Cees van der Horst Breda

Ook ik ben hier bij aanwezig geweest na een lekker ritje door de sneeuw. De middag was goed geregeld en de tour door de bunkers erg interessant en vermakelijk. Leuk om medevuurwerkfanaten uit de omgeving te zien. Helaas niet in de prijzen gevallen bij de quiz, score viel uiteindelijk mee.
Daarnaast nog een paar heerlijke aanbiedingen, maar heb me in kunnen houden. Achteraf mss spijt dat ik toch Breda’s finest niet heb besteld... Mijn neefje was super enthousiast en erg blij met de goodiebag.

Complimenten voor de organisatie!

He Bredavuurwerk

Ik wou nog wat bij bestellen alleen zijn nu alle tijdvakken bezet en kan ik mijn bestelling niet afronden.
Wat nu?

Ik ben afgelopen zondag voor het eerst aanwezig geweest bij de open dag van Breda Vuurwerk. Eerst leek het weer roet in het eten te gooien maar er reed gelukkig toch nog een trein richting Breda. 2:30 uur later stond ik dan eindelijk voor de winkel en de hevige sneeuwval bracht de sfeer er al goed in. Kortom, ik had er erg veel zin in.

20171210_144548.jpg

Bij binnenkomst kwam ik meteen langs de feestkleding om even later kennis te maken met Rolf, Luuk en Sebastiaan. Ik kreeg meteen de Breda Vuurwerk folder en een Breda Vuurwerkmania folder in mijn handen gedrukt, zo'n folder doorbladeren blijft toch nog steeds het allermooiste. De showroom was goed gevuld en alle dummies stonden op hun plek. Meteen valt dan ook op dat Breda Vuurwerk echt een breed assortiment heeft met artikelen van diverse merken/importeurs. Zo verkoopt Breda Vuurwerk artikelen van Broekhoff, Cafferata, Evolution, Jorge, Pangu, Piromax, Rubro, Vulcan, Vuurwerkmania, Witte en Wolff Vuurwerk. Daarnaast hebben ze dit jaar in samenwerking met Pangu ook een eigen Cakebox samengesteld, genaamd Breda's Finest.

20171210_150748.jpg

(PS: DE KLEINE FOTO'S ZIJN KLIKBAAR)

20171210_150833.jpg

Na een welkomstwoord was het tijd voor de bunkerrondleiding. Deze werd gegeven door Cees en vol passie en humor ging de rondleiding van start. Er werd echt de tijd genomen en alle ins en outs over de verkoopruimte, het sprinklersysteem en alle overige veiligheidseisen kwamen ruimschoots aanbod. Na de eerste verkoopruimte kwamen we bij een veel kleinere ruimte en dit was vroeger een kruithok. Dit was verdeelt in meerdere compartimenten en per compartiment mocht er vroeger 1 kg kruit worden opgeslagen, tevens ook diverse soorten lont. De regelgeving is nu veranderd en het hok is nu in gebruik als opbergruimte.

Vervolgens kwamen we bij een sprinkler installatie en even later in de gang naar de bunker. Hier ging Cees uitgebreid in op de eisen en keurmerken die hier bij horen. Zo bevonden de bunkers zich niet op gelijke hoogte in de gang, want als men voor een bunker deur staat dan mag men een andere deur van een andere bunker niet zien. En toen was het tijd om de eerste bunker in te gaan en ook het moment waarop menig vuurwerkhart toch even iets sneller gaat kloppen. Heb al meerdere bunkers gezien, maar het blijft toch altijd mooi.

Breda Vuurwerk beschikt over 3 bunkers. 2 kleinere bunkers met een opslagcapaciteit van 5000 kg vuurwerk per bunker. Deze zijn grotendeels bestemd voor het onverpakte vuurwerk. Cees zei dat hij liever het zekere voor het onzekere neemt en dat de muren, de plafonds en de vloeren van de bunkers 2x dikker zijn dan de norm en veiligheidseisen voorschrijven. Dit om eventuele veranderingen of aanpassingen voor te zijn.

Het was goed om te zien dat de eerste bunker al goed gevuld was. Dit omdat er onlangs een grote levering van maar liefst 20.000 kg vuurwerk is binnengekomen. Tijdens de bunkerrondleiding gaf Cees aan dat hij er alles aan doet om uitsluitend 'droog' vuurwerk te verkopen, dit omdat de dozen die binnenkomen soms behoorlijk nat zijn. Daarnaast viel het meerdere op dat de temperatuur in de bunkers behaaglijk was. De bunkers beschikken over vloerverwarming en ze zijn al enige tijd bezig om de temperatuur in de bunkers rustig op te stoken. Daarnaast zijn alle bunkers van Breda ook inpandig en dit was volgens Cees ook een groot voordeel in dit hele proces.

