Consumentenvuurwerk met productiefouten - 2016 / 2017

Hier ging alles goed behalve de full traction, maar dit was mijn eigen fout door een schotje ertussen te drukken toen de cake al vast getaped was. de 2e maar los afgestoken.

Wat ik dit jaar wel opgemerkt heb is dat veel cakes een roze reserve lont hebben, heb dit zelf niet aan durven steken gezien roze voor mij staat voor schietlont. Maar lijkt me achteraf toch sterk dat het schietlont was, anders echt linke soep. Hou gewoon het reserve lont groen, dan weet je waar je aan toe bent op de stickers staat welke het hoofdlont is en welke de reserve dus dit moet genoeg zijn lijkt me.

Snowy fontein van Broekhoff, knalde volledig uit elkaar.......

Gebeurd wel eens vaker met fonteinen.
De nozzle, het gedeelte waar het vuur(werk) uit de fontein spuit is te klein of raakt verstopt.
Dan kan de fontein zijn (vuur)werk niet kwijt en is het plof.

Een x aantal jaren geleden had ik hetzelfde met een nader te noemen legale fontein.
Deze klapte ook, alleen zat er ook een prop beton in, die tegen mijn kont aan knalde.
Nou heb ik genoeg vet op mijn kont zitten, maar dat stuk beton heb ik nog een aantal uurtjes gevoeld.

nou wil ik niet zeiken, maar lees een paar keer dat cakes omvielen. Zet die dingen dan ook vast! Gewoon 2 of 4 bakstenen, en der gebeurt helemaal niks mee!!

Maar wel opvallend dat er veel cakes uit elkaar klappen... Gelukkig zelf niet gehad dit jaar, maar zie regelmatig dezelfde namen voorbij komen in dit topic.... Dat moet niet de bedoeling zijn natuurlijk.

nou wil ik niet zeiken, maar lees een paar keer dat cakes omvielen. Zet die dingen dan ook vast! Gewoon 2 of 4 bakstenen, en der gebeurt helemaal niks mee!!

Maar wel opvallend dat er veel cakes uit elkaar klappen... Gelukkig zelf niet gehad dit jaar, maar zie regelmatig dezelfde namen voorbij komen in dit topic.... Dat moet niet de bedoeling zijn natuurlijk.

cakeboxen voorzie ik vaak van ducktape, zoals dit jaar had ik een box met twee waaiers aan het einde, Ivm met het vorm verschil gewoon even goed vast tapen.

Maar net zoals je bepaalde namen niet voorbij ziet komen..
bij ons ging alles goed, wij hadden spul van cafferata, broekhoff, wolff en china red.
Dan heb ik het echt over van alles van fonteinen, cake`s , boxen en pijlen.. de pijlen zag je bijna niet door de mist. Zelfs zeer verbaasd over de enorme harde knallen van me salute 16..

dus alles top bij ons

Ik heb welgeteld 1 schot van een Valk Ti-Thunder gehad die erg laag burstte, en that's it. De rest uit het karton ging zonder problemen.
Werkelijk ALLE andere cakes en doorlontboxen (en dat waren er nogal wat) gingen perfect!

1 cake in een Haokan Tribal box had een paar 'plofjes' i.p.v. burst, maar dat is niet onveilig.
Heb mijn vuurwerk niet binnen in huis bewaard, maar gewoon in een losstaande garage (koud dus). Voor de zekerheid wat dikke bekleding eronder en een doek er overheen.

Heb ook geen kartonnen gehad die vochtig aanvoelden o.i.d.

Rage van Wolff. Niet echt een productie fout maar wel 2 x cake F erin. Maakte me eigenlijk niet zoveel uit. Was mooi spul van Wolff

niet lullig bedoelt maar je moet de doos zowizo nooit op zn kop zetten

Ik wil ook niet lullig doen.. Maar misschien moet je de post eens goed doorlezen

De doos stond rechtop.. was nog ingepakt in de kooi.. kooi weggehaald..
De letters van Fairytail stonden rechtop..
Alleen in de doos waren de cakes op zn kop..
Dus ik heb de doos niet op z'n kop gezet maar die Chinees die het ingepakt heeft die heeft de cakes op zn kop gezet..in de doos
Die heeft dus meer als een jaar ondersteboven gestaan :bonk:

Met hele gevaarlijke situaties als gevolg..

Ik zou zeggen probeer ze eens te laten stuiteren (zachtjes) Misschien dat het helpt. Een jaar op de kop kunnen de bombettes nog wel eens vast zijn gaan hangen bovenaan. Een shell moet je ook goed laten zakken, dus denk dat dit best nog eens verschil kan maken.

(zeker weten doe ik het niet hoor)

Ik vroeg me af hoe het kan dat 2 cakes klappen.. Want 1 kan altijd maar 2 niet.
De volgende dag schoot het me te binnen. Toen ik het assortiment uitpakte (zat nog in een kooi)
stonden alle cakes op zn kop in de doos.. Maar ik dacht dat dat geen kwaad kon..

Anyway.. wel een fabrieksfoutje.. en het gaat over batch 2015
Als iemand nog 2 cakes wil hebben of weet wat ik er mee moet? ik hoor het wel..

