David Rietveld,vuurwerkactivist

even over die verboden.. :

Ik meen dat de vvd een verbod op het verbieden wou.

Als argument gebruikten ze dat er veel te veel wordt verboden, en dat dingen soms te snel worden verboden.

Dat is helemaal geen slecht idee denk ik zo:wink:

lang leve gerechtigheid

David,

dat er vele vloek woorden naar je hoofd geslingerd word is wel logisch natuurlijk maar ,we
zijn hier gewoon erg boos over!
Voor alle mensen hier is de maand december een droom om naar toe te leven en het is maar 1 dag.
Wij worden nu zo vreselijk onderuit gehaald en jullie maken het erger dan het is.
Stel dat ik met mijn auto door je straat rijd en krijg een klapband,dan weet ik zeker dat jij de politie beld om te zeggen dat er vuurwerk word afgestoken.
Vuurwerk moet NIET overal de schuld van krijgen david en dan
die uitspraken die jullie doen,dat weten wij nu wel maar,het komt iedere keer weer naar voren.
Meer vuiling, meer vernielingen.
,Lijkt wel oorlog,jij weet niet eens wat dat is david!
Oorlog ,ik denk dan aan miljoenen gewonden en duizenden doden.
Hier is het ook zeer te betreuren dat er gewonden vallen en een enkele dode,wat al 1 teveel is en hier denken wij ook wel aan hoor!
Sport,verkeer en noem maar op,daar vallen vele gewonden en dode!
Wij vuurwerk liefhebbers denken ook wel mee om nog veiliger met vuurwerk om te gaan zodat er nog minder gewonden vallen.
Nogmaals jou bedoeling weten we nu maar,WILLEN JULLIE OOK EENS NAAR ONS LUISTEREN ??
Ik denk zelf van niet want,het gaat bij jullie wel het ene oor in en het andere weer uit maar, probeer het toch eens David en Arno ook,LUISTER EENS NAAR ONS!

-->> AMEN!! <<--

mooi hoor. ik sluit me er voledig bij aan. Ze moeten maar eens een keer naar ons luisteren. Eigenlijk zouden ze eens moeten ervaren hoe wij ons voelen rond december. :p

ik ben ze helemaal zat. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gelazer.:bonk:

het lijkt wel alsof ze ons negeren. Netjes dat hij kwam praten hoor. Maar serieus over het probleem praten ho maar. We kunnen zeggen wat we willen. Maar ze veranderen echt niet van standpunt hoor. Dat is nou wel duidelijk:wink:

Groenlinks do'nt like us...

AND WE DO'NT CARE!!!

Laatst bewerkt:
Ik heb zeker respect voor de heer Rietveld, raadslid en politicus
Maar ik verwacht het omgekeerde ook: respect voor onze hobby
Ik beleef dagelijks veel plezier aan deze hobby dat ik het heel erg jammer zou vinden als het verboden gaat worden.
Daarnaast begrijp ik nog steeds die commotie niet om die paar uurtjes per jaar.

David Rietveld is een rare vogel.

David Rietveld is een rare vogel.

Deze man is altijd opzoek naar aandacht. Heel iriitant ventje....

Infiltratie GroenLinks in Geenstijls PowNed
tags: cult
Volgende week weten we of Geenstijls omroep PowNed wel of niet een 1 aprilgrap is. GroenLinks infiltreert alvast in PowNeds ledenraad.

