Crowdfunding voor blijvende invloed in Den Haag.

Ik had graag willen reageren maar niet kunnen reageren omdat het op de een of andere manier niet kan via de pc .
Heel gek. Op sommige dingen kun je soms ook maar beter niet reageren.
Kijk ik snap hun kant van het verhaal heel goed hoor.
Als je steeds geconfronteerd wordt met allerlei letsels van vuurwerk ga je ook anders in het verhaal staan.
Wat dat betreft ben ik eerder geneigd naast die artsen te staan die lijnrecht tergen over ze snap je .
Ik denk tenslotte dat we vooral met begrip voor elkaar het verste komen.

Met een budget van €1.000 kun je strategisch investeren om meer donaties binnen te halen voor het behoud van een traditie. Hier zijn enkele stappen en ideeën:

1. Creëer een pakkend verhaal

Vertel waarom de traditie belangrijk is, welke waarde het heeft voor de gemeenschap en waarom het behouden moet worden.

Gebruik foto's, video's en persoonlijke verhalen om emotionele betrokkenheid te creëren.

2. Gebruik social media

Budget: €300

Zet een gerichte campagne op via platforms zoals Facebook en Instagram.

Gebruik betaalde advertenties gericht op jouw doelgroep (bijv. lokale inwoners, cultuur-liefhebbers).

Maak aantrekkelijke posts en video's met een oproep tot actie (doneren).

3. Organiseer een lokaal evenement

Budget: €400

Organiseer een klein evenement, zoals een benefietavond, culturele workshop of demonstratie van de traditie.

Vraag om entreegelden of vrijwillige bijdragen.

Laat mensen ter plekke doneren via QR-codes of mobiele donatieplatforms.

4. Samenwerkingen

Zoek lokale bedrijven of organisaties die waarde hechten aan de traditie en vraag of ze sponsor of partner willen worden.

Bied bijvoorbeeld promotie in ruil voor donaties.

5. Crowdfunding

Budget: €100

Zet een campagne op via platforms zoals GoFundMe of Geef.nl.

Gebruik een deel van het budget voor promotiemateriaal (grafisch ontwerp, video's).

Moedig donateurs aan om de campagne te delen met hun netwerk.

6. Persberichten en lokale media

Budget: €50

Stuur persberichten naar lokale kranten, radio en online platforms over het belang van de traditie en de donatiecampagne.

Gebruik eventueel een klein deel van het budget voor een professionele tekstschrijver.

7. Ludieke acties

Budget: €150

Organiseer creatieve acties zoals een lokale veiling, een sponsorloop, of een challenge op social media.

Beloon grote donaties met een kleinigheidje dat met de traditie te maken heeft (bijv. een symbolisch item).

8. Gebruik een online donatieplatform

Zorg dat doneren eenvoudig is. Gebruik platforms zoals Tikkie, PayPal of een specifieke donatiepagina.

Deel de link regelmatig via e-mail, social media en tijdens evenementen.

Door deze stappen slim te combineren, kun je met een beperkt budget een grote impact maken. Consistente communicatie en een sterke emotionele connectie zijn cruciaal!

De afgelopen dagen zijn er hele mooie bedragen overgemaakt zag ik net. Met het nieuws van vandaag kan HVLV iedere euro goed gebruiken, mocht je nog wat kunnen missen maak het dan zeker naar ze over.
Bizar zeg wat een geweldige bedragen!! De teller staat inmiddels al op 13.750,-💪

Bizar zeg wat een geweldige bedragen!! De teller staat inmiddels al op 13.750,-💪
13.950,- via 499 donaties. Zit er eentje bij van 1.000,-

13.950,- via 499 donaties. Zit er eentje bij van 1.000,-

Is een winkelier, volgens mij van Verbakel vuurwerk?!

Uiteraard ook gedoneerd. Zie een hoop mooie bedragen vanuit mensen van dealers erbij ineens. Dat is fijn!

Back
Bovenaan