Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Ik had na oud en nieuw een goed gevoel, maar als ik nu zie dat hertenkampen verboden worden omdat die gevaarlijk zouden zijn, zakt me de broek weer af.
Wat een land worden we :frusty:

Dan heb ik dat verkeerd gelezen in de bron waar ik de link vond, Twitter, daar kon ik zelf verder niet lezen sn dacht daarom de vraag hier te stellen. Het las namelijk dat dit ging over de vuurwerkbranche. Dat vond ik gek maar kon het niet staven. Indirect heb ik dus wel / een antwoord ;).

Het Cda heeft 4 februari een landelijk partijcongres. Daar zal onze Apeldoornse “vriend” Dhr Dooper wederom een resolutie indienen om als partij voor een vuurwerkverbod te stemmen. In 2021 is een vergelijkbare resolutie nipt verworpen. Mocht er nu wel een meerderheid voor stemmen dan hebben we toch echt wel een serieus probleem aangezien de CDA kamerleden hier dan ook in mee zullen gaan.

Er staan geen resoluties geagendeerd voor het congres van 4 februari!

Zag het net inderdaad ook staan. Hopelijk blijft dat zo dan en blijven ze achter hun standpunt staan qua vuurwerk zoals nu omschreven op hun site.

Had dit artikel gezien namelijk: https://www.nd.nl/nieuws/nederland/...-dan-ook-een-landelijk-vuurwerkverbod-er-ligg

Wordt zo moe van die onzinnige argumenten zeg. Snapt ie niet dat als men geen vuurwerk meer mag afgestoken, dat men ook niet meer rond 00:00 op straat gaat staan. Mensen staan juist rond dat tijdstip op straat om naar al het vuurwerk in de straat en wijk te kijken

‘Mijn motivatie is dat het voor iedereen veilig moet zijn om bij de jaarwisseling de straat op te gaan, en de buren een gelukkig nieuwjaar te wensen. Oud en Nieuw moet niet langer de gevaarlijkste nacht van het jaar zijn, maar een feest voor iedereen. Veel mensen durven nu om middernacht de deur niet uit, vanwege het gevaar dat anderen op elke mogelijk plek kunnen veroorzaken. Daar kom ik tegen in opstand.’

Wordt zo moe van die onzinnige argumenten zeg. Snapt ie niet dat als men geen vuurwerk meer mag afgestoken, dat men ook niet meer rond 00:00 op straat gaat staan. Mensen staan juist rond dat tijdstip op straat om naar al het vuurwerk in de straat en wijk te kijken

‘Mijn motivatie is dat het voor iedereen veilig moet zijn om bij de jaarwisseling de straat op te gaan, en de buren een gelukkig nieuwjaar te wensen. Oud en Nieuw moet niet langer de gevaarlijkste nacht van het jaar zijn, maar een feest voor iedereen. Veel mensen durven nu om middernacht de deur niet uit, vanwege het gevaar dat anderen op elke mogelijk plek kunnen veroorzaken. Daar kom ik tegen in opstand.’

Ik kan me nog herinneren dat er een tijd was dat je verplicht was een mondkapje te dragen als je naar buiten wilde.

Een verplichting voor het dragen van een vuurwerkbril oudejaarsavond is dan nu ook zo geregeld in de politiek. Wetgeving is er al:)

Zag het net inderdaad ook staan. Hopelijk blijft dat zo dan en blijven ze achter hun standpunt staan qua vuurwerk zoals nu omschreven op hun site.

Had dit artikel gezien namelijk: https://www.nd.nl/nieuws/nederland/...-dan-ook-een-landelijk-vuurwerkverbod-er-ligg

Dit is goedkoop :), want dit is een qua datum geüpdatet artikel uit 2022 ;). Het stukje “ijzer smeden” refereert aan zijn succes voor het lokale verbod in 2022.. dit artikel is dus gewoon uit de kast gepakt.

Dit is goedkoop :), want dit is een qua datum geüpdatet artikel uit 2022 ;). Het stukje “ijzer smeden” refereert aan zijn succes voor het lokale verbod in 2022.. dit artikel is dus gewoon uit de kast gepakt.

Schandalig...

Maar goed om te horen dat dit punt niet verder besproken gaat worden voorlopig! :)

Back
Bovenaan