Cobra 3 BP 2

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: 2106
Artikelnaam: Cobra 3 BP 2
Bruto Gewicht: 244 gram
Netto Kruitgewicht: 12,5 gram
Aantal per verpakking: 5 stuks
Effectomschrijving: De echte Cobra’s van Di Blasio Elio. Fireworks uit Italië. Maximaal gevuld met een extreme knal! CE goedgekeurd.
Kartoninhoud: 80/5
Tijdsduur: 0,15sec
Richtprijs: ...

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Wij danken CAFFERATA voor deze informatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Of je dit in de toch al slecht bekend staande Nederlandse vuurwerkmarkt op de markt wilt hebben..

Maar goed zal wel veel vraag naar zijn.

Of je dit in de toch al slecht bekend staande Nederlandse vuurwerkmarkt op de markt wilt hebben..

Maar goed zal wel veel vraag naar zijn.

Inderdaad de term Cobra zal het zeker weer "goed" doen in de media of. Dat dit om een buskruitknallertje gaat doet er dan niet toe. Cobra is Cobra. :bonk:

De kans dat dit bij gaat dragen aan een totaalverbod op knalvuurwerk is zeer groot

Je ziet de krantenkoppen al komen "Legaal cobra's op de Nederlandse markt! Dit moet eens en voor altijd stoppen!" AD/Achmea/GroenLinks gaan compleet berzerk.

Persoonlijk vind ik het wel leuk, zulke knallers, alleen moesten jochies nie zo debiel met de C6 zijn omgegaan en NL niet zo'n land vol zeikerds zijn. Nu heeft alles van DiBlasio en alles met de naam "cobra" een vieze bijsmaak die de vuurwerktraditie geen goed zal doen. Rotsituatie.

Laatst bewerkt:
Tja.. een tijd terug zou ik waarschijnlijk het zelfde gereageerd hebben als hierboven. De realiteit is wel dat vuurwerk al lang een slechte naam heeft. En daarbij menig vuurwerkhater denkt dat cobra's gewoon legaal zijn, aangezien de gemiddelde hater het verschil niet ziet tussen legaal en illegaal. Dit product gaat het verschil echt niet maken.

Ik snap de haat richting Di Blasio Elio, maar laten we eerlijk zijn er zijn meerdere partijen op de Nederlandse markt die een flink aandeel hebben in de illegale handel. Ik noem een Zena of Klasek die sinds afgelopen jaar op de Nederlandse markt is, vinden we dat dan wel 'normaal'? Dan nog maar te zwijgen over de Nederlandse importeurs die zich in het verleden hebben bezig gehouden met de illegale handel.

Mocht de prijs ok zijn dan ga ik een pakje uitproberen, ik geniet er nog van zo lang het nog kan...

Alsof dit ano 2019 nog enigzins maar een beetje invloed zal hebben op de afloop van onze traditie. Dat is wel heel erg naief :wink:

Wat wordt er een fout signaal afgegeven zeg, met dit soort toespelingen op het foute spul van Di Blasio. Zeer teleurstellend dat deze importeur wil scoren met dit soort artikelen.

Ik ben hier ook totaal geen voorstander van en snap dan ook niet waarom je dit op de markt zou brengen. Naief of niet, dit is gewoon heel sterk de plank mis slaan.

Handig zal het allemaal niet zijn.
Maar de afgelopen jaren zijn er genoeg knallers, zelfs single shots en cakes en cakeboxen op de markt gebracht met de naam Cobra er in.
Kan mij nog een niet nader te noemen single shot herinneren met de naam Cobra die afgekeurd werd omdat ie op een hele dikke knaller leek en niet op een single shot.

Ik irriteer mijzelf er niet aan.
Sinds ik gehoorbescherming moet dragen omdat ik per week zo'n 50 ,knallers' a 2 gram afschiet vlak naast mijn oren, ben ik wel klaar met knalvuurwerk.
Maar dat terzijde.

En misschien knallen deze wel goed, dan de zoveelste vochtige knaller uit China.
Maar de zwartkruit Cobra's die ik vorig jaar uit Duitsland had, waren gipsproppen.
Knalden leuk, maar ik werd er gewoon niet koud of warm van.

Nou nou, vindt die haat richting Di Blasio Elio echt onnodig. Kwalitatief is het hartstikke goed vuurwerk. Dat een paar sjonnies nou hun vuurwerk gebruiken om dingen op te blazen is niet de verantwoordelijkheid van DBE.

Om look a like illegale knallers te importeren naar Nederland vind ik niet slim, maar hé het is Cafferata, die voeren al langer raar beleid.

Ik zie ook Klasek en zelfs Zena genoemd worden, en dat slaat alles. Beiden zijn gewoon goede importeurs, ik zie niet waarom dié ook 'fout' zijn.

Tja..... wordt allemaal gekeurd en dus legaal. Maar is het verstandig of maakt het geen verschil omdat de zeurpieten ook toch altijd wel wat te mekkeren hebben? Zelfs over niet knallende astronautjes.

Probleem is dat de gebruikers het verschil niet zien tussen deze en de zware exemplaren. Staan ze straks op een meter of twee van een Cobra 6.....

Denk dat de importeurs nu gaan aandringen op verbod van knalvuurwerk volgend jaar.

Dit is als rijden op een KTM Superbike met een Vespa 50cc blokje eronder.
Zolang het product volstaat binnen de regelgeving qua geluidsnorm enz. en het ziet er aantrekkelijk uit en het enigszins lijkt op het échte dan verkoopt het nu eenmaal.
Dit zagen we ook vroeger bij de dikke Duitse Böllers, nu weten we wel beter...
Di Blasio vult een gat in de markt én regelgeving met dit product, tuurlijk zal het wel gemekker opleveren maar dat weegt niet af naar wat hun omzetten met dit product op Europees niveau.
Nederlands vuurwerk ligt toch al onder een loep en ik begin er een beetje aan te wennen dat gemekker de laatste weken van het jaar, gewoon lekker inslaan en plezier hebben met je vuurwerk!
Verder ziet het er wel leuk uit, misschien pakje kopen voor de leuk...voor de verzamelaars onder ons wél een mooie aanvulling.

Back
Bovenaan