Cat1 Vuurwerk *complete overzicht*

Wat een ballenstreek. Sta ik in de Lidl, twee doosjes cat.1 grondbloemen af te rekenen. Caissière: Hoe oud ben je? Ik: (naar waarheid, btw) 16 jaar, mevrouw. Caissière: Oké, heb je ID-kaart bij je? Ik: nee, wel schoolpas, geldig tot volgend jaar. Caissière: Nee mag niet moet persé ID-kaart. Ik: Maar op de verpakking staat sowieso al verkoop vanaf 12 jaar!? Caissière: Nee helaas.

En nu ben ik chagrijnig.

Dat klopt, maar is wel vervelend. Waarom zouden ze het niet gewoon vanaf 12 jaar verkopen? Slopende jongeren? Met sterretjes en grondbloemetjes wel, ja.. :sad:

Tja, die winkels doen iets dat tegen de wet is, als je erover nadenkt. De wet zegt dat het verkocht mag worden aan 12 of ouder, maar toch zeggen de winkels "NEE" tegen kinderen tussen de 12 en 16.

Ze mogen zelf weten of ze het al dan niet verkopen onder de 16. Ik ben best groot voor mijn leeftijd, laat nota bene een schoolpas zien met foto, en dan mag het nog niet. Ik vind dat slecht!

Ze mogen zelf weten of ze het al dan niet verkopen onder de 16. Ik ben best groot voor mijn leeftijd, laat nota bene een schoolpas zien met foto, en dan mag het nog niet. Ik vind dat slecht!

Als ze zelf mogen beslissen, betekent dit niet dat ze bewust tegen de wet in gaan?

De wet is niet dat je het MOET verkopen vanaf 12 jaar. Begrijp me goed, ik zou het ook graag zien dat ze het wel deden. Maar tegen de wet ingaan is het niet, ben ik van mening.

Wat een ballenstreek. Sta ik in de Lidl, twee doosjes cat.1 grondbloemen af te rekenen. Caissière: Hoe oud ben je? Ik: (naar waarheid, btw) 16 jaar, mevrouw. Caissière: Oké, heb je ID-kaart bij je? Ik: nee, wel schoolpas, geldig tot volgend jaar. Caissière: Nee mag niet moet persé ID-kaart. Ik: Maar op de verpakking staat sowieso al verkoop vanaf 12 jaar!? Caissière: Nee helaas.

En nu ben ik chagrijnig.

Ik heb donderdag precies hetzelfde gehad. Gaat nergens over.
Zegt de filiaalmanager: Het mag pas worden verkocht vanaf 16 jaar, afsteken vanaf 12 jaar.
Ik zei vervolgens: Ik ken bijna de hele vuurwerkwet uit mijn hoofd en weet echt wel of dit mag of niet...
Ben zaterdag maar met een van mijn vader even gegaan.

Gaat inderdaad nergens over. Belachelijk beleid hanteren ze daar bij de Lidl. Ik ben gewoon netjes 16 ,4 jaar ouder dan nodig. En nog krijg ik het niet mee.

bij toys XL krijg je nu op de hele collectie van Lesli 15% korting. het helden pakket kost nu 8,50

Heb je toevallig een importeur kunnen ontdekken?

Vanmiddag even een pakketje opgehaald en het is geïmporteerd door Broekhoff.

Exacte inhoud pakket:

1x Silver Fountain (7 gram)
1x Happy Fountain (7 gram)
1x Purple Fountain (7 gram)
1x Red Crackling Fountain (7 gram)
1x Cauliflower Fountain (7 gram)
1x Crackling Fountain (7 gram)
4x Flashing Fountain in een doosje
4x Crackling Whip in een doosje
8x Crackling Ball in een doosje
8x Silver Flash in een doosje (Blinkies)

BILD1064.jpg

Vandaag de Black Bulls gekocht, leuke crackling balletjes wel aan de prijzige kant vind ik.
Niet spectaculair veel crackling maar leuk om heel het jaar door te mogen stoken.
Geeft toch wel het lekkere oudjaars gevoel :)

Vanmiddag even een pakketje opgehaald en het is geïmporteerd door Broekhoff.

Exacte inhoud pakket:

1x Silver Fountain (7 gram)
1x Happy Fountain (7 gram)
1x Purple Fountain (7 gram)
1x Red Crackling Fountain (7 gram)
1x Cauliflower Fountain (7 gram)
1x Crackling Fountain (7 gram)
4x Flashing Fountain in een doosje
4x Crackling Whip in een doosje
8x Crackling Ball in een doosje
8x Silver Flash in een doosje (Blinkies)

Bekijk bijlage 16026

Ga je die fonteinen filmen?

Ik zag bij de hema vandaag bengaalse fakkels liggen. 1 euro per stuk. Heeft iemand die al wel eens geprobeerd?

Back
Bovenaan