David Rietveld,vuurwerkactivist

Je verwoordt heel mooi onze gevoelens Tresher.
Het zit diep bij jou, bij mij, bij ons allemaal
De heer Rietveld zal zich tegen jouw commentaar verweren door te zeggen dat er jaarlijks vele slachtoffers vallen met consumentenvuurwerk
En voor zover ik weet vallen er met vissen geen dodelijke slachtoffers, op de vissen zelf na dan.

Je verwoordt heel mooi onze gevoelens Tresher.
En voor zover ik weet vallen er met vissen geen dodelijke slachtoffers, op de vissen zelf na dan.

Gaat je nog vies tegen vallen Fred hoeveel mensen er met vissen sterven. Denk hierbij aan bliksem inslag en verdrinking. Heb het ooit eens in een tekst voor school moeten lezen, bij sport vissen vallen er meer doden als bij bijvoorbeeld boksen.

Offtopic, maar het bewijst maar weer. Overal valt wel wat over te zeuren.

Offtopic, maar het bewijst maar weer. Overal valt wel wat over te zeuren.

Weet je.. ik ben al dat gedoe gewoon beu. we zitten nu al de hele week te mokken over hun.

Mensen... ik snap het ook gewoon niet. Tresher, ik sluit me bij jou aan. Ik denk dat we het allemaal voelen als een hobby die van ons afgepakt word.

Ik vind het op zijn minst... en dan zacht uit gedrukt.. onacceptabel dat je een hobby van je moet verdedigen. Kom op zeg! dat is toch van de zotte! Dat is mij nog nooit overkomen. Ik ben gewoon chacharijnig dankzij dit gelazer.:angry:

VWC : het wordt denk ik echt tijd voor actie. Ik ben benieuwd naar het plan. Maar 1 ding is duidelijk. Zo doorgaan is zo fout.

Je kunt gaan praten met die gasten.. maar je wordt het toch nooit eens.

Het enige wat we misschien samen kunnen doen is oplossingen zoeken om dat slopen tegen te gaan. Man. Alle leuke dingen willen ze verbieden.

Ik kan er gewoon niet over uit. -- > OBEGRIJPELIJK < --

Kom op zeg! Oud en nieuw is oud en nieuw! :angry:

hopeloos. Je mag maar 16 uurtjes. En nu willen ze dat zelfs verbieden!

* ZUCHT * ..

maar wees eerlijk. dit gezeur is al het hele jaar. (was ook eind 2008)

mannen,

Tijd voor actie?!

:mad: ...

wie maakt mij weer eff vrolijk:p

wie maakt mij weer eff vrolijk:p

Dit jaar is de Zink 902 met staart te krijgen:D

Ontopic:

Ik denk dat we niet veel ertegen kunnen doen dan keihard nee roepen.
Als ze het echt gaan verbieden zal het aantal misdaden door het dak omhoog schieten.
De illegale handel zal dan enorm toenemen en veel mensen zullen gewoon naar Duitsland gaan ( waaronder ik ) .

Allereerst vind ik het best dapper dat D. Rietveld zich in deze discussie mengt, en ook een VWC-account heeft aangemeld.

Maar om even terug te komen op het onderwerp:

Het probleem met slopen zit hem vooral in het illegale vuurwerk (voornamelijk afkomstig uit België, maar ook uit o.a. Spanje, Italië en Tjechië). Een strenge(re) grenscontrole in zowel Zuid als Oost Nederland zal een stuk helpen. Alhoewel dit weer in strijdt is met het 'één Europa met open grenzen'. Een andere optie is misschien om meer agenten te laten rondlopen rond de jaarwisseling, om zo vandalen en illegaal vuurwerk meer te kunnen onderscheppen.
Nederlands consumentenvuurwerk zorgt ook wel voor slachtoffers, maar niet voor vernielingen. Een rotje maakt echt geen schade, geloof me. En de slachtoffer (gewonden/ oogschade) komen door ONVEILIG vuurwerk. Een groot deel van het consumentenvuurwerk was niet veilig. Mischien tijd om de controle strenger te maken, zodat er minder mis kan gaan?

