Celebration Crackers (legale Chinese rollen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet zeggen dat de hindoe rol van Wolff 2 mij positief verraste. Knallen waren heel redelijk. In vergelijking tot mijn ervaring van jaren terug met een normale Nederlandse rol heel goed zelfs.

Deze zijn zeker aan te raden! Afgelopen jaarwisseling had ik een aantal 20k's van hardix. Het is uiteraard geen belgische mat, maar voor Nederlandse begrippen ging hij behoorlijk snel. Daarnaast was ik aangenaam verrast door de eindbom!

Ik kan daar bij aansluiten, een aantal jaar geleden liep ik na 12'en nog wat door de straten en zag ook zo'n mat. Het ging snel maar het pruttelde wel maar een beetje. Tot die eindbom :o Die was echt verassend goed :P Weet alleen niet van welk merk die was.

ik weet niet of legale hindoerollen hier ook thuishoren.. maar vorig jaar had ik er een van choeet. die gaat toch aardig snel en maakt een goed hard geluid. maar savonds hoorde ik een belgische die toch echt wel harder en sneller gaan.. misschien wel te hard... had echt last van me oren..

denk dat de legale mij meer plezier gaf!

Een legale rol is opzich niet verkeerd , wanneer het tempo goed is.

Maar echt 'pijn aan je oren' zal je er nooit van krijgen. In mijn ogen kan je eigenlijk beter een zeer lange ratelband kopen en hem in 3 lagen leggen.

Tenzij je voor het uiterlijk wil betalen en voor een chinese rol wilt gaan. ( met de hindoerollen in uitzondering, die gaan erg lekker )

heb nog een legale rolletje liggen, gaat er dit jaar aan. Ik had teveel zooi gekocht dat ik hier niet meer aan toe ben gekomen om af te steken. Hopelijk werkt ie nog wel. Maar ik heb wel een legale rol gehoord en moet zeggen dat ze naar Nederlandse begrippen niet echt slecht zijn.

Natuurlijk is nederlands niet zo goed e.d maar voor de meeste die geen illegaal kunnen halen is het toch wel fijn dat er 100k's zijn.
Zelf heb ik die 2e mat in de 30k versie gehad, die dragon ding.
De lont was gelukkig niet uitgegaan dit keer en ja hij was heel slapjes, daarna een 30k uit belgie erachteraan en dat ging veel lekkerder.
Dus even oppassen bij deze matten lont is geneigd snel uit te gaan, wel was hij goed geknoopt dus uitrollen en ophangen was geen probleem ;)

Dat het lont uitging heeft volgens mij eerder er mee te maken dat hij nog niet goed genoeg gedroogd was. Kan het ook mis hebben hoor.

erger me een klein beetje aan de hele tijd de vergelijking met de 100k uit belgie.
lijkt me nogal irritant voor mensen die niet de mogelijkheid hebben om naar belgie te gaan.
in fora met rotjes word er toch ook niet de hele tijd de vergelijking gemaakt met nitraten. ik heb dit jaar eerst een 100k nederlands en een belgische erachteraan.
geen idee hoe hij gaat maar ipv een cake een 100k is ook wel eens leuk.
mvg

in fora met rotjes word er toch ook niet de hele tijd de vergelijking gemaakt met nitraten.
Wel met DJF thunders bijvoorbeeld, en niet onlogisch als je het mij vraagt, want wat rotjes met DJF thunders te maken hebben is hetzelfde als 100k's met andere 100k's. Als een product waardeloos presteert ten opzichte van een ander product van dezelfde categorie vind ik het niet vreemd dat daarover gepraat wordt. Terecht dat er gemopperd wordt hier en daar over de zachte knallen, ook al ligt het aan de wet. Je kunt slechts zeggen dat de Nederlandse 100k's ontiegelijk hard gaan. Dat zou een verkeerd beeld scheppen. De Nederlandse 100k's zijn zelfs imitaties van die in de illegale handel en in België te koop zijn, die bekend staan om de harde knallen.

Laatst bewerkt:
Dit jaar heb ik 2 legale 100k rollen van Hardix. Dat zijn de wannabe 125k horsebrand rolletjes :wink: Voor 60 euro heb ik dan 2 rollen.
De charme van een NL rol is de manier waarop het wegklapt. Alle rondvliegende stukjes die je tegen je kop krijgt en de vonkenregen rondom de rol. Ik vind dat lekker..
Alleen de snipperfactor is minimaal, en die is me eigenlijk altijd wel wat waard geweest! Helaas, je kan niet alles hebben..

Sorry hoor maar ik blijf de nederlandse rollen maar slecht vinden..Heb nou niet echt een rol ervaren waarvan ik zou zeggen "wauw''...Zoals eerder werd gezegd...nederlandse rollen zijn 'wanna be' rollen..met zogenaamde horse brand labeling =p

Ik ga dit jaar 2 100K's kopen van breeschoten, ze kosten hier 25 euro per stuk. Het is dan de 8 meter versie, en je hebt ook een duurdere versie voor 60euro. Maar ik heb de rol van 25euro gezien in de showroom en die is even groot als de red dragon 100K van Lesli.

Voor dat geld heb je wel gewoon iets leuks, lekker 2 op elkaar leggen ofso en dan knalt het wel leuk hoor. Het gaat ook meer om het bij effect, heel je straat onder het rook enzo is voor mij ook lekker sfeer en kruitsnuiven.

Mijn dealer heeft n 100.000 rol voor na 35 eu hij heeft m me ook al laten zien en uit de doos gehaald en zag er even groot uit Als een echte 100.000 rol uit belgie. Ben eens benieuwd. Zal een filmpje ervan maken en 1 Januari posten.

met stip in de top 3 de rollen van china red.
Echt verbazing wekkende rol, goed tempo, goede eindknal, en goede prijs 27,95

Wat ik dus nu vernomen heb zijn dit echte aanraders:

China red rollen ( verschillende maten )
Rubro rol
Weco rol

Wat ik uit de reactie's heb vernomen zijn deze rollen dus erg goed en doen niet veel onder een belgische variant? Dit is dus wel een stap in de goede richting van het Nederlandse vuurwerk! Dit is misschien offtopic, maar ik had rotjes gestookt van Weco. Die knalde gewoon erg lekker, harder dan andere rotjes. Ze snipperde ook volledig! De huls was ook keihard. Ik zit er niet eens meer mee om alleen legaal vuurwerk te kopen!

Vorig jaar waren we nog blij met rollen zoals Red Dragon van Lesli. Die ging namelijk wat sneller dan het andere geprut. Maar nu heb je gewoon echte rollen met de snelheid die een rol hoort te hebben. En knallen die gewoon goed zijn ( en snippers! ) Het leuke is ook nog dat precies deze 3 rollen erg goed geprijst zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan