Burgemeester ergert zich aan roep landelijk vuurwerkverbod om ‘problemen in grote steden’

Wil de pret niet bederven hoor maar Cda waait ook met alle winden mee.. https://www.cda.nl/gelderland/zutph...a-kiest-middenweg-bij-voorstel-vuurwerkverbod

Dat bericht is van begin 2023 en vanuit de gemeente Zutphen. Waar overigens inmiddels een lokaal verbod is. Bij de ene gemeente is het CDA dus tegenstander en bij de andere gemeente zijn ze weer voorstander. Ingewikkeld hoe dat zich dan weer verhoud tot de landelijke politiek en een eventueel verbod. Daar gaat mijn brein van kraken.. :bonk:

I know. Daarom van belang om die club zo veel mogelijk te beinvloeden.

Denk overigens dat alleen voor BBB onvoorwaardelijk behoud vuurwerktraditie van essentieel belang is. Voor de rest, als het zo uitkomt, min of meer wisselgeld. Just my few cents.
Jep bij het CDA valt nog winst te behalen.. en ook de Kabinetspartijen moet je aan je zijde houden.
Kijk, een Partij voor de Dieren of Groen-Links ga je nevernooit overtuigen, dus die moeite kan je je echt besparen. Als je ergens invloed op wilt uitoefenen moet je het bij de twijfel-partijen zoeken.

Ik kreeg zojuist reactie op mijn mail van haar direct. Ze is het volledig met mij/ons eens. Ze voegt daar nog aan toe dat ze het onbestaanbaar vind dat je maar 0,5 jaar gevangenis straf krijgt als je een shell naar een agent gooit en gepakt wordt. Ze is duidelijk voorstander van zwaardere straffen voor mensen die hulpverleners aanvaller.

Dit is een topper hoor!

Laatst bewerkt:
Ik heb haar een mail gestuurd om haar te bedanken en complimenteren over het één en ander en heb ook een reactie terug gekregen:

Goedemiddag,

Wat een aardig bericht. Dank voor de ondersteunende woorden. Die stel ik zeer op prijs.

Gelukkig Nieuwjaar!

Madeleine van Toorenburg

Me too!

Geachte heer Fegefeuer

Dank voor uw ondersteunende woorden. Die stel ik zeer op prijs.
Hartelijke groet en een heel gelukkig Nieuwjaar!

Madeleine van Toorenburg

Dan ook maar even mijn volledige reactie. Het is 0,5 jaar ipv mijn eerder vermelde 1,5 jaar trouwens..

Dank voor uw ondersteunende woorden. Die stel ik zeer op prijs. U beschrijft het perfect. Geen woord aan toe te voegen. Misschien 1 ding. Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat iemand er met een ½ jaar gevangenisstraf vanaf komt als hij een mortier naar een agent gooit. Een mortier. Hier had de agent door kunnen overlijden. Als we nav de jaarwisseling een experiment moeten uitvoeren, dan graag eens serieuze straffen voor mensen die aanslagen plegen op de hulpverleners.

Naar aanleiding van de uitspraken van Madeleine, heb ik mails gestuurd naar een aantal gemeenteraadsleden en de burgemeester van de gemeente waar ik woon.

Centraal daarin de vraag waarom de burgemeester pleit voor een landelijk verbod, terwijl:1. voorstel lokaal verbod is afgeschoten door de raad 2. er geen vuurwerkslachtoffers in het regionale ziekenhuis zijn geweest 3. er amper schade was (ongerekend 30 cent per inwoner).

Ter ondersteuning de link van het betreffende metronieuws-artikel meegestuurd. Ik hoop een aantal zaadjes te hebben geplant. Het zou mooi zijn als andere VWC-ers ook wat zaadjes zouden planten op deze manier.

Laat van je horen, samen sterk. Politici zijn gevoeliger voor dit soort signalen dan menigeen denkt.