Een algeheel verbod op consumentenvuurwerk zal ook niet helpen tegen vandalisme. De groep vandalen bezit zeer waarschijnlijk illegaal vuurwerk, en overtreed al de wet, en zal zich ook niet aan een verbod gaan houden. Ook zal het bij een groep woede veroorzaken en zullen zij ook gaan slopen.

Een verbod zal niet helpen, strengere controlens wel.

Met Vriendelijke Groet,
Jim

En de slachtoffer (gewonden/ oogschade) komen door ONVEILIG vuurwerk. Een groot deel van het consumentenvuurwerk was niet veilig. Mischien tijd om de controle strenger te maken, zodat er minder mis kan gaan?

Met Vriendelijke Groet,
Jim

Sorry man, maar ben het daar niet helemaal mee eens. Verkeerd vuurwerk gebruik zorgt vaak voor de slachtoffers, niet alleen het vuurwerk op zich.

Strengere controles vermindert alleen het illegale vuurwerk, De politie controlleert elk jaar wel weer de grenzen rond oud en nieuw maar toch blijft er vuurwerk binnenkomen.
1 op de 10 word gepakt. dat is relatief gezien best klein. Veel illegaal vuurwerk word gewoon heel het jaar door in Nederland gebracht en daardoor zul je als je extra hard wil controlleren het hele jaar door agenten bij de grens moeten zetten. Dit is natuurlijk enorm nutteloos werk omdat dan de meeste auto's die ze aanhouden gewoone spullen bij zich hebben.
Controleren is niet de beste methode.

Respect dat dhr Rietveld zich mengt in de discussie, laten we hopen dat hij regelmatig mee blijft discusseren hier op het forum. Samen kunnen we hopelijk wel tot een oplossing komen...

Laat voorop staan dat een algeheel verbod niet de oplossing is.

We zullen het probleem eens omdraaien, stel meneer Rietveld, u houd enorm van vissen. Dat is echt uw lust en leven, uw hobby waar u even de dagelijkse dingen van het leven even mee loslaat.
Elk weekend trekt u erop uit om lekker een paar uur aan de waterkant te gaan zitten.

U heeft netjes een vergunning, vist met legaal aas en houd zich aan alle regels die wet wet voorschrijft. Verder niks aan de hand. Per jaar heeft u te maken allerlei nieuwe regeltjes waardoor het steeds minder leuk is, dit wordt verboden dat is verboden om gek van te worden. Je wordt gewoon die hoek ingedreven met de regels en je zit te wachten op de nekslag van je hobby en die komt ook want wat is het nut van vissen nu roept iemand??? er zijn toch maar een paar mensen die er plezier aan beleven.

Dan verschijnen er in de media een paar fanatiekelingen die deze nekslag maar al te graag willen uitdelen, richten een stichting op, komen elke dag in het nieuws op internet , tv en krant noem maar op zonder dat er ook maar word gevraagd naar de mening van de vissers.

Wat zou u ervan vinden als 1 van uw hobby's zo wordt aangepakt?

Precies niet leuk, en het doet mij pijn als je zegt dat het aantal mensen wat plezier beleeft aan vuurwerk niet opweegt tegen de nadelen want dat is gewoon absoluut NIET waar.

Dit korte verhaaltje schetst wel een beetje de situatie waar wij op dit moment inzitten. Helaas heb ik nu op dit moment geen tijd om het nog even door te lezen en verder te schrijven omdat ik nu weg moet maar dat komt nog.

Ehuh om even op het sportvissen verhaal terug te komen.
De partij van de dieren, heeft in haar programma staan, dat sportvissen verboden moet worden.

Ontopic.

