Burgemeester ergert zich aan roep landelijk vuurwerkverbod om ‘problemen in grote steden’

En dit soort mensen vertegenwoordig ons dus he
Vroeger had je in de series zoals The A Team & Mack Guyver een aflevering dat een corrupte sheriff of burgemeester een stad of dorp terroriseerde.
Anno 2024 is het feitelijk nog steeds zo.
Er niet voor de burgers zijn, maar je eigen plannen en ideeën er doorheen drukken, samen met je slinkse partij.

Naar aanleiding van de uitspraken van Madeleine, heb ik mails gestuurd naar een aantal gemeenteraadsleden en de burgemeester van de gemeente waar ik woon.

Centraal daarin de vraag waarom de burgemeester pleit voor een landelijk verbod, terwijl:1. voorstel lokaal verbod is afgeschoten door de raad 2. er geen vuurwerkslachtoffers in het regionale ziekenhuis zijn geweest 3. er amper schade was (ongerekend 30 cent per inwoner).

Ter ondersteuning de link van het betreffende metronieuws-artikel meegestuurd. Ik hoop een aantal zaadjes te hebben geplant. Het zou mooi zijn als andere VWC-ers ook wat zaadjes zouden planten op deze manier.

Laat van je horen, samen sterk. Politici zijn gevoeliger voor dit soort signalen dan menigeen denkt.
Vier partijen aangeschreven die tegen een lokaal verbod zijn, drie hebben er heel snel gereageerd: VVD, lokale partij en FvD. Van CDA nog niets gehoord.

Ook nog geen reactie van de burgemeester, die ik via zijn secretaresse heb benaderd.

Inzake het pleidooi van onze burgemeester voor een landelijk totaalverbod, schrijft de man van de lokale partij:

‘Beste heer Fegefeuer,

Dat is een persoonlijke voorkeur van de burgemeester. Als lokale partij zijn wij altijd tegen een lokaal verbod geweest en ook tegen een landelijk verbod hoewel wij daar weinig aan kunnen doen. De burgemeester heeft wel altijd gezegd tegen een lokaal verbod te zijn.’

Persoonlijke voorkeur van een ongekozene. Bananenrepubliek.

Back
Bovenaan