Linkse mensen proberen een plekje te krijgen in de rechtse omroepvereniging van Geenstijl, PowNed. Het Haagse GroenLinks-gemeenteraadslid en weblogger David Rietveld is lid geworden en startte zondag een heuse campagne voor zijn verkiezing in de zogeheten ledenraad van PowNed. Want in de statuten van de omroep-in-spé staat dat deze ledenraad, die toezicht houdt op het bestuur, democratisch wordt gekozen door de leden. 'Ik schat in dat zo'n 1000 stemmen dus al (ruim) genoeg zullen zijn om een zetel in de wacht te slepen. Moet lukken dus.'
Rietveld prijst zichzelf nu aan als 'licht-cynisch' en 'anti-autoritair' en hij zegt garant te staan voor 'zorgvuldige verkwisting van omroepsubsidie'. Hij proost er alvast op. Overigens is ook GroenLinks-kamerlid Tofik Dibi PowNed-lid geworden.
Rietveld zou niet de eerste weblogger zijn die iets in de melk te brokkelen krijgt bij een omroep, want Marco 'Marketingfacts.nl' Derksen is bijvoorbeeld bestuurslid van de VPRO.

Deze man is altijd opzoek naar aandacht. Heel iriitant ventje....

Ach, alleen al op zijn blog gekeken ben je niet de enigste die dat denkt.
Paar citaten.

Bij de redenen om op Rietveld te stemmen ben je nog wat vergeten: mediageil en waait met alle hypes mee.

Je motivatie om dit te doen vind ik erg dun. Heeft de diepgang van een surfplank, net als Geen Stijl overigens. Het ludieke zie ik er ook niet in. Veel meer dan Rietveld vind het wel geinig is het niet. Ter compensatie ben je lid van Llink geworden. Wordt gelijk effe lid van de VVD joh, maakt het uit allemaal.

En zijn nog meer reacties, maar aangezien dit niet vuurwerk gerelateerd is doet het er weinig toe. Zegt wel wat over hoe andere mensen hem ook zien.

Ik ben zelf klaar met de discussie op zijn blog, heeft weinig nut aangezien er toch niet inhoudelijk word gereageerd. Ben daar best teleur ingesteld in.
Neem een voorbeeldje, hij zegt het volgende over een eerdere reactie.

En wat gebeurt er als de feiten 'op' zijn? Inderdaad, dan maar de persoonlijke aanval: "deze persoon deugt niet, dus zijn plan ook niet". Een klassieke retorische truc, die wat mij betreft jammerlijk faalt. De oproep voor een zakelijke discussie raakt met dit soort gekke aanvallen ook een beetje op de achtergrond.

De feiten op zijn, laat me niet lachen. Er zijn zoveel feiten voor zijn neus gelegd, zoveel vragen en suggesties waar hij werkelijk waar niet eens op reageert. Maar als iemand dan zegt dat hij en zijn plan niet deugt, mede omdat het niet goed geargumenteerd kan worden, is dat taboe en word het afgeschreven als een retorische truc.

Hooi David

Het is prima , laten we maar lekker discussies voeren over het aantal slachtoffers in plaats van er achter te komen waarom er zoveel slachtoffers zijn en hoe dat gebeurt. Tenslotte dat wil je volgens mij liever horen heb ik de indruk. Iemand vraagt je of dat je weet wat de reden van de ongelukken zijn, in plaats daarvan ga je lopen zeggen dat de slachtoffers worden ontkent. Beetje krom naar mijn mening.

Een probleem kan je pas oplossen als je de oorzaak weet naar mijn mening. Weet je de oorzaak David? En dat is in ieder geval niet vuurwerk, daar spelen nog velen andere factoren bij.

Maar denk dat veel mensen een beetje het idee krijgen dat ze wel praten maar dat hun woorden niet gehoord worden. Je wilt een vuurwerkverbod der door heen drukken is me nu wel duidelijk, kosten wat het kost. Snap alleen niet dat je dat reëel en de beste oplossing vind. Snap wel meer dingen niet, maar goed. Ik hou het denk ik voor gezien hier, wat ik zeg heeft toch weinig nut of word uit de context gehaald. Jammer, zag dit als een mooie plek voor een eerlijke discussie.

Gegroet.

Ik laat die blog voor gezien, tenzij de beste man eens inhoudelijk gaat reageren in plaats van dingen te lopen suggereren. Ik loop daar toch alleen maar tegen een betonnen muur aan te ***len. En ik vrees niet echt voor een vuurwerkverbod, en als dat er wel komt zal er alleen maar meer gezeik zijn naar mijn mening.