Valt nog weinig aan toe te voegen denk ik zo wat je hier allemaal leest :bonk:

Vuurwerk, tja legaal of illegaal... het hangt van de gebruiker af...met sterretjes en/of aanstekers/lucifers kan je ook veel narigheid uithalen...
Branden ook huizen door af, en worden mensen verminkt, laten we dat ook meteen stop zetten.... zo kan ik nog wel even doorgaan in mierenneuk modus... :frusty:

Natuurlijk kan je nooit elke fout bannen, want een ongeluk zit in een klein hoekje, 1000 potjes zijn goed en nr.1001 klapt uit mekaar, en ja meteen ge*** erover... onveilig bla bla, je moet bij de gekke gebruikers zijn die er niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan, en er zelf wat van zeggen/waarschuwen als je zoiets ziet in je buurt van vrienden familie of wat dan ook.

Als je oversteekt kijk je toch ook of er niets aan komt?Kan toch ook fout gaan?
Doe dat dan ook met vuurwerk je weet dat t fout kan gaan, maar kleine kans als je alert blijft en op je hoede, dat scheelt al 90% denk ik zo...

En veel "ongelukjes" zullen wel komen door doorgezopen figuren die voor 12 uur helemaal van de wereld zijn... tja.. vind je t gek... pak die mensen aan, niet de mensen die verantwoordelijk afsteken...

Ik zelf zuip pas als me vuurwerk op is... beter voorkomen als genezen zeg ik zo maar.

Laatst bewerkt:
Zo maar een een stukje van het internet geplukt

Van de website 50plus:

Prachtig Vuurwerk 2008 - 2009
Alsof we in een theater zaten. Vanaf acht uur tot ver na twaalven hebben we genoten van het vele siervuurwerk dat in onze wijk is afgestoken. Natuurlijk vinden we het eigenlijk wel zonde van het geld, maar het is toch wel mooi om te zien.
Vanuit de luie stoel konden we het bekijken. De teksten van Joep werden in huis onderbroken door kreten van bewondering voor het vuurwerk.
Onbekende buurtgenoten we hebben genoten, bedankt.

http://dwingelder.vijftigplusdag.nl/?page=article&warticle_id=50652&Prachtig_Vuurwerk_2008_-_2009

Zo maar een een stukje van het internet geplukt

Van de website 50plus:

Prachtig Vuurwerk 2008 - 2009
Alsof we in een theater zaten. Vanaf acht uur tot ver na twaalven hebben we genoten van het vele siervuurwerk dat in onze wijk is afgestoken. Natuurlijk vinden we het eigenlijk wel zonde van het geld, maar het is toch wel mooi om te zien.
Vanuit de luie stoel konden we het bekijken. De teksten van Joep werden in huis onderbroken door kreten van bewondering voor het vuurwerk.
Onbekende buurtgenoten we hebben genoten, bedankt.

http://dwingelder.vijftigplusdag.nl/?page=article&warticle_id=50652&Prachtig_Vuurwerk_2008_-_2009

Heel goed moontan, zo kan die david zien dat er onder de vuurwerkliefhebbers niet alleen jongeren zijn maar ook mensen van middelbare leeftijd.
Hopelijk brengt hem dat eens een keer op andere gedachten en ziet ie eens in dat diegenen die het verpesten niet de liefhebbers zijn. Maar... ik heb m'n sterke twijfels of ie op andere gedachten komt.

Als ik het een beetje netjes moet zeggen vind ik deze man een beetje raar. Of gewoon helemaal doorgedreven in zijn ideeën, hij heeft weinig tot geen goede argumenten een daarmee probeert hij te "winnen". Dan werkt niet echt, en dan gaat hij maar op een rare manier stemmen halen, dan heeft hij er 65.000. Ik hoop dat deze man niet in zijn doelen slaagt dat zou echt een hele grote schanden zijn. :angry:

Als ik het een beetje netjes moet zeggen vind ik deze man een beetje raar. Of gewoon helemaal doorgedreven in zijn ideeën, hij heeft weinig tot geen goede argumenten een daarmee probeert hij te "winnen". Dan werkt niet echt, en dan gaat hij maar op een rare manier stemmen halen, dan heeft hij er 65.000. Ik hoop dat deze man niet in zijn doelen slaagt dat zou echt een hele grote schanden zijn. :angry:

En teun zo denk ik er ook over. Het zijn inderdaad hele rare ideeën, het is het domste wat ze kunnen doen (zie het stuk in het topic van de flyers van groenlinks, antwoord 30).
Ik hoop ook zeker niet dat zijn doel zal slagen, niet alleen dat de meesten van ons hun hobby kwijt zijn, maar ook de vele narigheid die dat met zich mee zal brengen.

