Carbid schieten

Leuk topic!

Hier in 't Veen maakt 'Het Carbidteam' er elke oudjaarsdag weer een groter feestje van!
Afgelopen jaar waren er 20 losse bussen (waarvan er 10 precies tegelijk afgeschoten kunnen worden), 11 bussen als 'mitrailleur' en 4 grote bussen (van 250 en 500 liter).

PS: Aan het eind ook nog de afsluiting met speciaal vuurwerk (A)

(Filmpje is van een paar jaar eerder trouwens)

Ziet er heel gezellig uit dat filmpje, heb je hier in de stad eigenlijk niet.
Wil dat carbidschieten ook eens een keertje proberen.

Leuk topic!

Hier in 't Veen maakt 'Het Carbidteam' er elke oudjaarsdag weer een groter feestje van!
Afgelopen jaar waren er 20 losse bussen (waarvan er 10 precies tegelijk afgeschoten kunnen worden), 11 bussen als 'mitrailleur' en 4 grote bussen (van 250 en 500 liter).

Hey grappig ik was daar ook afgelopen jaar met wat freaks.:D

@kwintos Oh leuk! Ik werk tijdens de jaarwisseling altijd bij de vuurwerkdealer daarnaast (Deroue Motoren), daar ook nog geweest? :)

Leuk topic!

Kom hier ook elk jaar wel ff kijken, is altijd wel gezellig. Zelf loop ik ook een groot deel van de dag met wat vrienden in t veen. Meestal na het carbid schieten kijken ff wat halen bij appie deroue en dan weer zelf knallen :P

Pyrosteen, ontzettend bedankt voor dat geweldige filmpje.
Dat ziet er goed en profesioneel georganiseerd uit.
Bussen een mooi kleurtje, gezelligheid, top gedaan.

Wij doen het ook elk jaar. Moet zeggen dat ik er haast wel een beetje klaar mee ben, vindt vuurwerk toch een stuk leuker ! Helaas zijn de rest van de mannen het daar niet mee eens. Dus het is alleen stoken of met een groep carbid knallen. Draait vaak op het laatste uit.

Leuk om te horen dat het Carbidteam bekend is bij een aantal freaks!
En dat jullie het er leuk/gezellig uit vinden zien!
Is ook zeker gezellig :D
Het Carbidteam is alweer bezig met lassen van nieuwe constructies haha!

wat ik nog niet begrijp, meeste gemeentes is carbidschieten legaal tot 50 liter, hoe zit het dan met die carbid kanonnen??

wat ik nog niet begrijp, meeste gemeentes is carbidschieten legaal tot 50 liter, hoe zit het dan met die carbid kanonnen??
bij ons gemeente staat niet wat max aantal liters moet zijn maar wel dat het alleen met een bal of met plastic mag geschoten worden, schiet dan ook in een weiland wat ver van de dorp is

Dit jaar ook weer lekker knallen met 3 melkbussen. Daar kan geen nitraat tegenop. En spot goedkoop.

Tja, ik weet niet hoe dat hier werkt, maar mocht er een maximum zijn, dan zullen er denk ik vergunningen voor de 'kanonnen' aangevraagd worden.

Kan iemand mij vertellen of ik in de gemeente Zaanstad ook een Meldingsformulier Carbid schieten nodig ben.
Wij gaan dit jaar met oud en nieuw naar Krommenie, en wil daar wel graag carbidschieten.
Ik kan hier niets over vinden bij de gemeente Zaanstad

Heeft iemand een idee of een onkruidbrander ook geschikt is bij lage temperaturen?

tja voor ze ver ik weet werkt een onkruidbrander op butaan gas .
ik ben bang dat je daar op den duur geen bal meer aan hebt .
want butaan gas gaat zich uitzetten naar matte het warmer wordt .
tja na een poosje gebruiken ff in een warme ruimte zetten misschien .

3e jaar op rij aan het carbid schieten! Heerlijk! Mensen die tips hebben voor het maken van een kanon? Ik kan nergens echt goede tekeningen vinden, of heeft er iemand voorbeelden? Ik hoor het graag, en anders een PB aub

Back
Bovenaan