Celebration Crackers (legale Chinese rollen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had dit jaar zelf zo een rubro rol en ook rollen van alpeco en er waren nog wat mensen met legale en illegale rollen. Moet zeggen dat die rubro daar wel bovenuit kwam en richting de goede kant gaat.
Maar als je dan daarna een Belgische neerlegt moet het Nederlandse rolletje zich toch maar in en hoekje gaan verstoppen want die wordt finaal weg geblazen.

Het is nog steeds zo dat je een rol koopt voor het geweld, en een Nederlandse rol knalt leuk maar het is niet van WOOOOOOOOOOOOOOO..
En dat heb je na zo'n goede knallert wel! Dat is een puntje ter verbetering, maar in hoeverre is dit mogelijk met het veel minder potentiële buskruit?

Laatst bewerkt:
Had dit jaar zelf zo een rubro rol en er waren nog wat mensen met legale rollen. Moet zeggen dat die rubro daar wel bovenuit kwam en richting de goede kant gaat.
Maar als je dan daarna een Belgische neerlegt moet het Nederlandse rolletje zich toch maar in en hoekje gaan verstoppen want die wordt finaal weg geblazen.

Het is nog steeds zo dat je een rol koopt voor het geweld, en een Nederlandse rol knalt leuk maar het is niet van WOOOOOOOOOOOOOOO..
En dat heb je na zo'n goede knallert wel! Dat is een puntje ter verbetering, maar in hoeverre is dit mogelijk met het veel minder potentiële buskruit?

koop volgende keer die van weco maar is, en ik weet zeker dat je woooooo zegt:D

Die van WECO is inderdaad heel vet! Jammer dat ik die niet gehad heb dit jaar. Was mij bij mijn dealer iets te duur. Ben voor 2x 125k gegaan van Hardix (Horsebrand). Heb deze tegelijk afgestoken door ze over een boom heen te draperen, dat was zeker een succes! Vond het zelf heerlijke rolletjes, maar ja, zoals op de film wel te zien halen deze het vast niet bij de GBV WECO rollen van dit jaar! Hopen dat die er volgend jaar nog wel zijn, misschien dan eens zo'n zelfde actie uithalen, maar dan met die van Weco :wink:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Rubro:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Het was een erg lekkere rol, helaas was er al snel vonkoverslag maar daar werd de rol wel beter van! Voor de 30 euro die ik er voor betaald heb was het echt een top rol! Ik had nog nooit een 100.000 klapper gehad en ik was gewoon tevreden over dit ding!

Wat ik dus nu vernomen heb zijn dit echte aanraders:

China red rollen ( verschillende maten )
Rubro rol
Weco rol

Wat ik uit de reactie's heb vernomen zijn deze rollen dus erg goed en doen niet veel onder een belgische variant? Dit is dus wel een stap in de goede richting van het Nederlandse vuurwerk! Dit is misschien offtopic, maar ik had rotjes gestookt van Weco. Die knalde gewoon erg lekker, harder dan andere rotjes. Ze snipperde ook volledig! De huls was ook keihard. Ik zit er niet eens meer mee om alleen legaal vuurwerk te kopen!

Vorig jaar waren we nog blij met rollen zoals Red Dragon van Lesli. Die ging namelijk wat sneller dan het andere geprut. Maar nu heb je gewoon echte rollen met de snelheid die een rol hoort te hebben. En knallen die gewoon goed zijn ( en snippers! ) Het leuke is ook nog dat precies deze 3 rollen erg goed geprijst zijn!

Zoals ik het lees komt enkel die van Weco/GBV qua hardheid in de buurt van de Belgische (en 14kg) rollen maar zit daar toch echt nog verschil tussen (zeker bij de illegale 14kg variant). Maar die van China Red en Rubro lijken goed te snipperen, een goed tempo te hebben en zo het gros van de NL rollen achter zich te laten. Qua budget NL rol lijkt de 125k van Hardix zich ook goed te gedragen; wel de NL pruttels (geen idee van de snippers) maar wel een goed tempo, gezien het filmpje hierboven.

Ik wil dit jaar (bij voldoende budget) wel proberen een 14kg te pakken te krijgen of een 100k van Pyrostar (of evt. ander BE merk, maar liefst Pyrostar) en anders maak ik wel een keuze tussen bereikbare en best betaalbare NL rol van bovengenoemde.

