10 van die Chain 500 aan te hangen, wat een heerlijke chaos gaf dat zeg! Dergelijke dingen mis ik nog steeds wel. :shy:
Dat heb ik destijds ook gedaan Mike (met 12st), met je “chaos” druk je het nog zacht uit!!!:handsup:

Wie o wie kan mij helpen met meer info over deze mat?

Heerlijk geweld kwam eraf, maar heb er nooit meer 1 gezien ergens.

Moet er aan toevoegen dat de mat ouder is dan 10 jaar....

WP_20151231_003.jpg

Wie o wie kan mij helpen met meer info over deze mat?

Heerlijk geweld kwam eraf, maar heb er nooit meer 1 gezien ergens.

Moet er aan toevoegen dat de mat ouder is dan 10 jaar....

Bekijk bijlage 40936

Deze werd rond het jaar 2011 voor het laatst aangeboden door Lucky Fireworks. Zaten er geloof ik 3 of 4 van in een karton, en ze lieten hele grote rode snippers achter door de grote formaat knallers erop. Verder klonk deze veel mat doffer dan de toenmalige nitraatmat van pyrostar. Op het karton stond toen een ouder jaartal, dus is waarschijnlijk een restvoorraad geweest.

Wie herinnert zich nog de chainthunders 600 en 1200 waar celebration op het etiket stond gedrukt, voor mijn gevoel gingen die nog een stuk harder dan de China Thunder 500 van Bonbridge in de beginjaren.

Deze werd rond het jaar 2011 voor het laatst aangeboden door Lucky Fireworks. Zaten er geloof ik 3 of 4 van in een karton, en ze lieten hele grote rode snippers achter door de grote formaat knallers erop. Verder klonk deze veel mat doffer dan de toenmalige nitraatmat van pyrostar. Op het karton stond toen een ouder jaartal, dus is waarschijnlijk een restvoorraad geweest.

Wie herinnert zich nog de chainthunders 600 en 1200 waar celebration op het etiket stond gedrukt, voor mijn gevoel gingen die nog een stuk harder dan de China Thunder 500 van Bonbridge in de beginjaren.

Klopt wat je zegt! Deze gingen per 4 in karton. Enige verschil met jou informatie dat deze werd ge-re-produceerd door LFC stond er op het karton het jaartal 2003 kwam ik gisteren achter bij het bekijken van enkele foto's.

Ik denk dat dit het goede overzichtstopic is, gezien ik een los topic niet meer kon vinden.
De Thunderbomba van Pyrostar. Is van 2017 tot en met 2019 verkocht geweest. Waren sowieso niet te duur, euro of 2,5 a 3. Eind 2019 waren deze te krijgen 4 stuks voor 5 euro, achteraf spijt dat ik niet meer had gehaald. Enfin hierbij nog een oude video uit 2019 van deze geweldige mat.

Dit filmpje is al een stuk ouder. 2017 waren deze voor het laatst te koop, deze vielen nog onder de oude Belgische wetgeving. Gingen goed hard.

Ik heb vroeger, denk tot 20 jaar geleden, altijd de bonbridge versie gehad.
Nog nooit zoveel geweld van enige mat zien...ehh horen, nee, voelen afkomen.
Dat waren nog eens tijden.

Wat een mat was dat he chupinizo! Een nitraatmat van die kwaliteit ben ik nooot meer tegen gekomen. Hij kwam pas echt tot zijn recht je hem ophing.

20210707_194921.jpg

Ik heb vroeger, denk tot 20 jaar geleden, altijd de bonbridge versie gehad.
Nog nooit zoveel geweld van enige mat zien...ehh horen, nee, voelen afkomen.
Dat waren nog eens tijden.
Wat een mat was dat he chupinizo! Een nitraatmat van die kwaliteit ben ik nooot meer tegen gekomen. Hij kwam pas echt tot zijn recht je hem ophing.

Bekijk bijlage 62620

Jaren geleden een hele goede video tegen gekomen de goede chainthunders van bonbridge.
toepasselijk muziekje erbij ook, tot de mat begint :D

video is van VuurwerkBram

Bekijk bijlage 62620

Beter dan dit heb ik nooit gehad. Destijds als klein jochie aan deze jongens kunnen komen via een oud buurman. Wat een geweld! Nostalgisch gevoel als ik de foto's zie. Misschien ergens ook nog wel wat oud beeldmateriaal..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan