BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

- Evenement.
Vergeet het maar, dan wordt er net zo'n eisen pakket opengetrokken voor vuurwerkdemo's. En dat is de reden dat er nu zo veel vuurwerkdemo's op het laatste moment worden afgelast.

- Eherkenning, ja ja laten we dat maar weer uit de kast trekken. Mensen die een wapenverlof hadden zijn hun verlof kwijt geraakt omdat ze die test zogenaamd verkeerd hadden ingevuld.

- Afsteekterrein
- Veiligheidszone
- Max 200KG verpakt vuurwerk (10-12 compounds)
- Papierwinkel
- Brandblussers
- Direct schoonvegen en opruimen
- Communicatiemiddelen voor contact met hulpdiensten en toezichthouders
- Veiligheidsplan voor ontheffing
- Aansprakelijkheidsverzekering nodig
- Alleen handmatig schieten
- Vuurwerk wat niet ontstoken is 1 januari voor 12:00 terugbrengen bij de verkoper (wist niet eens dat die open waren op 1 januari ;-))
- Vuurwerk alleen ophalen op 31e van 12:00 - 18:00, ontsteken voor 1 jan 02:00
- Aanvrager moet ingeschreven staan bij KVK

Klinkt als een goed uitvoerbaar plan! Echt top!

Bekijk bijlage 1817044
Als je hieraan wilt voldoen dan moet je zoveel kosten maken, dat het goedkoper is om gewoon de boete te pakken 🤣

Klopt A wil je helemaal niet gaan veel meer ongelukken gebeuren iedereen gaat daar door elkaar geen schieten. in je eigen straat of pleintje is veel overzichterlijker. Zelf wacht ik altijd als de buren iets afsteken enz

B versie niemand in NL kan die verzekeringen betalen of zich uberhoud er voor verzekeren als stichting
Ik zie optie a eigenlijk wel zitten. Nu is het in onze wijk ook niet anders. Veel vuurwerk wat vlak bijelkaar afgestoken word. Plus er zal politie of handhaving zijn.

Ik kan jullie één ding vertellen: als dat verbod er daadwerkelijk komt, en alles wijst die kant op, dan zal de vraag naar (illegaal) vuurwerk alleen maar toenemen, ongeacht het scenario.

Het eerste jaar zal het vast nog rustig blijven, het tweede jaar ook, het derde jaar waarschijnlijk ook. Maar ondertussen groeit de vraag (en het aanbod) gestaag mee.

De handel in illegaal vuurwerk is nu al groot, en na een verbod zal het alleen maar lucratiever worden. De prijzen zullen stijgen, en daarmee ook de verleiding om eraan mee te doen.

Ik durf te voorspellen dat er binnen vijf tot acht jaar op elke hoek van de straat weer geknald wordt... misschien in iets kleinere hoeveelheden, misschien ook niet...

Het verbod zal precies het tegenovergestelde effect hebben van wat men beoogt: het vuurwerk wordt niet minder, maar juist zwaarder, harder en gevaarlijker. Want uiteindelijk wil iedereen toch iets spectaculairders dan wat de buurman heeft. En laten we niet vergeten: niet meer in de laatste 3 dagen van het jaar, maar 365 dagen in het jaar.

Als siervuurwerk liefhebber verheug ik mij toch wel ergens op het verbod... ik hoop gewoon dat de hele pleuris uitbreekt, als het niet meteen is... dan wel binnen een aantal jaar. En hoop dat de brave papa's en mama's ook gewoon soms even de stoute schoenen aantrekken... want om eerlijk te zijn geloof ik weinig van die polls waar opeens iedereen voorstander lijkt te zijn van een vuurwerkverbod.

#No Pyro no Party
#Pyro is Not a Crime

En stel ze gaan voor een verenigingen optie dan hoeven ze de importeurs en winkeliers ook niet meer af te kopen. Want als je alle papieren geregeld hebt dan is er nog steeds verkoop mogelijk zeggen ze dan. Hoop dat de branche niet ook in deze wassen neus trapt.

Las laatst een artikel op rtl nieuws over het verbod, de vele reacties onder het artikel hadden maar 1 strekking, belachelijk, weer iets afgepakt, betutteling etc, geen een voorstander. Wel vreemd want artikelen van voor het verbod over vuurwerk las je alleen maar reacties over er moet een verbod komen want dit dat blabla en nu dus helemaal omgedraaid.

Ik denk dat het juist de eerste jaren na de ingang nog steeds los blijft gaan, wat er daarna gaat gebeuren durf iik niet te voorspellen maar ik hoop op een hawaii, los angeles scenario. Daar is echt een hele grote markt ontstaan, 4th of july gaat daar leker los hoor

Maar ook tijdens sportwedstrijden enz want het maakt dan niet meer uit.

Nederlanders zijn van nature ondernemend, waaar geld valt te verdienen springt men op in, zie bijv ook dat verbod op lachgas, ik heb nog nooit zoveel van die cilinders op straat zien liggen…

Las laatst een artikel op rtl nieuws over het verbod, de vele reacties onder het artikel hadden maar 1 strekking, belachelijk, weer iets afgepakt, betutteling etc, geen een voorstander. Wel vreemd want artikelen van voor het verbod over vuurwerk las je alleen maar reacties over er moet een verbod komen want dit dat blabla en nu dus helemaal omgedraaid.

Ik denk dat het juist de eerste jaren na de ingang nog steeds los blijft gaan, wat er daarna gaat gebeuren durf iik niet te voorspellen maar ik hoop op een hawaii, los angeles scenario. Daar is echt een hele grote markt ontstaan, 4th of july gaat daar leker los hoor

Maar ook tijdens sportwedstrijden enz want het maakt dan niet meer uit.

Nederlanders zijn van nature ondernemend, waaar geld valt te verdienen springt men op in, zie bijv ook dat verbod op lachgas, ik heb nog nooit zoveel van die cilinders op straat zien liggen…
Ook afgelopen week in LA toen de Dodgers de World Series hadden gewonnen..

Wat ik zo jammer vind is het antikamp weer. Ze vragen om scenario's en daarop te antwoorden. Het antikamp weer, ja ben blij met het verbod, het is niet meer van deze tijd, giftige stoffen. Deze mensen hebben totaal geen zelfreflectie en zien maar 1 oplossing verbieden. De ander denkt als er een show geschoten word dat er betaalbaar eten en drinken is no way. Zo jammer dat hun de weg ook weten altijd en reageren zonder zelfreflectie.

Back
Bovenaan