En inderdaad; NL knal begint weer leuker te worden. Betere rollen, betere losse knallers... Bedankt ook voor je Weco rotjes-tip. Lekker dat je m'n rotjessyndroom nog weer even aanwakkert :wink: Zit ik volgend jaar weer met een slof daarvan, een slof nieuwe lichting Black Smith Crackers (omdat die beter lijken te snipperen dan de ouwe versie die ik dit jaar had) en de anderhalve slof restmeuk van dit jaar opgescheept :bonk: En ik knal al zo weinig (en dan nog liever 't hardere spul) :frusty: Daarom; rotjessyndroom. Ongeneeslijk. :D

Ik maar even mijn mening geven over een Nederlandse rol.
Ik had de Peking rol van Wolff.
Deze viel mij erg mee.
Tempo was goed, knalde lekker door en ik vond de eindbom ook lekker om te horen.
Het stomme is, dat achteraf pas besefte, dat ik vergeten was om mijn oordoppen uit mijn hoofd te halen.
Maar zelfs met oordoppen in, kwam de Peking rol goed over.

Filmpje heb ik er niet van gemaakt, mede omdat ik na een aantal keren filmen wel klaar was met het filmen.

Misschien dat Michel hem gefilmd heeft, ik zal het even aan hem vragen.

O ja, volgend jaar neem ik de grootste rol van Wolff, de Sjanghai rol.

Was dit een legale rol? als dat zo is dan gaat het inderdaad de juiste kant op in Nederland. Complimenten voor deze rol/

Helaas, deze rol is nier meer.

Maar zeker complimenten voor Weco Nederland voor het introduceren van eindelijk een mat die echt goed blijkt te knallen. Elk jaar weer lees ik goede reacties over zulke Chinese rollen en uiteindelijk zie ik een film en denk ik, mwah! Bij deze is dat eindelijk niet het geval. Goede knallen en een goed tempo.

Ik ben bang dat dit helaas niet het geval is Nemmie. Alle mooie dingen in het leven duren maar kort. :sad: Ik had er ook 2 gekocht en vond het te mooi om waar te zijn. Maar als ze dit jaar na kerst niet meer te koop zijn, heb ik er in ieder geval nog wel van kunen genieten. :D

wat bedoel je hiermee ruben?dat dit de eerste en laatste keer was?

en dit is idd een legale rol van gbv/weco nederland en bij mij om de hoek gekocht,dus hoop ook dat het zo blijft.

Helaas, deze rol is nier meer.

Maar zeker complimenten voor Weco Nederland voor het introduceren van eindelijk een mat die echt goed blijkt te knallen. Elk jaar weer lees ik goede reacties over zulke Chinese rollen en uiteindelijk zie ik een film en denk ik, mwah! Bij deze is dat eindelijk niet het geval. Goede knallen en een goed tempo.

Ik ben bang dat dit helaas niet het geval is Nemmie. Alle mooie dingen in het leven duren maar kort. :sad: Ik had er ook 2 gekocht en vond het te mooi om waar te zijn. Maar als ze dit jaar na kerst niet meer te koop zijn, heb ik er in ieder geval nog wel van kunen genieten. :D

Ik heb het net gevraagd in de chat aan Ruben en hij bedoelt dat de mat afgestoken is.. dus dat hij er niet meer is :p

Tja dit is ook geen NL chinese rol maar een ratelmat ook wel pruttelmat genoemd... Koop voortaan voordat zelfde geld gewoon een chinese rol van Rubro, GBV of Wollf.

de slechste mat ooit!! Pyrocracker van Pyroshopper

Volgens mij had je nog een oude versie, van voordat de legale 100.000 klappers legaal werden in Nederland.
Dit is eigenlijk een soort van lady cracker, alleen dan een stuk groter.
Inderdaad een pruttel geval.
En je kan gerust een tuinstoel er bij zetten en er bij gaan zitten.
Want het duurt allemaal lang.

Volgens mij had je nog een oude versie, van voordat de legale 100.000 klappers legaal werden in Nederland.
Dit is eigenlijk een soort van lady cracker, alleen dan een stuk groter.
Inderdaad een pruttel geval.
En je kan gerust een tuinstoel er bij zetten en er bij gaan zitten.
Want het duurt allemaal lang.

Beste Sigaartje.
Deze mat is vorrigjaar nieuw op de markt gekomen!
Het is idd geen echte celebration cracker met onder andere ook dikke knallers.
Het is meer een mat zoals de meeste 90sh matjes..
Ik vind het ook prut.
Maar goed! Het is een echte Lesli ding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan