Consumentencakes met productiefouten - 2013 / 2014

Thunder Smoke (Royal) waarvan de bombettes niet knalden en weer omlaag kwamen. Klapte één keer nog op de grond ook.
Cross (Mx/Marijn) die last had van vonkoverslag en in drie seconden leeg was.
Spinning Salute (Zena) die halverwege uit elkaar klapte waardoor er wat schoten gevaarlijk in het rond vlogen.
Ghost Song (Zena), hoewel dat al twee jaar terug was, die ook uit elkaar klapte.

Moet wel zeggen dat die laatste twee Zena producten oud waren. De Spinning Salute was geloof ik productiejaar 2009, en dat met die Ghost Song gebeurde al weer twee jaar geleden.

Had 2 pakjes Thunder Smoke (Royal)en daar klapte 7 niet in de lucht waarvan 3 op de grond en 4 helemaal niet. Wel link hoor

Hoe bedoel je dat? Als het op het etiket staat mogen we er toch zeker wel vanuit gaan dat deze bij Vulcan vandaan komt?

Op zich hoeft dat niet zo te zijn. Ze kunnen het bij Schuurmans ook laten produceren in een andere fabriek en er een Vulcan papiertje omdoen. Het kan he. China is het land van de namaak.

Ik bedoelde het echter niet zo. Zover ik weet staat Vulcan bekend als kwaliteit onder profs. Als tussen die cakes al eens missers zitten... zijn er geen zekerheden meer. :bye:

royal thunder smoke 1tje bombette kwam gewoon weer naar beneden.
En knalde midden op een kruispunt met veel verkeer,
Gelukkig niks geraakt.

Op zich hoeft dat niet zo te zijn. Ze kunnen het bij Schuurmans ook laten produceren in een andere fabriek en er een Vulcan papiertje omdoen. Het kan he. China is het land van de namaak.

Ik bedoelde het echter niet zo. Zover ik weet staat Vulcan bekend als kwaliteit onder profs. Als tussen die cakes al eens missers zitten... zijn er geen zekerheden meer. :bye:

Naar mijn weten staat Vulcan idd op een goed lijstje ja. Zou het zeer vreemd vinden als Schuurmans deze cakes in een fabriek laten produceren en er een Vulcan etiket op plakken. Maar je weet het inderdaad niet, misschien kon de fabriek van Vulcan de productie niet aan en is een gedeelte van de cakes in een andere fabriek geproduceerd. Achja zo kunnen we blijven speculeren, ik hou er maar over op :p

:bye:

Zena Revolution

Problemen met het lont / cake stopt met knallen

Ook de box gehad en doorlonten was geen probleem. Vreemde was dat hij bij cake 6 ineens middenin de cake stopte. Via reservelont van cake 8 andersom aangestoken. Nadeel is dat de cakes (8 stuks) zo onhandelbaar zijn als ze doorgelont zijn dat je ze haast niet meer in de doos krijgt.

Ik had ze alle 8 apart afgestoken. Bij mij moest ik bij 4 van de 8 cakes het reservelont aansteken omdat het hoofdlont het tot 4 keer toe niet deed. Hadden meer mensen hier last van?

leuke cake, maar wij hebben toch wel veel ellende gehad met aansteken.
in eerste instantie was het de bedoeling om hem in zijn geheel af te steken.
maar dat ging dus mis lont ging gewoon uit??
we hadden de mayhem ook en die hield ook op na 2 cakes.
tja en toen die lontjes weer aan krijgen.........
al met al mooie cake maar volgend jaar niet weer.

Queen Star Rockets Rubro
De grote pijlen hebben zo'n zwakke stijglading dat ze geen centimeter de lucht in gaan en op de grond tot ontploffing komen. Erg gevaarlijk.

Ik had precies hetzelfde, 1 kwam 3m hoog en knalde toen uit elkaar de ander 10cm en deed daarna (gelukkig) niks meer..

Zena - Psycho Mania

Had er 2 doorgelont. Waren versies van vorig jaar. Bij beide cakes waren er 1 of 2 schoten die 2 meter hoog kwamen en daarna op de grond alsof er te weinig burstlading inzat.
Daardoor flinke explosies op de grond. Gelukkig dat de cakes daardoor niet uit elkaar knalden. Geen succes dus!

