Vinnievuurwerk
VWC lid
Misschien hebben jullie het zelfde wel eens mee gemaakt als wat ik heb meegemaakt.
Afgelopen jaar was het weer zo ver, ik stak een klein potje aan hier voor mijn deur.
Om het vuurwerk stonden een paar kleine kinderen te kijken.
Plots viel het potje om en begon in het wilde weg te schieten.
Veels te gevaarlijk en zeker waar kleine kinderen bij zijn.
Een paar maanden na oud en nieuw dacht ik hier weer aan en wilde het dit jaar voorkomen dat dit weer gebeurt. In mijn schuur vond ik nog wat hout. Deze ben ik in stukken gaat zagen waarvan ik dacht dat het wel goed zou zijn.
Plaatje hout aan de onderkant om het geheel aan 1 kant dicht te maken.
Aan de lange lengtes heb ik een gleuf gezaagd en verstevigd met aluminium hoeklijntjes.
Bij de Praxis heb ik een 8mm draadstang gehaald en deze iets breder dan de breedte van de kist afgezaagd.
In combinatie met een blok hout en grote ringen met vleugelmoeren past deze precies in de kist.
als ik er nu een klein potje of fontijn in zet kan ik hem vast klemmen en stevig vast draaien met de vleugel moeren. omvallen is nu niet meer mogenlijk.
In de schuur stond ook nog een potje hup Holland hup verf. (vond het zelf wel een leuk kleurtje)
voor nog minder dan 10 euro was ik klaar, mede doordat ik hout en de verf al in de schuur had staan.
mijn benodigdheden waren ...
- 2 houten plankjes van 39x13 cm 18mm dik
- 2 houten plankjes van 22x13 cm 18mm dik
- houten bodem plaat van 39x 22 cm 18mm dik
- draad stang M8
- 2 vleugel moeren M8
- 2 grote M8 ringen
- paar schroeven en verf
Mijn vraag is ook hebben jullie zelf wel eens wat gemaakt voor het veilig afsteken van vuurwerk ?? of heb je zelf nog ideen ??
Afgelopen jaar was het weer zo ver, ik stak een klein potje aan hier voor mijn deur.
Om het vuurwerk stonden een paar kleine kinderen te kijken.
Plots viel het potje om en begon in het wilde weg te schieten.
Veels te gevaarlijk en zeker waar kleine kinderen bij zijn.
Een paar maanden na oud en nieuw dacht ik hier weer aan en wilde het dit jaar voorkomen dat dit weer gebeurt. In mijn schuur vond ik nog wat hout. Deze ben ik in stukken gaat zagen waarvan ik dacht dat het wel goed zou zijn.
Plaatje hout aan de onderkant om het geheel aan 1 kant dicht te maken.
Aan de lange lengtes heb ik een gleuf gezaagd en verstevigd met aluminium hoeklijntjes.
Bij de Praxis heb ik een 8mm draadstang gehaald en deze iets breder dan de breedte van de kist afgezaagd.
In combinatie met een blok hout en grote ringen met vleugelmoeren past deze precies in de kist.
als ik er nu een klein potje of fontijn in zet kan ik hem vast klemmen en stevig vast draaien met de vleugel moeren. omvallen is nu niet meer mogenlijk.
In de schuur stond ook nog een potje hup Holland hup verf. (vond het zelf wel een leuk kleurtje)
voor nog minder dan 10 euro was ik klaar, mede doordat ik hout en de verf al in de schuur had staan.
mijn benodigdheden waren ...
- 2 houten plankjes van 39x13 cm 18mm dik
- 2 houten plankjes van 22x13 cm 18mm dik
- houten bodem plaat van 39x 22 cm 18mm dik
- draad stang M8
- 2 vleugel moeren M8
- 2 grote M8 ringen
- paar schroeven en verf
Mijn vraag is ook hebben jullie zelf wel eens wat gemaakt voor het veilig afsteken van vuurwerk ?? of heb je zelf nog ideen ??