Cameo
VWC lid
Okee, even zonder namen of merken te noemen mijn visie op het omschreven fenomeen.
Laat ik vooropstellen dat het beslist een feit is dat verschillende jaargangen/batches verschillen in de fabricage met zich meebrengen. In veel gevallen is het vullen handwerk, dus zelfs als de instructie niet is veranderd kan de cake toch anders presteren. Soms is dat verschil een nuance, maar soms ook groot. Dat is een feit.
Daarnaast is het gebeurd dat importeurs bepaalde producten moesten "terugschalen" na commentaar van een keuringsinstantie. Als zo'n instantie jou meldt dat het ze is opgevallen en er het volgende jaar focus zal zijn op dat aspect, dan ben je als importeur goed bezig als je de specificaties nog eens onder de loep neemt. Doe je dit niet, dan breng je je onderneming in gevaar. Met een aantal toppers heb ik dit in het verleden zien gebeuren. Daar is helaas niets aan te doen.
Verandering van fabrikant is nog een mogelijke reden voor het anders presteren van een artikel. In dat geval is kostenbesparing meestal het argument voor de wissel. Als het product voorheen gewoon voldeed aan de specificaties, is het in zo'n geval erg jammer en heeft een importeur daarmee eigenlijk zijn eigen glazen ingegooid. Geloof me, daar balen ze zelf ook bijzonder van.
Dit zijn, volgens mij, de belangrijkste redenen voor het anders presteren van een artikel, ten opzichte van een voorgaande jaargang. Ik denk dat geen enkele importeur er direct op uit is om de consument op te lichten. Het fenomeen kun je eerder typeren als een ongewenst neveneffect.
Cameo
Laat ik vooropstellen dat het beslist een feit is dat verschillende jaargangen/batches verschillen in de fabricage met zich meebrengen. In veel gevallen is het vullen handwerk, dus zelfs als de instructie niet is veranderd kan de cake toch anders presteren. Soms is dat verschil een nuance, maar soms ook groot. Dat is een feit.
Daarnaast is het gebeurd dat importeurs bepaalde producten moesten "terugschalen" na commentaar van een keuringsinstantie. Als zo'n instantie jou meldt dat het ze is opgevallen en er het volgende jaar focus zal zijn op dat aspect, dan ben je als importeur goed bezig als je de specificaties nog eens onder de loep neemt. Doe je dit niet, dan breng je je onderneming in gevaar. Met een aantal toppers heb ik dit in het verleden zien gebeuren. Daar is helaas niets aan te doen.
Verandering van fabrikant is nog een mogelijke reden voor het anders presteren van een artikel. In dat geval is kostenbesparing meestal het argument voor de wissel. Als het product voorheen gewoon voldeed aan de specificaties, is het in zo'n geval erg jammer en heeft een importeur daarmee eigenlijk zijn eigen glazen ingegooid. Geloof me, daar balen ze zelf ook bijzonder van.
Dit zijn, volgens mij, de belangrijkste redenen voor het anders presteren van een artikel, ten opzichte van een voorgaande jaargang. Ik denk dat geen enkele importeur er direct op uit is om de consument op te lichten. Het fenomeen kun je eerder typeren als een ongewenst neveneffect.
Cameo