Salute cake 1

Geen klappers in buis, gelukkig. Wel 1 van de 6 cakes die er na een stuk of 4 schoten al mee ophield. En ja dan mis je een reservelont. Gelukkig had ik viscolont ingeslagen, dus met wat scheuren en plakken kon ik hem alsnog voltooien.

Big 19

Een cake gehad die halverwege stopte. Gelukkig was deze doorgelont met 3 andere dus kon ik ze makkelijk weer aankrijgen.

Eigenlijk voor de rest weinig problemen gehad dit jaar. In elk geval geen klappers in buizen. Dat is toch het enige waar ik me elk jaar weer zorgen om maak. Zeker omdat je ook genoeg omstanders hebt.

Ook flink wat productiemissers hier;

Crackling Chrysantium die via de gewone lont niets deed. Via de reservelont wel een lekkere ragbak.

Hypnotised stopte na 2 rows.

Crackling Pearls die of halverwege stopte OF spontaan in de fik vlogen als ze leeg waren.

Pro Rockets 1 had een pijl zonder lontje. Zat geeneens een gaatje in om een eigen viscolontje in te prikken.

Rubro Silver Stars waarvan de helft het niet deed.

Veel fouten uit de stal van Zena en Rubro dus.

1 x de heavy legend 16 schots viel om waardoor de finale, de 4 salutes over de grond schoten. Gelukkig van ons af. Het zijn toch klappen hoor. Diverse pijlen die niet of na 2 meter horizontaal gingen. Royal thunder smoke ging bij mij 1 bombette niet af.

Sky runner pijlen (China Red) die moeite hadden met opstijgen en daardoor te laag knalden.

Shocks van Wolff waarvan de bombette weer naar beneden kwam en laag ontplofde, of de hele mortier de lucht in schoot.

Ook flink wat productiemissers hier;

Crackling Chrysantium die via de gewone lont niets deed. Via de reservelont wel een lekkere ragbak.

Hypnotised stopte na 2 rows.

Crackling Pearls die of halverwege stopte OF spontaan in de fik vlogen als ze leeg waren.

Pro Rockets 1 had een pijl zonder lontje. Zat geeneens een gaatje in om een eigen viscolontje in te prikken.

Rubro Silver Stars waarvan de helft het niet deed.

Veel fouten uit de stal van Zena en Rubro dus.

hypnotised hier precies het zelfde stopte er ook na 2 rows mee

De Black Thunder Cake 100 schoten (Cafferata) stopte er halverwege mee. Gelukkig is er dan de reservelont :) Ook deze cake in de 25 schots versie liet de laatste rij staan. Cake losgehaald en tubes los afgestoken :P

Hier een royal flush van lesli waarvan de laatste bombettes in de tube knalden. Verder een heavy legend 16 die omviel, maar dat was eigen schuld want ik had de kartonnen voetjes vergeten uit te vouwen. Verder geen problemen ...

Ik had dit jaar voor mijn gevoel ook niet echt geluk.
- Spider King rubro, los van het feit dat de cake mij tegenviel, is de cake op het laatst ontploft en schoot ie richting de overburen, die bij hen onder de auto/tuin tot ontploffing kwam.
- Nachtpracht lesli schoot zichzelf heeeel snel leeg.
- De Fan, hierbij had ik ook het idee dat ik de helft (salvo's op het eind) miste.
- Schurk lesli old dutch. Ook deze op de een of andere manier veel te snel en helemaal niet de vier salvo's op het eind die de lucht moet vullen.
- chain 500 uit belgie: deze nitraatmat heb ik elk jaar, dit jaar ging de mat veel zachter als normaal.

Royal Thunder Smoke, bombette knalde na een paar seconden nog op de grond.
China by Night cake Dreamland, knalde vlak voor de finale compleet uit elkaar. Wat een dreun gaf dat zeg. De sterren vlogen je om de oren. Lang leve devuurwerkbril!

Back
Bovenaan