Categorie 3 Single shots

die singel shots gingen ook echt loeihard van broekhoff cat3, mijn zusje had ze een paar jaar geleden en die vielen mij ook in eens op kijken op doosje cat3, valk thunderkings ging hard maar deze kwam nog een stukken harder en zwaarder over

Zie mijn uitleg, het maximale aan burst kan dan beter benut worden omdat het aantal decibel op een 2 keer zo grote afstand wordt gemeten.

Normaal durven importeurs tot 1.5 gram flash te gaan ( in de meeste singleshots niet eens ) en bij categorie 3 durven ze naar 2 gram of 4 gram nitraatflash ( zwaardere doffere klank ).

Eens kijken of ik dit jaar alle single shots op de kop kan tikken voor een mooie (laatste jaars) vergelijking.
6 verschillende heb ik al op dit moment.

Die mini thunderkings van Broekhoff vallen om een of andere reden ook onder cat 3.. (3,4 gram ps, ??mm)

kan dat niet zijn omdat er zoveel pakjes in een karton zitten ?
colour 2.0 heeft t ook van broekhof, die zijn ong 7gram ps dacht ik ? :) "

die kleine thunderkings van broekhoff F3 is de inhoud: 200/4/1

de colour 2.0 ook van broekhoff F3 is de inhoud: 72/6/1

gok dat t iets te maken heeft met het vervoeren ''van''

Nee dit mag niet in de zin die jij bedoelt, dat er een 50mm bombette in een cake / cakebox mag. Wel mogen er mines tot 50mm in categorie 2! Maar de maximale diameter voor een bombette is 30mm vanaf volgend jaar, comform de Europese categorie 2 richtlijn.

Het verschil in Nederland is voor bombettes:

F2 = max 30mm en 15 gram voor cakes en 25 gram voor singelshots met 2 gram perchloraatflash voor de burst of 4 gram nitraatflash.
( door een 'combinatie van' kan er wel 25 gram gebruikt worden als effectlading in cakes )
F3 = max 50mm en 40 gram singleshots. Dus cakes mogen niet, ook niet in 'combinatie met'. En voor de burst hetzelfde als F2, als beperking vergeleken met de officiele categorie 3. Dus 2 gram perchloraat en 4 gram nitraatflash.
( een 'combinatie van' is niet mogelijk omdat wij geen F3 cakes mogen. Door dit toe te passen in een cake wordt het hele product dus als F3 bestempeld en dat mag niet in Nederland )

Europese wetgeving:

F2: Zowel cakes als singleshots mogen maximaal 25 gram bevatten en maximaal 30mm tubes. Met 2 gram perchloraatlfash of 4 gram nitraatflash ( zelfde als Nederland ).
F3: Zowel cakes als singleshots mogen 40 gram bevatten en 50mm tubes. Met 4 gram perchloraat flash of 8 gram nitraatflash, in tegenstelling tot de Nederlandse F3.

Verder zijn de decibel metingen voor F2 en F3 in Nederland en de rest van Europa wel gelijk: F2 = max 120db op 8 meter en F3 = 120db op 16 meter.

Grote verschil tussen onze F2 en F3 singleshots is dus vooral de effectlading, de burst is in theorie hetzelfde. Alleen wordt F2 dus sneller afgekeurd op decibellen door de afstand van de meting.

25gram mag niet meer ?

kan dat niet zijn omdat er zoveel pakjes in een karton zitten ?
colour 2.0 heeft t ook van broekhof, die zijn ong 7gram ps dacht ik ? :) "

die kleine thunderkings van broekhoff F3 is de inhoud: 200/4/1

de colour 2.0 ook van broekhoff F3 is de inhoud: 72/6/1

gok dat t iets te maken heeft met het vervoeren ''van''

Wellicht omdat er bij F3 op grotere afatand gemeten wordt, derhalve minder kans op afkeur.

Het kan zijn dat, wanneer de wetgeving omtrent F3 echt aangepast gaat worden, deze op de volgende website komt te staan: https://www.internetconsultatie.nl/
dan kun je daar je bijdrage/mening leveren.

Als we met zijn allen dat gewoon regelmatig in de gaten houden, kunnen we er snel bij zijn om erop te reageren, doen veel van ons dat, konden we nog wel eens wat succes boeken.

Vooral ook aanhalen dat dit het legale en veilige alternatief is voor de verboden shells, waardoor de kans groter wordt dat de consument eerder naar de verboden shells grijpt indien het verbod er door komt. Ik spreek dan voor mezelf, maar ik denk dat er weinig liefhebbers hier zijn die de NL F3 ratelbanden aan schaffen, misschien dat we dan daar heen kunnen sturen door aan te geven dat het idee van ze om F3 ratelbanden te verbieden een prima gedachte is, maar ze het best af kunnen zien van het verbieden van F3 single shots. Het product wordt juist onder liefhebbers veel aangeschaft die er altijd verantwoord mee om gaan, het product geen bekend aandeel in de overlast, schades en/of gewonden heeft, plus dat ze hiermee een heel mooi en legaal alternatief mee hebben voor de illegale shells en dat er juist minder tot niet mee gestunt kan worden, omdat ze al voor gemonteerd zijn en geen losse shell bevatten, waardoor het product alleen maar gebruikt kan worden zoals het bedoeld is (slijm slijm).

Eventueel er op wijzen dat wanneer ze het verbod wel in voeren, zij medeverantwoordelijk zijn voor een eventuele stijging in illegaal vuurwerk. Bij een legaal alternatief heb je nog ergens controle over.

Is er eigenlijk nog een optie om deze singleshots te redden? Of is er geen optie meer, geen overleg meer in de kamer of weet ik het? Zou het bijzonder jammer vinden om ze volgend jaar niet meer te kunnen bestellen..

25gram mag niet meer ?

25 gram mocht nooit want dit was voorheen 15 gram, maar sinds de CE regelgeving alleen als het een cake is met minimaal een mine / fontein in een tube. Dus 'in combinatie met'. Dit is nog steeds hetzelfde.

Daarom zie je bij alle cakes met meer dan 15 gram per shot dat het eerste schot een mine heeft en dan pas boeketten. Dit is een uitzondering op de rest van Europa waar je direct al tot 25 gram mag per tube, zonder eerst een mine.

Een aanvulling of dit categorie 3 is, lijkt mij van wel toch? kan dit niet uit de info halen

Funke Kometbomben
bomben funke.png

Zo ik heb 12 verschillende F3 single shots op de kop getikt:

Mortar King
Bombette Packe
2'' big shot
Sunflower
2'' Big chill
Bombardos
The Junk
Kometenbombe
Ball Python
Sonnet 9
Eccentric Shots
Mortar Bomb

Even een mooie vergelijking maken met oud en nieuw.

Laatst bewerkt:
Nu denk je aan de bex tijd terug, over 10 jaar zeg je: " wow, weet je nog dat we ooit 2" single shots hadden. Dat waren tijden zeg."

Het heeft me wat kilometers gekost maar dan heb je ook een mooi divers assortiment.
20191230_222046.jpg

Bijlagen

• 20191230_145413.jpg
    20191230_145413.jpg
    154,7 KB · Weergaven: 1
Zo ik heb 12 verschillende F3 single shots op de kop getikt:

Mortar King
Bombette Packe
2'' big shot
Sunflower
2'' Big chill
Bombardos
The Junk
Kometenbombe
Ball Python
Sonnet 9
Eccentric Shots
Mortar Bomb

Even een mooie vergelijking maken met oud en nieuw.

Bij deze de film van de 12 verschillende single shots:

Back
Bovenaan