Ik zeg het al jaren: hardhandig neerzetten van cakes, gooien met kartonnen, op de kop zetten, op de zijkant zetten = klappers in de tube.
Veel te veel winkeliers gaan hier laks mee om en gooien ermee in het rond alsof het kisten bananenn zijn.
Ik heb zelf tijdens de verkoopsperiode een cake moeten weigeren omdat de tubes op elkaar geperst zaten.
Verkoper lachte ermee en gaf me toch een nieuwe, zei hem duidelijk dat die bombettes nooit uit dit blok konden knallen.
Ze geven er geen ruk om kan ik je vertellen, verkopen ze gewoon aan de volgende.

Moest ik jou zijn: haal het bovenste papier van de 2 cakes weg en neem een foto van de binnenkant van de tubes.
Kijk of er hoogteverschillen zijn of je iets raars ziet, normaal gezien moet je een rond kartonnetje zien met een gaatje in.
Zie je ingedeukte tubes?
Hoor je onderaan kruit schuiven?

Oke dan lijp hoor. Dit wordt zeker mee genomen naar china.. inclusief filmpje!!!
Schrikken wij echt van.. ookal treft het de 2015 badge.

Het toont perfect aan dat Evolution geen betere kwaliteit is dan andere merken.
Lijkt meer en meer op een Zena verhaal: eerst top producten op de markt zetten waar we allemaal op kwijlen.
Daarna helemaal blij naar de chinezen om gigantische bestellingen te plaatsen die ze natuurlijk snel snel in elkaar flansen.
Met dit tot gevolg...

Zena - Crackling Chry 2.0

Schoot de eerste rij heel goed, viel daarna om, en klapte alles er in 1x uit... Daarna wezen kijken en het bleek dat een rij helemaal door de onderkant is doorgeschoten. Filmpje volgt!

Had ik ook, bij mij gingen de eerste 3 tegelijk waardoor de cake gewoon heel stuk wegsprong. Ik had hem namelijk vast gezet tussen andere cakes. Daarna gingen de laatste schoten ook door de straat. Filmpje volgt nog

Bizar hoeveel blokken er uit elkaar knallen. Zou dat te maken hebben met een gebrek aan stijglading, ingedeukte tubes of geen goede vertraging aan de bombettes?

heeft meer te maken met vocht, aangezien veel spul vrij laat in nederland is aangekomen....
is vrijwel ieder jaar hetzelfde liedje.
het hele jaar de tijd om alles in nederland te krijgen, en toch presteren om het 2 weken, soms een paar dagen voor oud en nieuw het binnen te krijgen...
en heeft er ook mee te maken dat veel verkopers als een wilde met het vuurwerk omgaan (smijten tijdens ontkooien, hardhandig op de balie zetten etc) waardoor de kans bestaat dat de klei breekt, stijglading op verkeerde plekken komt te zitten, bombettes die naar boven zijn geschoven waardoor amper contact met de onderkant (stijglading)

Vriend van me had nogal wat kleine potjes van pro-line. Die vielen elke keer om. Natuurlijk kan je ze ook vast zetten tussen 2 bakstenen maar toch begrijp ik dit niet.
Had zelf veel uit Duitsland en daar zitten er altijd van die flappen aan de onderkant die je kunt uitklappen zodat hij heel stevig staat en echt niet om kan vallen. Nu zijn ze in NL zo extreem met afkeuren van dingen ivm veiligheid en zijn er gigantisch veel regels in het te kunnen verkopen maar zo'n simpele oplossing zoals in Duitsland wat echt iets bijdraagt aan de veiligheid doen ze hier niet aan??

Had zelf veel uit Duitsland en daar zitten er altijd van die flappen aan de onderkant die je kunt uitklappen zodat hij heel stevig staat en echt niet om kan vallen.

Ik zou me geld daar niet op inzetten hoor;) Vaak zat vallen die duitse potjes alsnog om. Zelf vaak met reno's gehad, zet ze toch voor de zekerheid vast met stenen:)

Moet er wel bij zeggen dat ik ze op klinkers afsteek hier, misschien als je glad wegdek hebt ze minder snel omvallen. Maar better safe then sorry zeg ik maar altijd;)

Crackling chry (lesli import)
Kartonnetje gekocht en als eerste cake van de nacht meteen schrikken
Eerste 3 rows niet hoger dan een meter of 4 met een hoop geknetter om de oren als gevolg.

Bij mij ging er ook iets niet helemaal goed met de Crackling Chry 2.0. Paar rijen in het begin tegelijk en het knalde ook (te)laag en sneller dan op de demofilmpjes.

Bij de Gangster Box stopte cake B halverwege. Via reservelont van cake F paar minuten later alsnog de rest kunnen afschieten in de omgekeerde volgorde.

Vriend van me had nogal wat kleine potjes van pro-line. Die vielen elke keer om. Natuurlijk kan je ze ook vast zetten tussen 2 bakstenen maar toch begrijp ik dit niet.
Had zelf veel uit Duitsland en daar zitten er altijd van die flappen aan de onderkant die je kunt uitklappen zodat hij heel stevig staat en echt niet om kan vallen. Nu zijn ze in NL zo extreem met afkeuren van dingen ivm veiligheid en zijn er gigantisch veel regels in het te kunnen verkopen maar zo'n simpele oplossing zoals in Duitsland wat echt iets bijdraagt aan de veiligheid doen ze hier niet aan??

dat verschilt echt per merk.. er zijn er verschillende die daar echt wel werk van maken.. maar bakstenen en of een vuurwerk-klem helpen natuurlijk ook.

Back
Bovenaan