Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

De afgelopen uren is de lijst met sprekers tijdens het Debat van morgen steeds verder gegroeid. Inmiddels staan er 11 sprekers op:

1. W.R. van Haga Groep Van Haga 10 min
2. F.P. Wassenberg PvdD 5 min
3. M. van Nispen SP 10 min
4. K. Bouchallikh GroenLinks 10 min
5. H.E. de Hoop PvdA
6. H. van der Molen CDA 7 min
7. E.A. Haverkort VVD 12 min
8. B.J. Eerdmans JA21 6 min
9. S.J.F. van der Graaf ChristenUnie 6 min
10. J.J. van der Werf D66 8 min
11. A. Kops PVV 6 min

Dat betekent dat er nog steeds 9 partijen geen spreektijd hebben aangevraagd maar dat kan de komende ca. 28 uur nog veranderen. Ik mis bijv. op dit moment nog FvD en BBB.

Ik begreep via een bericht op de Twitter van Caroline van der Plas dat de lijst nog niet compleet is, en dat zij er bij zal zijn. De lijst is vandaag al een paar keer aangevuld. In ieder geval goed dat ook Van Haga, PVV, JA21, VVD, CDA, SP zich al gemeld hebben.

Even snel voor ik in het vliegtuig stap naar Spanje.

De spreeklijst ziet er goed uit, vanuitgaande met BBB erbij verwacht ik wel dat het morgen goed komt en er geen verbod komt. Keep positive zie al de aantal tegenstanders van het verbod. Gisteren kwam onverwachts nieuws naar buiten en met die gedachte ga ik weg, dat ik het gisteren mee mocht maken stemt me goed.

Ik maak het helaas niet mee morgen omdat ik 2 weken weg ben. Maar de lijst ziet er perfect uit.

Tot over 2 weken:bye:

Ik neem aan dat de tijden erachter, de spreektijden zijn die ze hebben aangevraagd? Dan is het best raar dat de pvvd maar 5 min wil hebben, terwijl het via deze partij komt.

De afgelopen uren is de lijst met sprekers tijdens het Debat van morgen steeds verder gegroeid. Inmiddels staan er 11 sprekers op:

1. W.R. van Haga Groep Van Haga 10 min
2. F.P. Wassenberg PvdD 5 min
3. M. van Nispen SP 10 min
4. K. Bouchallikh GroenLinks 10 min
5. H.E. de Hoop PvdA
6. H. van der Molen CDA 7 min
7. E.A. Haverkort VVD 12 min
8. B.J. Eerdmans JA21 6 min
9. S.J.F. van der Graaf ChristenUnie 6 min
10. J.J. van der Werf D66 8 min
11. A. Kops PVV 6 min

Dat betekent dat er nog steeds 9 partijen geen spreektijd hebben aangevraagd maar dat kan de komende ca. 28 uur nog veranderen. Ik mis bijv. op dit moment nog FvD en BBB.

Nou ja, als ze 30 minuten nodig hebben dan is het wetsvoorstel natuurlijk niet in orde. Dat zou vanuit die partijen beredenerend een vanzelfsprekendheid moeten zijn.

Hooguit geven ze nogmaals per monde in 5 minuten weer waarom ze dit nodig achten, meer niet.

Ik kon niet slapen, dus vanuit Spanje even een update sprekerslijst. Update voor geïnteresseerden

Groep van Haga. 10 min van Haga
PvdD. 10 min Wassenberg
SP. 10 min van Nispen
GroenLinks. 10 min Bouchalikh
PvdA. de Hoop
CDA. 7 min Knops
VVD. 12 min Haverkort
JA21. 6 min Eerdmans
Christenunie. 6 min van der Graaf
D66. 8 min van der Werf
PVV. 6 min Kops
SGP, Stoffer

Dit zijn voorlopig de 12 partijen. Ongetwijfeld zal de sprekerslijst nog aangevuld kunnen worden met sprekers van andere partijen.

Verhaal van PvdA wordt nog interessantst. Het van enig rationeel besef verstoken emodrama van GL/Pvdd zou ik met geld toe nog niet willen aanhoren.

Is dat debat vanavond ergens te zien?

Elk Debat en vergadering is live te volgen. De algemene pagina hiervoor is:

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/livedebatten

Dan moet je al wel weten in welke zaal de vergadering is. Nu is dat duidelijk omdat dit een Debat in de Kamer is, dus in de Plenaire zaal.