Ehuh om even op het sportvissen verhaal terug te komen.
De partij van de dieren, heeft in haar programma staan, dat sportvissen verboden moet worden.

Ontopic.

Dat is dan mooi ***** want vissen is 1 van mijn andere grote hobbys :sad: ...... en van vele andere vw liefhebbers heb ik het idee, gaat een beetje hand in hand haha

Maargoed ik gebruikte sportvissen even ter voorbeeld, zo zijn er nog veel meer dingen in dit land waar achterlijke regels voor worden bedacht.

- goudvissen niet meer in een ronde kom?:bonk:
- geen kerstboomverbranding meer?:bonk:
- geen luchtbuksje meer te koop :bonk:
- vet tax? :frusty:
- paracetamol moeilijker verkrijgbaar maken om aantal zelfmoorden tegen te gaan. :bonk:
- terrasverwarmers verbieden?:bonk:
- etc etc etc etc etc etc

De ernstige betuttelingen moeten nu gewoon eens gestopt worden. Er zijn zoveel grote en kleine zaken die er echt toe doen, waar ons land ECHT beter van zou worden.

-Pak die probleemwijken eens echt aan, structurele oplossingen.
-Help ons burgers en ondernemers eens die het moeilijk hebben door de economische crisis.
-Zet je in voor de voedselbank die nu door de crisis ook te weinig goederen krijgt.
-Verlies van normen en waarden ( hier los je het slopen met vuurwerk ook meteen op)
- Uitkeringtrekkers aanpakken en dat geld wat vrij komt aan de mensen die het echt nodig hebben geven

mijn stem gaat zoals het er nu uitziet naar rechts.

succes.

Whoehahaha die Rietveld is echt grappig.. Mensen kunnen een vereniging oprichten en alsnog vuurwerk afsteken met Oud en Nieuw..

Hij vergeet alleen dat bij een vuurwerkverbod dit dan ook ILLEGAAL wordt tenzij je het laat afsteken door een pyrotechnicus. En laat dat nou net hetgene zijn wat we niet willen :bye:

Dat is dan mooi ***** want vissen is 1 van mijn andere grote hobbys :sad: ...... en van vele andere vw liefhebbers heb ik het idee, gaat een beetje hand in hand haha

Maargoed ik gebruikte sportvissen even ter voorbeeld, zo zijn er nog veel meer dingen in dit land waar achterlijke regels voor worden bedacht.

- goudvissen niet meer in een ronde kom?:bonk:
- geen kerstboomverbranding meer?:bonk:
- geen luchtbuksje meer te koop :bonk:
- vet tax? :frusty:
- paracetamol moeilijker verkrijgbaar maken om aantal zelfmoorden tegen te gaan. :bonk:
- terrasverwarmers verbieden?:bonk:
- etc etc etc etc etc etc

De ernstige betuttelingen moeten nu gewoon eens gestopt worden. Er zijn zoveel grote en kleine zaken die er echt toe doen, waar ons land ECHT beter van zou worden.

-Pak die probleemwijken eens echt aan, structurele oplossingen.
-Help ons burgers en ondernemers eens die het moeilijk hebben door de economische crisis.
-Zet je in voor de voedselbank die nu door de crisis ook te weinig goederen krijgt.
-Verlies van normen en waarden ( hier los je het slopen met vuurwerk ook meteen op)
- Uitkeringtrekkers aanpakken en dat geld wat vrij komt aan de mensen die het echt nodig hebben geven

mijn stem gaat zoals het er nu uitziet naar rechts.

succes.