20171210_155424.jpg

Bunker nummer 2 heeft dezelfde opslagcapaciteit en ook deze bunker was al goed gevuld. Er zijn dit jaar wat problemen in China, maar toch waren er wel al wat nieuwe artikelen binnen en nieuwe batches van al bestaande artikelen. Zo kwam ik bijvoorbeeld de Stars over Vienna (wolff) en Defender single shots tegen. Daarnaast heb ik de nieuwe productie van The Junk, The Wild Thing, 4 Seasons, Transbomber, Flaming Nero, Crash Box etc. zien staan.

20171210_161030.jpg

Uiteindelijk kwamen we in bunker 3 terecht. Dit is de grootste bunker met een toegestane opslagcapaciteit van maar liefst 40.000 kg. Het vuurwerk mag hier gestapeld worden tot een hoogte van 2,60 meter. Ook deze bunker was al redelijk gevuld, maar hier komt zeker nog het nodige bij de aankomende weken. In bunker 3 worden alle kartonnen en cakeboxen opgeslagen. Zo stond er al een muur van Cruel Tractions, Transbombers (2017) en 4 Seasons.

20171210_160513.jpg

Met de totale opslagcapaciteit van de bunkers behoort Breda Vuurwerk tot de grotere Vuurwerkwinkels van het land. Cees gaf aan dat de verkoop erg goed gaat en dat het dit jaar nog 1 jaartje wordt aangekeken, maar dat hij verwacht dat er in de nabije toekomst behoefte is aan meer opslagcapaciteit in de vorm van nog een extra inpandige bunker. Uiteindelijk kwam er een eind aan de uitgebreide rondleiding en ik wil Cees bedanken voor zijn enthousiasme en humor!

20171210_160604.jpg

Eenmaal terug in de showroom heb ik kennis gemaakt met 2 forumleden (RafQue en piper_oo-kiw). Na een leuk gesprek gingen we beginnen met de Pubquiz. Toen kwam er een vrouw naar ons toe en ze vroeg of haar zoon bij ons team kon aansluiten. Hartstikke gezellig en we waren er klaar voor met moeders als mascotte:holland: (fanatiek dat ze was, haha). Het waren soms echt pittige vragen maar we zijn toch een heel eind gekomen. De prijzen waren als volgt:
Nr 1. Voor elk teamlid 1 Pangu cake.
Nr 2. Voor elk teamlid een Vulcan goodiebag.

Tijdens de prijsuitreiking bleek dat ze van Team VWC het antwoordformulier waren vergeten.
Uiteindelijk bleek dat eigenlijk team VWC op plek 2 was geëindigd, maar de prijzen waren al weggegeven. Dit werd erg snel door o.a. Luuk en Rolf opgelost en elk teamlid van Team VWC ging naar huis met een Blinking Sky. Nou ja naar huis... ophalen tijdens de afhaaldagen natuurlijk. We konden ons geluk niet op en willen Breda Vuurwerk hartelijk bedanken voor het improviseren en we willen de andere teams feliciteren met hun prijzen en natuurlijk chrissie81, Thresher en martino met het behalen van de eerste plaats.

20171210_175751.jpg

Uiteindelijk won onze mascotte (moeder van het teamlid) The One met haar lotnummer. Ze had geen idee wat ze had gewonnen, maar blijer kon je haar niet maken. Ook ging iedereen naar huis met een goed gevulde goodie doos en krijgt iedereen die aanwezig is geweest bij de Freakmiddag een gratis Cracker Jack van Evolution Fireworks bij het ophalen van de bestelling.

20171210_221321.jpg

En zo kwam er een eind aan een hele gezellige middag en ik wil Breda Vuurwerk nogmaals bedanken voor het organiseren van de zeer geslaagde Freakmiddag, want alles was perfect geregeld. RafQue bood aan om me even af te zetten op station Breda (nogmaals bedankt RafQue) en toen kon de lange terugreis beginnen. Even leek het er op dat ik niet meer thuis zou komen met het ov en dat ik een hotel moest opzoeken. Maar via diverse omwegen toch om 21:15 uur thuis gekomen. Moe maar voldaan keek ik terug op een geslaagde dag. Ter afsluiting nog wat sfeerfoto's van de showroom.

20171210_150231.jpg

Gaaf om te lezen dat het een geslaagde middag was.
Blijf ervan balen dat ik vanwege het weer er niet bij kon zijn, maar er was geen doorkomen aan.
Hopelijk volgend jaar beter!

Prachitg verslag hoor :thumbup: nu baal ik er nog meer van dat ik helaas ivm het weer
maar niet ben gegaan. Dit jaar voor het eerst hier besteld ivm prachtige freak prijzen.
Als ik het zo lees is Cees niet alleen verkoper maar ook liefhebber. Zeker omdat hij er
alleen al voor probeert te zorgen uitsluitend droog vuurwerk te verkopen. Dus wie zie ik nog
wat van jullie de 29 ste :wink:

Leuk verslag zeg Pyrofan! Jullie prijs is ook niet mis hoor voor een tweede plaats! En jullie pyro moeder was lekker fanatiek zeg, leuk! :)

Back
Bovenaan