Fred810:bye:

Laatst bewerkt:
David Rietveld is de initiatiefnemer van het Burgerinitiatief Meer Plezier met Minder Vuurwerk

Hieronder nog even het gedachtengoed van deze vuurwerkactivist en publiciteitsgeile David Rietveld

Burgerinitiatief: Meer plezier met minder vuurwerk

Wij,
Voorstanders van meer plezier met minder vuurwerk

constateren
Dat de Nederlandse vuurwerktraditie aan zijn eigen succes ten onder dreigt te gaan, door een toenemend aantal slachtoffers, enorme luchtverontreiniging, grote geluidsoverlast, beperking van bewegingsvrijheid en torenhoge maatschappelijke kosten.

Nederland is één van de weinige landen ter wereld waar vuurwerk door niet-professionals mag worden afgestoken en waar er bovendien zó massaal vuurwerk de lucht in gaat. Dat geeft een toenemend aantal problemen.

1. Jaarlijks gebeuren er duizenden ongelukken bij het afsteken van vuurwerk, met vaak zwaar lichamelijk letsel tot gevolg. De helft van de vuurwerkslachtoffers valt onder toeschouwers of voorbijgangers.

2. Het massaal afsteken van vuurwerk leidt tot giftige smogvorming in de stedelijke gebieden. Dat is schadelijk voor de gezondheid en kan voor risicogroepen zelfs levensverkortend zijn.

3. We hebben het nieuwe jaar ingeluid met 200.000.000 knallen. De geluidsoverlast is enorm. Gedurende de hele oudejaarsdag en vaak ook al in de dagen daarvoor, waan je je in een oorlogsgebied. Dieren raken gestresst en ook veel mensen voelen zich er niet prettig bij.

4. Vuurwerk beperkt mensen in hun bewegingsvrijheid. Ruim dertig procent durft tijdens de jaarwisseling de straat niet op. Mensen met luchtwegproblemen zijn vanwege de gezondheidsrisico's gedwongen binnen te blijven.

5. In 2008 werd voor 65 miljoen euro aan consumentenvuurwerk gekocht. Dat is veel, maar de maatschappelijke kosten als gevolg van het afsteken van vuurwerk zijn nog veel hoger (naar schatting zo'n 300 tot 500 miljoen euro). Het gaat dan onder andere om de kosten voor het opruimen van het afval, voor de milieuschade, voor gezondheidszorg, voor het verlies van arbeidsproductiviteit door letsel en psychische schade, de kosten voor schade aan auto's, huizen en bushokjes en de kosten voor de inzet van brandweer, politie en ambulances.

De oplossing voor het probleem is niet een vuurwerkloze jaarwisseling, maar wel een forse beperking van het vuurwerkgebruik. Wij pleiten ervoor om het afsteken van vuurwerk alleen nog toe te staan aan professionals die een show verzorgen voor een groot publiek. Net zoals dat in de meeste andere landen is geregeld. Je voorkomt daarmee jaarlijks duizenden vuurwerkslachtoffers en je maakt het gezonder en prettiger om met oud en nieuw de straat op te gaan.

Wij willen dat gemeenten centrale vuurwerkshows organiseren ter vervanging van het vuurwerk dat ieder voor zich afsteekt.
Van de landelijke overheid vragen we een verbod op het afsteken van vuurwerk door niet-professionals.

en verzoeken
Het afsteken van vuurwerk bij oud en nieuw voortaan alleen toe te staan aan professionals die een vergunning hebben voor een vuurwerkshow.

http://www.petities.nl/petitie/burgerinitiatief_meer_plezier_met_minder_vuurwerk/

1: Met een auto gebeueren er dagelijks honderden ongelukken, ook met vaak zwaar letsel als gevolg. De helft van de slachtoffers valt onder toeschouwers of voorbijgangers.

2: Massaal met auto`s rijden leidt tot giftige smogvorming in de stedelijke gebieden. Dat is schadelijk voor de gezondheid en kan voor risicogroepen zelfs levensverkortend zijn.

3: Daar heeft hij gelijk in, sommige mensen voelen zich er niet prettig bij, als er een vuurwerkverbod komt, voel ik me er ook niet prettig bij!

4: Voor 16 uur in het hele jaar, vind ik dit wel meevallen.

5:Je voorkomt daarmee jaarlijks duizenden vuurwerkslachtoffers en je maakt het gezonder en prettiger om met oud en nieuw de straat op te gaan.

Sommige mensen vinden dit 'prettiger' maar ik weet zeker, dat de meerderheid het niet prettig vind!

Beste mensen,

ik begrijp dat er wat onvrede is over het feit dat ik niet op alle reacties uitgebreid inga. De reden daarvoor is de volgende: in tegenstelling tot wat velen van jullie denken, ben ik niet fulltime met vuurwerk bezig. Zo is er komende donderdag bijvoorbeeld een raadsvergadering over o.a. de aanpak van de kredietcrisis, waar een flink deel van het weekend aan voorbereiding in is gaan zitten. Aan de andere kant stromen de reacties van jullie kant binnen, dus ik kan dat echt niet behappen.

Ik heb geprobeerd kort te reageren, maar ik begrip dat dat niet tot tevredenheid was. Ik moet wel zeggen dat het een beetje jammer is dat er op de persoon gespeeld wordt. Daar wordt hierboven ook naar verwezen. Ik mag van jullie geloof ik niet te veel klagen over de bedreigingen die we hebben gekregen (die van vorige week is trouwens voorgelegd aan het OM die het als strafbaar ex art. 285 WvStrafrecht heeft beoordeeld), maar laat ik dan zeggen dat het tenminste een deel van het enthousiasme voor discussie weghaalt. Als er dan op mijn weblog ook nog wordt gesteld dat ik het alleen maar doe voor mijn c.v., dan is de discussie wat mij betreft wel afgelopen.

Daarnaast zit er een grote mate van herhaling in. Dat is logisch, omdat we aan de uiterste zijden van het spectrum zitten in deze discussie. Wij hebben 65.000 handtekeningen, waar we voor aan het werk moeten. Die politieke strijd gaan we dus echt aan de komende tijd, op basis van de tekst die hierboven staat. Als ik jullie een tip mag geven - ik ben de beroerdste niet: verenig je zelf en richt je lobby op de mensen die je misschien wel kunt overtuigen. Dan komt er in ieder geval een mooi debat in de Tweede Kamer waar iedereen zijn eigen 'feiten' naar voren kan brengen en de Tweede Kamer kan laten beslissen. Heb een beetje vertrouwen in de democratie, dat helpt denk ik ook.

Zullen we tot die tijd maar 'agree to disagree'?

Als je eens een beetje rond had gelezen op het forum had je gezien dat een aantal mensen allang bezig is. http://www.handenafvanvuurwerk.nl/ en www.blijfvanonsvuurwerkaf.nl . Ook zijn de site's zich aan het verenigen om jullie belachelijke idee voorgoed van de baan te werpen!!
Misschien kunnen wij dan ook beter onze energie daar in steken i.p.v. dhr D. Rietveld blijven proberen te overtuigen, hetgeen toch nooit zal lukken. Bovendien heeft hij een punt als hij zegt dat de mate van herhaling wel erg groot begint te worden (hier en op zijn blog). Onze punten en feiten tégen het verbod kunnen we beter proberen te bundelen, en samen met de oprichters van de tegenbeweging proberen een plaatsje te geven in politiek Nederland. Daar moet het straks gaan gebeuren als Rietveld zijn burgerinitiatief gaat indienen.

Goed dat u weer reagereert. Daar zijn we blij mee. Ik hoop ook dat u dat blijft doen hier.:wink:

je merkt dat dit onderwerp veel comotie brengt. Iedereen wil er tegen in gaan. Logisch want we strijden er tegen. Ik hoop dan ook dat we u duidelijk kunnen maken waarom wij tegen een verbod zijn.

Even over de bedriegingen, ik las +- 3 dagen geleden dat die jongen of man die (volgens u) een bedreiging uitte zijn excuses heeft aangeboden. Dat is hier te lezen : http://www.arnoudboer.nl/?p=4347#comment-12009 Dat vind ik toch wel netjes dat hij dat doet hoor.. ik denk dat de meeste bedreigingen gewooon van pubers komen die denken stoer te zijn. Niet op in gaan als je het mij vraagt..:wink:

Wie is die arnoud boer trouwens?:confused:?

Waarom kiezen jullie eigenlijk vuurwerk om tegen te strijden? Want er zijn meer dingen dat slachtoffers brengt. (zie bijv. reactie VWC Mitch)

De krediet crisis lijkt mij belangrijker nu:wink:

In iedergeval ziet het er wel naar uit dat we ook dit jaar gewoon weer gaan stoken...

Misschien is het een optie dat wij samen eens gaan kijken naar oplossingen voor het vernielen enz. Want ook VWC is tegen vernielen. Een voorbeeld: Maak de boetes voor slopen duurder. Dan heb je wat meer geld. En dat is handig in deze tijd.

:bye:

Laatst bewerkt:
Goed dat u weer reagereert. Daar zijn we blij mee. Ik hoop ook dat u dat blijft doen hier.:wink:

je merkt dat dit onderwerp veel comotie brengt. Iedereen wil er tegen in gaan. Logisch want we strijden er tegen. Ik hoop dan ook dat we u duidelijk kunnen maken waarom wij tegen een verbod zijn.

Even over de bedriegingen, ik las +- 3 dagen geleden dat die man die (volgens u) een bedreiging uitte zijn excuses heeft aangeboden. Dat is hier te lezen : http://www.arnoudboer.nl/?p=4347#comment-12009 Wie is die arnoud boer trouwens?

Waarom kiezen jullie eigenlijk vuurwerk om tegen te strijden? Want er zijn meer dingen dat slachtoffers brengt. (zie bijv. reactie VWC Mitch)

De krediet crisis lijkt mij belangrijker nu:wink:

:bye:

Niet om je voor schut te zetten maar hij zij er iets over

David Rietveld:
Zo is er komende donderdag bijvoorbeeld een raadsvergadering over o.a. de aanpak van de kredietcrisis, waar een flink deel van het weekend aan voorbereiding in is gaan zitten. Aan de andere kant stromen de reacties van jullie kant binnen, dus ik kan dat echt niet behappen.

David Rietveld:
Zo is er komende donderdag bijvoorbeeld een raadsvergadering over o.a. de aanpak van de kredietcrisis, waar een flink deel van het weekend aan voorbereiding in is gaan zitten. Aan de andere kant stromen de reacties van jullie kant binnen, dus ik kan dat echt niet behappen.

hehehehehe eigen schuld dikke buld:devil:

David Rietveld:

weet ik. Maar beter houd GL zich met dat bezig dan met dit.:wink:

Wat bedoel je hiermee?:bonk:

Dat het z'n eigen schuld is om met zo'n achterlijk voorstel te komen. Echt waar, die david moet eens logisch leren na te denken!
Je kunt wel nagaan dat zo'n voorstel kant noch wal zal raken, het gevolg zal zijn complete chaos met oud & nieuw (zie een eerder stuk met de punten in die flyers die ik noemde dat een verbod zinloos is) je kunt niet zomaar een traditie de nek om draaien, david denk toch eens logisch na man!
En richt je energie op wat nuttiger zaken, zoals bijv. het dierenwelzijn in de bio- industrie.

Back
Bovenaan