Het probleem van de discussie met deze lui en in dit geval dhr Rietveld, is dat ze zich voor mijn gevoel niet open stellen voor de mening van anderen.
Aanvankelijk worden er op een normale manier e-mails gestuurd met een nette, degelijke manier van schrijven.
Hierop hebben velen vervolgens een antwoord gekregen wat nergens op sloeg.
Diegenen die zich daaraan irriteerden en na aanleiding daarvan een bericht hebben geschreven waarin ook frustraties worden geuit, worden daarna als middel gebruikt om ons als vuurwerk liefhebbers in een slecht kader te plaatsen.
Wat ikzelf in ieder geval heb ervaren is dat ik heb geprobeerd op een normale manier naar deze mensen toe te communiceren, maar dat het antwoord op mijn vragen en opmerkingen ronduit belachelijk was.
En de keer daarna dat ik dan nog een redelijke, maar wat meer geirriteerd bericht naar ze heb gestuurd kreeg ik ineens een antwoord van "ja die vuurwerkliefhebbers kunnen niet normaal doen, die lui worden gelijk boos om vanalles etc.".
Ik neem aan dat ik zeker niet de enige ben die dit op deze manier heeft meegemaakt maar ik vind het in ieder geval voor mezelf op zo'n moment erg lastig om redelijk te blijven in zo'n discussie.
Het zou al een hoop schelen als ze hun mentaliteit veranderen en eens serieus om de tafel gaan zitten met wat vuurwerkliefhebbers erbij, over hoe we bepaalde problemen kunnen oplossen.
Natuurlijk wil ik dat er minder word gesloopt met vuurwerk, maar een totaalverbod is hier zeker niet de juiste oplossing voor.
Ik ben van mening dat er best opties zijn om beide kanten tevreden te stellen, zowel vuurwerkfreaks zoals wij, en degenen die niet willen opdraaien voor de kosten van de vernielde brievenbussen e.d. Maar ze moeten wel bereid zijn om ook naar ons te luisteren en dingen van ons te leren.
Waar de discussie of vuurwerk wel of niet moet worden verboden op dit moment naar toe gaat, is niet de plek waar deze discussie hoort vind ik.
Maar het word ons erg lastig gemaakt, doordat we niet serieus worden genomen door een hoopje mensen die gelijk gaat zeuren als iets ze niet aanstaat.
Willen we een positieve mening tegenover vuurwerk winnen vanuit de Nederlandse bevolking, dan is het belangrijk dat we ten alle tijde netjes blijven bij discussies, en wat meer publiciteit gaan trekken. Het is de laatste tijd namelijk voor mensen zoals D. Rietveld erg makkelijk om "Die groffe vuurwerkstokers vinden vanalles" te gaan roepen zodat wij onze mond open trekken.
Natuurlijk is dit niet de werkelijkheid, maar zolang het publiek hen geloofd zullen we het tegendeel moeten bewijzen.
Even samengevat: probeer netjes te blijven ook al snap ik volkomen dat sommige mensen flink boos worden na een aantal pogingen.
En willen we zorgen dat meer mensen een positieve mening tegenover vuurwerk hebben, dan zullen we hier zeker wat voor moeten gaan doen.
Sorry voor deze lap tekst maar ik liet me even meeslepen

.
Jemo