Kijk, een Partij voor de Dieren of Groen-Links ga je nevernooit overtuigen, dus die moeite kan je je echt besparen. Als je ergens invloed op wilt uitoefenen moet je het bij de twijfel-partijen zoeken.

Die willen alleen maar alles verbieden waar mensen plezier aan beleven en wat volgens hun "slecht" voor het milieu en klimaat is.

Dat die Groen Linksers zelf het hele jaar door de wereld rondvliegen en Paul Rosenmöller met zijn platinum-status bij de KLM daarmee de kroon spant daar hoor je die linkse hypocrieten niet over.

Naar aanleiding van de uitspraken van Madeleine, heb ik mails gestuurd naar een aantal gemeenteraadsleden en de burgemeester van de gemeente waar ik woon.

Centraal daarin de vraag waarom de burgemeester pleit voor een landelijk verbod, terwijl:1. voorstel lokaal verbod is afgeschoten door de raad 2. er geen vuurwerkslachtoffers in het regionale ziekenhuis zijn geweest 3. er amper schade was (ongerekend 30 cent per inwoner).

Ter ondersteuning de link van het betreffende metronieuws-artikel meegestuurd. Ik hoop een aantal zaadjes te hebben geplant. Het zou mooi zijn als andere VWC-ers ook wat zaadjes zouden planten op deze manier.

Laat van je horen, samen sterk. Politici zijn gevoeliger voor dit soort signalen dan menigeen denkt.
En het scheelt ook om te gaan stemmen als er gemeenteraadsverkiezingen zijn en je te verdiepen in de standpunten. Heel veel mensen nemen de moeite niet om te gaan stemmen. Maar daarmee maak je wel het verschil. Ik heb soms ook echt geen medelijden met Amsterdammers. Die hebben zelf die linkse bende gekozen

En het scheelt ook om te gaan stemmen als er gemeenteraadsverkiezingen zijn en je te verdiepen in de standpunten. Heel veel mensen nemen de moeite niet om te gaan stemmen. Maar daarmee maak je wel het verschil. Ik heb soms ook echt geen medelijden met Amsterdammers. Die hebben zelf die linkse bende gekozen
Helemaal mee eens!! Wat dacht je van Amersfoort dan....gemeenteraad met D66, GL , PvdD en CDA!! Mag toch hopen dat daar in 2026 wat aan gedaan gaat worden...

Zutphen is al een verbod
Dat bedoel ik dus, het was een punt om aan te tonen dat een lid van CDA iets kan zeggen want ons geluid is, maar dat heeft niks te maken met gemeente/landelijke politiek, als er compromis gevonden wordt op andere punten die CDA belangrijk vind is vuurwerk maar bijzaak.. de vuurwerktraditie is meer voor de partijen bbb/pvv op dit moment gok ik, omdat daar gewoon de meeste kiezers zitten die dit belangrijk vinden en die gaan zich niet branden om hier in mee te gaan.

Gewoon normaal doen’
Maar Van Heijningen, zelf oud-politieagent en officier van justitie, weet ook dat repressie alleen niet werkt. ,,Waar we naartoe willen, is een bepaalde balans, waarbij het gezonde verstand leidend is. Uitgangspunt daarbij is dat iedereen gewoon normaal doet.”

De burgemeester: ,,Samen met je buren naast een vuurkorf staan, prima. ‘Netjes’ vuurwerk afsteken op de daarvoor aangemerkte data en tijden, ook goed. Met lawinepijlen schieten op agenten? Niet doen!”

VVD’er, plattelandsgemeente, Hoeksche-Waard, het eiland wat onder Rotterdam, en naast Dordrecht ligt.

Afgelopen jaarwisselingen is het hier goed los gegaan, twee plaatsen ME inzet en daarbij zijn ze ook flink belaagd maar desondanks snapt deze man gelukkig wel dat het legale siervuurwerk hier los van staat!

Back
Bovenaan