zoooo we zijn weer teurg in Den Nederlanden.. het was voor ons al met el aan geslaagde dag.. met toch een heel erg naar nasmaakje.. daarover straks meer.
alvooraf werd er hier vollop gespeculeerd dat dit wel weer eens zo een "klein showtje" als vorigjaar zou zijn. Maarja een openingsvuurwerk wat je zo groots aankondigd in de media ga je mensen lijkt mij niet afschepen met 3-4 minuten vuurwerk.
Toch was ik zelf een tikkie achterdochtig.. want misschien kreeg men wel gelijk! bij het binnenrijden van Brussel doemde het Atomium al reeds op. En vannaf de snelweg was al duidelijk te zien dat er het nodige op de bollen stond.
Toen we onze auto dichtbij het atomium geparkeerd hadden. Zijn we direct erop afgegaan om te zien of er mortieren en dergelijke op de grond zouden staan. tot mijn stomme verbazing was alles in een straal van rond de 200 a 300 meter compleet afgezet.. je kwam erop een fatsoenlijke manier niet bij. Na wat omlopen de stoute schoenen aangetrokken en een pad verkozen vlak naast het Atomium
En ja hoor, voor het Atomium stond het nodige aan mortierrekken opgesteld, en áchter het atomium stonden achter een groot groenhek de grote kalibers opgesteld. Gelukkig!... Wat mij voor het atomium opviel was een mobiele lift met daarop een idioot volgepakt gebeuren met een 80 tal candles van Zarragozana er op.
Focking hell zoveel candles heb ik nog nooit gezien zo fors opeen gepakt.. het leek wel een militair afweergeschut zo haast. en nu kwam het.. het hele spel kon óók nog eens kantelen en draaien.. Oh god.. dat wordt wat vanavond dacht ik!
De opstelling beloofde dus in die zin al de nodige spektakel. Pyro4 heeft aardig lopen nadenken over wat te doen voor dit vuurwerk! na wat fotos te hebben gemaakt van de opstelling, en de bijzondere opstelling op dat liftje. liepen we terug richting het beursgebouw.. En ja hoor wie zien we daar zitten?
Niemand minder dan Voreifelrambo! helemaal uit Duitsland wederom komen rijden om dit vuurwerk te kunnen zien. Na een leuk gesprek met hem te hebben gehad zijnw e terug gelopen anar onze auto... en daar wachte ons een bijzonder onaangename verassing...
Ruit eruit aan het rechterportier! ingebroken.. godverse!!! Nog geen 20 minuten zijn we weg.. op een bomvol parkeerterrein met politie op gil afstand hebben ze de durf gehad om in te breken in onze auto!!! Een behulpzame belg wist ons te vertellen dat hij even ervoor lokale Brusselse Marrokanen zoekende bij autos had gezien....
áls je nu niet rassistisch bent.. nou op dat moment wordt je het wel!!! wat kookte ik van binnen.. het eerste wat ik dus gillen riep stelletje k u t Marrokanen!! en Blakbaron waar de auto van was die daar kwam het stoom uit de oren. Na een vluchtige blik in de auto bleken toch wat spullen pleiten te zijn waaronder een laptop, tomtom, en mijn oudere XM2 camera.. Kennelijk werden ze gestoord of was mijn trolly met de HD cam enzo te zwaar of te log..
Zoals de Belgen zeggen we hebben "hoerensjans" gehad dat ze de meest waardevolste spullen hebben laten liggen (sukkels). Nouja dan maar aangifte gaan doen enzovoorts. Toen we dat gedaan hadde. Terug naar onze film spot en was het tijd voor de show! kort gezegd: Ik laat mijn avond niet verzieken door een stelletje allochtonen die hun getinte klauwtjes niet van andersmans spullen kunnen afhouden!!!!
De show zelf, ik moet zeggen Pyro4 uit Amsterdam.. jullie hebben wederom laten zien dat men in Nederland nog steeds de Know how in huis hebben hoe je hele kunstzinnige shows kunt maken. Met zeker als prachtig decor het Atomium.
De show begon met felle rode magnesium bengaalsevuren van Zaragozana. Na een minuut of wat begon de show dan lekker op gang te komen. Wat mij opviel was het massal gebruik van vuurwerk van het spaanse Zarragozana.
Iets wat ik dan ook direct herkende bij het zien vand e eerste magnesium palmbommen, met daaropgevolgd nog wel 10 tallen andere effecten van ze. Het was op de bollen ietsje minder vond ik. Maar ik vond dat het ruimschoots werd goed gemaakt met het gebruik dus van spaans vuurwerk!
De show werd afgesloten in goud met als kers op de taart een lekkere salute finale die tot ver in de omtrek te horen moet zijn geweest getuige de mooie echo die er opvolgde hahaha.
Wat me trouwens opviel was de massaal opgekomen pers. We hebben ploegen gezien van de VRT, RTBF, RTL, ZDF, Reuters, enzovoorts. Op dat vlak heb ik mijn ogen ook echt wel uitgekeken.. Wat hebben die mannen een materiaal zeg hahahaha.
Van deze show hebben we natuurlijk nog veel meer fotos gemaakt, deze kun je hier
*ZIEN*. Natuurlijk heb ik de hele bende ook nog op video weten vast te leggen. Dit kun je
*HIER* downloaden. Veel kijk plezier. En ja al met al.. het was wederom een geslaagde dag!