Als je dat voor een ander Debat of vergadering niet weet, dan ga je naar de pagina Live Debatten waar je het Debat dat jij wil volgen kunt aanklikken en in de doorklik dan bij de Livestream komt: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering

En als je een Debat hebt gemist en wil terugkijken ga je naar: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/debatgemist

Er is ook een gratis app, Debat Direct, beschikbaar: https://www.tweedekamer.nl/debat-direct

Waarom wordt het verhaal van de PvdA nog interessant?
Omdat die niet heel duidelijk, en dus mss niet overtuigd, voor of tegen zijn. En met de samenwerking en mogelijke fusie met GL kan dat nog aardig van invloed worden. Kans is natuurlijk groot dat ze met GL meegaan, maar met hun waarschijnlijke onderlinge handjeklap, en genoeg weerstand van andere partijen, kan het kwartje zelfs nog onze kant op vallen. Beetje utopisch en theoretisch, maar desalniettemin.

Volgens mij is PvdA al verloren. Heb er weinig hoop voor in ieder geval.
SP lijkt juist de goede kant op zijn te gaan, als ik de bijdragen van Van Nispen in het commissiedebat hoorde. D66 is nog steeds onduidelijk. In principe is er een meerderheid tegen een verbod, als SP tegen stemt ook een aardige meerderheid en als D66 ook nog tegen stemt zelfs meer dan 2/3e meerderheid.

Het gaat voor D66 idd ook wel (weer) betekend zijn; of ze meegaan met regeringsmaatje VVD of proberen hun centrumlinkse (potentiële) stemvolk te pleasen.

D66, PvdA, SP het maakt niet uit. Helaas maak ik het debat niet mee, ben in Malgrat en ga dat vanavond goed verkennen.

Zie gewoon de 77 te halen dan is het goed. En SP zou mooi zijn voor extra zeteltjes. D66 is onduidelijk maar ook zonder die 2 is er een meerderheid.

Ik zie het wel goed komen. 22:15 weten we het antwoord. En ik zou het morgen pas weten.

Dat is wel een nadeel waarom dat debat zo laat is weer. Van 19:30 tot 22:15.

Ik neem aan dat de tijden erachter, de spreektijden zijn die ze hebben aangevraagd? Dan is het best raar dat de pvvd maar 5 min wil hebben, terwijl het via deze partij komt.

Correct dat zijn de spreektijden. Gisterenavond keek ik. Ik volg het vanuit Spanje een beetje. En zag dat de spreektijd was aangepast. Maar let wel de sprekerslijst kan zomaar weer veranderen. Mij had je niet geqouted maar spreektijd is nu 10 minuten geworden vanaf gisterenavond.

D66, PvdA, SP het maakt niet uit. Helaas maak ik het debat niet mee, ben in Malgrat en ga dat vanavond goed verkennen.

Zie gewoon de 77 te halen dan is het goed. En SP zou mooi zijn voor extra zeteltjes. D66 is onduidelijk maar ook zonder die 2 is er een meerderheid.

Ik zie het wel goed komen. 22:15 weten we het antwoord. En ik zou het morgen pas weten.

Dat is wel een nadeel waarom dat debat zo laat is weer. Van 19:30 tot 22:15.
Er wordt volgens mij nog niet gestemd hoor, alleen gesoebat. Maar het geeft wel de richting aan als graadmeter.

Als het een beetje meezit en het voorstel vind geen steun bij de meerderheid, hoeft er helemaal niet gestemd te worden meer.

Daarom maakt het niet zoveel uit ze moeten gewoon dat ding niet steunen. Tuurlijk geeft het een richting als graadmeter, dat is waar, Maar het maakt niet uit 77 zetels is al voldoende en verwacht zelf dat SP erbij komt en D66 niet te draaierig en PvdA al helemaal niet.

Kijk als het waar is wat RTL nieuws zegt, dan zie ik het wel goedkomen 77 zetels tegen een verbod en met SP 86. Laat ze in soebat gaan en van tafel vegen dat voorstel.

Alleen zal er weer een tal van moties ingegooid worden. Maar goed ik zie het positief in en vanavond weten we meer.

Volgens mij is vanavond pas duidelijk of er wel of niet gestemd word. Jammer dat Caroline er nog niet tussen staat. We weten haar standpunt, maar het is toch lekker om na wat linkse praatjes Caroline er achteraan te krijgen voor het goed gevoel.

Back
Bovenaan