Ik ben de afgelopen dagen achter de schermen druk bezig geweest (en nog) met contacten met invloedrijke personen. Zo heb ik regelmatig contact gehad met ILenT en Ingrid Michon.
Iets in mij (maar kan ook te rooskleurig zijn) zegt dat het voorlopig nog (lang) geen gelopen zaak is, dat verbod.
Vanuit Michon kreeg ik deze reactie --->
Bekijk bijlage 1810740
Ook vanuit ILenT zijn er geluiden dat handhaafbaarheid nogal een dingetje word. Omgevingsdiensten en handhavers van de gemeenten hebben al aangegeven dat dit lastig te handhaven valt. Net als het verbod op gaas, fluit en whirl. HOE kan een ambtenaar dit in vredesnaam controleren? Onmogelijk in theorie en praktijk. Alle dozen zouden daarvoor open getrokken moeten worden. Een boa is daarvoor niet bevoegd.
Daarnaast word er her en der gesproken over dat er weinig financiële middelen zijn om de branche "uit te kopen".
Mijn gevoel (!) zegt dat de VVD zich een uitstekende uitgangspositie heeft gecreëerd door deze 3 punten te eisen.
Ze kunnen nu namelijk nog álle kanten op. Gaan ze regeren met GL kunnen ze deze alsnog overboord gooien, word het rechts kan het nog een langdurig schaakspel worden.
Ik zou er zelf niet van staan te kijken als dit verbod nog een paar jaar duurt. Maar nogmaals, kan er compleet naast zitten - dit is echt mijn gevoel.
Hoop houden mensen.