D66 wil vuurwerk verbieden

ylke

VWC lid
De fractie van D66 in Noordwijkerhout wil vuurwerk verbieden. Dat meldde burgerraadslid Wiebes donderdagavond tijdens een commissievergadering. Hij verwees naar de mededeling van burgemeester Goedhart die tijdens de nieuwjaarsreceptie meldde dat de schade door vuurwerk 30.000 euro was. Groen Links in de grote steden wil nu een vuurwerkverbod. Wiebes wil dat Goedhart hier steun voor zoekt zowel in Noordwijkerhout als in de veiligheidsregio.

Bron

Wederom lost een verbod niks op aangezien de schade word veroorzaakt door zwaar niet Nederlands vuurwerk. Volgens mij heeft niemand uit de politiek hersens! het word tijd dat we actie ondernemen!

Misschien lijkt het wat irrelevant dat ik het zeg, maar bij artikels als deze zou je toch echt moeten weten dat veel mensen alleen maar de krantenkoppen/titels lezen. Nieuwsberichten zoals deze geven zodoende al snel een verkeerde indruk. Ik dacht gelijk bij het lezen van deze titel dat de D66 in het parlement hieromtrent een wetsvoorstel ofzo had ingediend..

Lui roepen maar wat, denken niet na en vragen zich niet af wat de schade heeft veroorzaakt. Doe dat eerst en dan zie je al snel dat illegale zooi dit veroorzaakt.

D66 in Noordwijkerhout heeft 2 zetels, dus ze krijgen nooit een meerderheid van stemmen. En zoals altijd in Januari zijn er van dit soort berichten door vernieling. Gelukkig zijn er dan ook een aantal goede berichten zoals het bericht van: Consument en Veiligheid: "Het meeste gaat mis doordat mensen te veel alcohol, drugs en andere dingen gebruiken, en allerlei rare dingen doen tijdens de jaarwisseling." Hier ben ik het wel mee eens.

Er blijven altijd wel een aantal mensen die het niet volgens de regels doen, en dan heb ik het vooral over dingen slopen, en niet over het vuurwerk uit België of ergens anders vandaan halen. Maar dit soort mensen hebben je in elke hobby, sport of dergelijke. Alleen omdat vuurwerk maar 1 keer per jaar is komen deze berichten als padenstoelen de grond uit de in Januari.

Ik zelf ben er van overtuigt dat het ze niet gaat lukken en dat we ook in het volgende jaar wisseling gewoon een oud en nieuw hebben zoals voorheen.

Mvg,
Thomas

Komt er toch niet... Check dit bericht van Wim maar eens:
klik

Ooh nee, wie had er 10 jaar geleden gedacht dat kroegen en andere gelegenheden totaal rookvrij zouden zijn, alles valt of staat met de huidige economische malaise, als dit straks voorbij is (over een jaar of 10) dan moet je dan eens kijken. Denk je nu echt dat men in een goede economie wakker ligt van 1 miljard euro om de vuurwerkverkopers af te betalen, over 10 jaar wordt er naar de afschrijving van de investering gekeken, die zouden lang zo hoog niet meer zijn als nu. Men vergoed de schade op dat moment en eventueel de schadevergoeding op termijn als zijnde inkomsten derving of dergelijke.
Ik ben er van overtuigd dat we er tussen nu en 10 jaar aan moeten geloven!!!
Dus geniet er van zolang het nog kan!.

Ooh nee, wie had er 10 jaar geleden gedacht dat kroegen en andere gelegenheden totaal rookvrij zouden zijn, alles valt of staat met de huidige economische malaise, als dit straks voorbij is (over een jaar of 10) dan moet je dan eens kijken. Denk je nu echt dat men in een goede economie wakker ligt van 1 miljard euro om de vuurwerkverkopers af te betalen, over 10 jaar wordt er naar de afschrijving van de investering gekeken, die zouden lang zo hoog niet meer zijn als nu. Men vergoed de schade op dat moment en eventueel de schadevergoeding op termijn als zijnde inkomsten derving of dergelijke.

Die verplicht rookvrije kroegen zijn er gekomen door de schuld van Europa... En als het een troost mag zijn, hier in België houdt bijna niemand zich aan het rookverbod. Zeker in de kroegen en de betere discotheken wordt er gerookt als nooit tevoren, sterker nog, de mensen betalen hun boetes gewoon met een glimlach.

Waarom denk je dat ik zoveel Loop te zeuren. Over de vuurwerk media. Dat we is meer moeten laten horen van ons op een goede manier ;) En waarom denk je dat ik tegen Topic ben over Illigaal spul ;)

Die verplicht rookvrije kroegen zijn er gekomen door de schuld van Europa... En als het een troost mag zijn, hier in België houdt bijna niemand zich aan het rookverbod. Zeker in de kroegen en de betere discotheken wordt er gerookt als nooit tevoren, sterker nog, de mensen betalen hun boetes gewoon met een glimlach.
Coffeeshops moesten binnen een straal van zoveel honderd meter van scholen ook gesloten worden. In sommige gevallen is dit gebeurd zonder dat er sprake was van compensatie(terwijl de coffeeshops nog recentelijk hadden geinvesteerd in hun zaak). Verschil met de het roken en de coffeeshops enerzijds en het vuurwerk anderzijds is dat bij de eerste 2 sprake was van overlast gerelateerd aan het product wat zij verkochten. Bij vuurwerk komt de meeste overlast van vuurwerk wat al verboden is of aan verkeerd gebruik door invloed van alcohol. Op dit moment verspreiden allemaal mannetjes onwaarheden over vuurwerk in de media, maar zodra ze daadwerkelijk een traject voor een verbod zouden opstarten dan heb je in het kader van hoor en wederhoor de mogelijkheid om als vuurwerkverkoper/importeur/liefhebber jouw verhaal te doen. In zo'n traject moeten Bonte en co op de argumenten die hier al uitbundig zijn besproken reageren, iets wat ze nu in de media niet doen. Doen ze dit niet, of worden al hun argumenten weggestreept, dan is het voorbij met hun plan.

Ik woon hier wel heeeeeeeeeel dichtbij:wink:

Nieuwjaarstoespraak 2012
Noordwijkerhout, 9 januari 2012
Door: burgemeester G. Goedhart, Noordwijkerhout en De Zilk
Dames en heren, hartelijk welkom op de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Noordwijkerhout.
Graag wil ik u namens het gemeentebestuur alle goeds toewensen voor 2012. Laten wij
proberen om er met elkaar een goed jaar van te maken voor onze gemeente en voor allen
waarmee we samenwerken.
De jaarwisseling in Noordwijkerhout en De Zilk
De jaarwisseling is hier rustig geweest. Een paar ongelukkige incidenten zijn goed afgelopen.
Het belangrijkste was wel dat de Victorschool aan brandstichting door vuurwerk is ontsnapt.
Dankzij alerte bewakers is het bij een paar ingegooide ramen gebleven. Waarvoor hulde. Een
jongeman in De Zilk is na een carbidontploffing succesvol gereanimeerd door omstanders.
Maar de oorzaak was zijn gezondheid, niet de ontploffing. Wel hulde aan Michael Bartels en
Patricia de Jong voor hun levensreddend optreden. Het toont weer eens aan hoe belangrijk het
is dat er mensen zijn die eerste hulp bij ongelukken kunnen verlenen. Ik zou zeggen: Meld u
allen aan voor een EHBO-cursus.
Misschien is een goed idee om de EHBO-cursus te verplichten voor jonge vuurwerk-overtreders
en andere lieden die op oudjaar en de maanden vooraf met illegaal vuurwerk bezig zijn. Zij
moeten zich realiseren dat ze dat doen onder het regiem van de wet wapens en munitie.
Illegaal vuurwerk is gevaarlijk, verboden en het levert te veel overlast en schade op. Als we de
materiële vuurwerkschade optellen, prullenbakken, vuilcontainers, lantaarnpalen,
verkeersborden, riooputten, enz., komen we tot een schade van zo’n €30.000. Dat is drie keer
zoveel als vorig jaar! En de burger betaalt. Met dat geld hadden we ook wat beters kunnen
doen. Een kunstweek houden bijvoorbeeld. Wij zijn een gemeente die goed feest kan vieren.
Oudejaarsnacht is een feest met vuurwerk, maar laat het dan ook een feest zijn en geen excuus
voor vandalisme.
We zijn trots op 2011

Ik woon hier wel heeeeeeeeeel dichtbij:wink:

We zijn trots op 2011

Hoop dat ze beseffen dat het ingooien van ruiten niets met vuurwerk te maken heeft. Als ze brand willen stichten, kan dat ook met andere zaken als vuurwerk. Die dingen zul je altijd houden, vuurwerk of geen vuurwerk. Hoop dat die gasten van GroenLinks dat eindelijk eens gaan beseffen...

Gelukkig hebben jullie zo te zien wel een burgemeester met een redelijk nuchtere kijk op de feiten.

het probleem breid zich verder uit .
want dit is party nummer 2 .

Laat ons voor de goede orde wel even Voor de duidelijkheid stellen dat de wil/wens van een lid van een partij, niet de mening van die gehele partij verkondigt. En dat er een gigantisch verschil is tussen wat sommige raadsleden in een of ander dorp denken, en wat de mensen op landelijk niveau denken...

Toch als de belangrijkste idioten het denken komt het er door. Zolang wij als dooie op het forum maar blijven kletsen. Maar Geen voor uit strevende succes boeken in het halen van de Media om vuurwerk in een goed dag licht te zitten. Wint hun gedachten langzamerhand terrein in Nederland. En zullen ze over misschien 5 jaar 10 15 jaar of langer wie weet hoelang hun zogenaamde gelijk krijgen. En het vuurwerk verbieden. Tot ze er achter komen dat de schade maar met een procent of 5 Verminderd xD

Ik weet niet hoe jullie hierover denken als ik deze berichten hier zie?
Net zoals reverze zegt, dat de d66 in noordwijkerhout (waar ligt het eigenlijk) dit zegt wil niet zeggen dat de d66 dit in het algemeen zo ziet. Het is goed mogelijk dat de landelijke d66 juist fel tegen een verbod is, ik zeg niet dat het zo is maar het is goed mogelijk. Heb d66 namelijk nog nooit over vuurwerk gehoord.

Komt er toch niet... Check dit bericht van Wim maar eens:
klik

Was dit bericht kwijt,
maar geloof me.
Gr Wim.
-----------------------------------------------
Een vuurwerk verbod zal er nooit komen, de staat loopt hierdoor namelijk heel veel btw mis/kwijt.
Anders gezien moeten ze tig,tal winkels uitkopen en importeurs, ik zeg dit loopt niet in de miljoenen maar in de miljarden, dus de opbrengst is min, ten opzichte van de venieling wat voor 99% komt door alcohol gebruik (10 miljoen). Het is erg populair om te zeggen "weg" met vuurwerk!!! door de politiek. Dit zijn van de 1 lines als het even minder zit met je eigen politieke partij!!!

Wil nog even iets toevoegen op het stuk van Toon. fpm. Als we al iets centraal moeten/willen regelen en dat in gemeenten willen hebben/regelen, we wel iets meer deskundigen nodig hebben. de meeste gemeenten hebben meerdere dorpen of steden.
Wat dat betreft kan de hele site bezoekers dan aan het werk...........

Gr Wim

Back
Bovenaan