BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ze hebben het in ieder geval geprobeerd. Je zou maar eens trots gestemd hebben op de partij die de laatste duw je hobby verkloot hebben.
Denk er nog maar over terug bij de jaarwisseling 26/27 met je knalerwt en sterretje in je hand.
Maar fijn dat we met de PVV onze traditie behouden hadden..

… ondertussen had het land van ellende uit elkaar gepleurd

• Haha
Waarderingen: GMP
Juist het verlies van de voorpret, bestellen, alles tig keer bekijken en dan 2 dagen rondrijden langs de shops... juist dat ga ik het meeste missen denk ik.

En dat vervolgens alles stiekem moet, wat jij ook zegt - verraders slapen nooit... dat is toch compleet waardeloos en gaat echt ten koste van de pret van Oudjaarsdag. Het met z'n allen op straat zijn, ook dat is weg. En wie wel op straat is, dat zijn straks juist de fanatieke voor- en tegenstanders, oftewel alleen maar meer gezeik. Leuk dat je dan nog een paar buitenlandse doosjes te stoken hebt, maar je moet altijd over je schouder kijken. Eerste jaar zal nog wel gaan, tweede misschien ook, maar er komt snel een moment dat de vuurwerkliefhebbers echt zwaar in de minderheid zijn en de lol er gewoon af is... :(

Zou bijna zeggen "gelukkig" hebben we in deze regio overdag nog het carbid, om nog enigszins een traditionele dag ervan te maken. Maar dat zal ongetwijfeld het volgende zijn wat verboden wordt.
Ik heb er grote moeite mee dat het verdwijnt, kan me het niet voorstellen. Maar had de proef op de som genomen door een forumlid(was geen slecht idee de burgermeester te checken) om is te kijken naar een vereniging. Onze burgermeester is een VVDer en nee in verenigingsverband is niet toegestaan, met andere woorden u krijgt geen ontheffing. Prima cakes kan ik niet schieten i.v.m verraders dus cakes vallen af. Tot daar aan toe, opeens bedacht ik kan met zware fonteinen aan de gang mix het met cat 1, soort van jaren 90 taferelen.

Helemaal mee eens de voorpret, uitzoeken, bestellen, ben er uren mee zoet en zorgvuldig en het afhalen. Dat is een unicum op sociaal gebied en met Nieuwjaar de straat op met buurtjes afsteken het magische sociale moment. En dat is gewoon mogelijk weg en dat is eeuwig maar ook echt eeuwig zonde. Het brengt straks geen verbinding meer maar knokpartijen, ben er bang voor.

Ondertussen totale stilte bij HVLV.

Je moet eens die oude berichten teruglezen, kijken hoe ze (of we?) in de zeik gezet zijn.

Trots dat de beleidsmakers luisteren, jaja.... daar twijfel ik niet aan.

De radicale aanpak werkt afbrekend, maar binnen een dik jaartje is het wel klaar met deze traditie.

Na corona hebben wij, in goede samenwerking met VuurwerkCheck, belangrijke fracties weten te overtuigen om niet te kiezen voor een landelijk vuurwerkverbod. Idem op gemeentelijk niveau. Uiteraard zijn we trots dat we als vuurwerkliefhebbers door politici, beleidsmakers en de pers uitgenodigd zijn om onze kennis te delen. Ook zijn we trots dat we raadsleden, tweedekamerleden en andere invloedrijke beleidsmakers kunnen voorzien van nieuwe kennis en informatie over vuurwerk an sich. En trots dat ze luisteren en iets doen met onze adviezen! Ook dit communiceren we bewust niet om diverse redenen, dat verschilt per situatie.

We merken namelijk aan alles, dat een radicale aanpak eerder afbrekend werkt

Ondertussen zijn we opgenomen in de bronnenbank van het ANP en zijn we aanwezig op de landelijke vuurwerkdag, waarbij we voor o.a. ministeries, beleidsmakers en veiligheidsdiensten een presentatie houden.
Wij denken dat dan ook gesteld kan worden dat we wel degelijk veel bereikt hebben, zeker wat binnen het mogelijke lag.

Onze burgermeester is een VVDer en nee in verenigingsverband is niet toegestaan, met andere woorden u krijgt geen ontheffing.
De ontheffingen voor verenigingen zijn georganiseerd bedrog.

Zeker als de sector een compensatie krijgt, waar koop je dan je vuurwerk als vereniging?
Een showtje met nitraten uit België?

Laat jullie toch niets wijsmaken..... het is allemaal te gek voor woorden.

Onze burgermeester is een VVDer en nee in verenigingsverband is niet toegestaan, met andere woorden u krijgt geen ontheffing.

Ze willen gewoon van dat consumentenvuurwerk af, ligt in lijn van de klimaatagenda. Vuurwerk afsteken in verenigingsverband is gewoon een zoethoudertje, gaat hem echt niet worden.

Laatst bewerkt:
Kom net dit filmpje tegen van de branche die reageert op het verbod. Ze komen bij mij over alsof ze t wel prima vinden. We krijgen een zak geld en daaag 👋

Wow, tenenkrommend inderdaad... Hieruit klinkt het alsof de branche zich kinderlijk eenvoudig om zeep laat helpen. Totaal geen weerwoord meer. Zal in de praktijk misschien anders zijn, maar wat een mispeer van Groeneveld hiero. Natuurlijk is het kwaad al grotendeels geschied, maar toch...

De ontheffingen voor verenigingen zijn georganiseerd bedrog.
Dat hele "vuurwerk-vereniging" verhaal is een eigen leven gaan leiden. Maar daar komt echt he-le-maal niks van terecht, geen enkele kans.