Mijn stem heb je. Maarre... dat van die goudvissen niet meer in een ronde vissenkom, daar kan ik me wel iets bij indenken. Een goudvis in een ronde (en te kleine) vissenkom ondervind veel stress en zal daardoor ook eerder doodgaan. Bovendien ondervind zo'n goudvis juist door die ronde komt een vertekend beeld van de werkelijkheid en een goudvis weet niet dat dat gezichtsbedrog is wat het ziet buiten z'n kom. Dus wat dierenwelzijn betreft kan het altijd beter.
Maar voor de rest zijn het inderdaad allemaal achterlijke regels, die van Nederland een "verbodsland" maken.
Maar hoe dan ook, verbod of niet, ik zal me er zeker niet 1 keer aan houden!

Mijn stem heb je. Maarre... dat van die goudvissen niet meer in een ronde vissenkom, daar kan ik me wel iets bij indenken. Een goudvis in een ronde (en te kleine) vissenkom ondervind veel stress en zal daardoor ook eerder doodgaan. Bovendien ondervind zo'n goudvis juist door die ronde komt een vertekend beeld van de werkelijkheid en een goudvis weet niet dat dat gezichtsbedrog is wat het ziet buiten z'n kom. Dus wat dierenwelzijn betreft kan het altijd beter.
Maar voor de rest zijn het inderdaad allemaal achterlijke regels, die van Nederland een "verbodsland" maken.
Maar hoe dan ook, verbod of niet, ik zal me er zeker niet 1 keer aan houden!

Om even op die goudvissen terug te komen.
Vrienden van ons hadden een dikke goudvis die zo'n 10 jaar in zo'n ronde kom zat.
Een keer hadden ze hem, bij ons in de vijver gezet.
Die goudvis zwom alleen maar een bepaald rondje, heeft ie bijna 3 jaar gedaan.
Toen ging met de schol mee, met de andere vissen.

Hmm kan ik dit wel plaatsen, anders gaat David pleiten voor een ronde vissenkommen verbod.

Ontopic maar weer.

Even over die verboden.. :

Ik meen dat de VVD een verbod op het verbieden wou.

Als argument gebruikten ze dat er veel te veel wordt verboden, en dat dingen soms te snel worden verboden.

Dat is helemaal geen slecht idee denk ik zo:wink:

David,

dat er vele vloek woorden naar je hoofd geslingerd word is wel logisch natuurlijk maar ,we
zijn hier gewoon erg boos over!
Voor alle mensen hier is de maand december een droom om naar toe te leven en het is maar 1 dag.
Wij worden nu zo vreselijk onderuit gehaald en jullie maken het erger dan het is.
Stel dat ik met mijn auto door je straat rijd en krijg een klapband,dan weet ik zeker dat jij de politie beld om te zeggen dat er vuurwerk word afgestoken.
Vuurwerk moet NIET overal de schuld van krijgen david en dan
die uitspraken die jullie doen,dat weten wij nu wel maar,het komt iedere keer weer naar voren.
Meer vuiling, meer vernielingen.
,Lijkt wel oorlog,jij weet niet eens wat dat is david!
Oorlog ,ik denk dan aan miljoenen gewonden en duizenden doden.
Hier is het ook zeer te betreuren dat er gewonden vallen en een enkele dode,wat al 1 teveel is en hier denken wij ook wel aan hoor!
Sport,verkeer en noem maar op,daar vallen vele gewonden en dode!
Wij vuurwerk liefhebbers denken ook wel mee om nog veiliger met vuurwerk om te gaan zodat er nog minder gewonden vallen.
Nogmaals jou bedoeling weten we nu maar,WILLEN JULLIE OOK EENS NAAR ONS LUISTEREN ??
Ik denk zelf van niet want,het gaat bij jullie wel het ene oor in en het andere weer uit maar, probeer het toch eens David en Arno ook,LUISTER EENS NAAR ONS!

Back
Bovenaan