Ja, misschien dat het politiek gezien vrijgegeven wordt en vervolgens is er geen enkele burgemeester die het gaat toestaan. Heb je alsnog niets.
Is veel te veel gedoe, want het is meer dan een veld/park aanwijzen waar gestookt mag worden. Ontheffing voor vuurwerk import (want ik ga ervan uit dat alle NL shops dichtgaan), opslag, transport? Veiligheid omgeving, verzekeringen, crowd control, etc. Het idee is leuk, maar onuitvoerbaar denk ik.

Laatst bewerkt:
Wow, tenenkrommend inderdaad... Hieruit klinkt het alsof de branche zich kinderlijk eenvoudig om zeep laat helpen. Totaal geen weerwoord meer. Zal in de praktijk misschien anders zijn, maar wat een mispeer van Groeneveld hiero. Natuurlijk is het kwaad al grotendeels geschied, maar toch...
Dat krijg je als je een woordvoerder aanhoudt die A) met pensioen is met z'n schaapjes op het droge, B) Een toko achterlaat aan z'n nazaten die het prima in Duitsland redt, omdat ie daar al jaren op voorgesorteerd heeft, C) blind gelooft heeft op het geven van vingers en nu als (ex-)vuurwerkboer 2 armen mist.

Dat hele "vuurwerk-vereniging" verhaal is een eigen leven gaan leiden. Maar daar komt echt he-le-maal niks van terecht, geen enkele kans.

Ja, misschien dat het politiek gezien vrijgegeven wordt en vervolgens is er geen enkele burgemeester die het gaat toestaan. Heb je alsnog niets.
Is veel te veel gedoe, want het is meer dan een veld/park aanwijzen waar gestookt mag worden. Ontheffing voor vuurwerk import, opslag, transport? Veiligheid omgeving, verzekeringen, crowd control, etc. Het idee is leuk, maar onuitvoerbaar denk ik.
In het puur theoretische geval dat een gemeente (of vooruit, 5 gemeenten) z'n nek uitsteekt en het een kans wilt geven...

Dan is het per definitie een eenmalige exercitie, aangezien heel vuurkminnend Nederland - EN de groep die zègt van vuurwerk te houden, maar het al 15 jaar voor de rest vern**kt heeft - daar als vliegen op stroop op af komen...

Verdere uitleg niet nodig denk ik?

Is veel te veel gedoe, want het is meer dan een veld/park aanwijzen waar gestookt mag worden. Ontheffing voor vuurwerk import (want ik ga ervan uit dat alle NL shops dichtgaan), opslag, transport? Veiligheid omgeving, verzekeringen, crowd control, etc. Het idee is leuk, maar onuitvoerbaar denk ik.
Bij ligt de bal om dat vuurwerk in verenigingsverband uit te werken? Het was een eis van de VVD met nog wat andere eisen. Vorige was een stemming in de eerste kamer met als uitkomst een meerderheid voor een verbod. Wat is nu het vervolg?

Bij ligt de bal om dat vuurwerk in verenigingsverband uit te werken? Het was een eis van de VVD met nog wat andere eisen. Vorige was een stemming in de eerste kamer met als uitkomst een meerderheid voor een verbod. Wat is nu het vervolg?
Volgens mij ligt die bal nu nergens meer... Het is door de 1e en 2e Kamer heen, zonder inhoudelijk in te gaan op die verenigingen. Dus in die zin is het allang geen "harde" eis meer lijkt het.

In het puur theoretische geval dat een gemeente (of vooruit, 5 gemeenten) z'n nek uitsteekt en het een kans wilt geven...

Dan is het per definitie een eenmalige exercitie, aangezien heel vuurkminnend Nederland - EN de groep die zègt van vuurwerk te houden, maar het al 15 jaar voor de rest vern**kt heeft - daar als vliegen op stroop op af komen...

Verdere uitleg niet nodig denk ik?
Nee ook dat speelt nog mee.
Het kan alleen slagen, als je er ook handhaving bij hebt. Dat wil zeggen, dat er toezicht is dat op die plek alles echt volgens het boekje gaat. En natuurlijk een stukje wetgeving die het legaal maakt om je F2 te vervoeren etc.

Maar zelfs dan, kun je erop rekenen dat er klojo's zijn die 10 meter verderop alsnog met F3/F4 gaan strooien. Want die houden zich inderdaad al 15 jaar niet aan de regels, dus waarom nu wel?? Precies, niet.
Het zou best kunnen slagen, zoals ook Oud&Nieuw best 'veilig' gevierd kan worden, maar er is een groep die zich nergens wat van aan trekt, alleen maar rotzooi wil trappen, en die zorgen ervoor dat alle goeie bedoelingen meteen de prullenbak in kunnen... net zoals onze mooie O&N traditie.

• Like
Waarderingen: GMP
Volgens mij ligt die bal nu nergens meer... Het is door de 1e en 2e Kamer heen, zonder inhoudelijk in te gaan op die verenigingen. Dus in die zin is het allang geen "harde" eis meer lijkt het.
Typisch VVD.. Hoop wel dat er nog wat mailtjes de deur uit zijn gaan van belangenvereniging naar de VVD omtrent hun eisen en de staat daarvan.

Dat is toch allemaal te laat nu.Verbod is goedgekeurd door 1e en 2e kamer.Afsteken met verenigingen gaat toch niks worden.Dus hopen op nog 2x jaarwisseling met vuurwerk

Wacht eens even, het voorstel is goedgekeurd, dat betekend nog niks, de echte wet moet nog geschreven worden en die moet ook weer overal langs.

Back
Bovenaan