BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Daarom ook rij liever zelf erheen. Risico van bezorgen is mij te groot. Maar ben ook aan het invullen als het verbod er echt is(hoe ga ik het invullen kwa vuurwerk) want groots kan ik het niet meer aanpakken. Maargoed ben flink fonteinen inslaan dan maar jaren 90 style met cat 1 mixen. Maar het risico is enorm om te bezorgen en verraders slapen ook niet. Kan mezelf het niet voorstellen dat het verdwijnt, de voorpret, het bestellen en samenstellen en dan het afhalen. Treuren doe ik er niet om, om het verbod zelf maar betreur wel dat het mij flink moeite gaat kosten om aan vuurwerk te komen.

Kan mezelf het niet voorstellen dat het verdwijnt, de voorpret, het bestellen en samenstellen en dan het afhalen. Treuren doe ik er niet om, om het verbod zelf maar betreur wel dat het mij flink moeite gaat kosten om aan vuurwerk te komen.
Juist het verlies van de voorpret, bestellen, alles tig keer bekijken en dan 2 dagen rondrijden langs de shops... juist dat ga ik het meeste missen denk ik.

En dat vervolgens alles stiekem moet, wat jij ook zegt - verraders slapen nooit... dat is toch compleet waardeloos en gaat echt ten koste van de pret van Oudjaarsdag. Het met z'n allen op straat zijn, ook dat is weg. En wie wel op straat is, dat zijn straks juist de fanatieke voor- en tegenstanders, oftewel alleen maar meer gezeik. Leuk dat je dan nog een paar buitenlandse doosjes te stoken hebt, maar je moet altijd over je schouder kijken. Eerste jaar zal nog wel gaan, tweede misschien ook, maar er komt snel een moment dat de vuurwerkliefhebbers echt zwaar in de minderheid zijn en de lol er gewoon af is... :(

Zou bijna zeggen "gelukkig" hebben we in deze regio overdag nog het carbid, om nog enigszins een traditionele dag ervan te maken. Maar dat zal ongetwijfeld het volgende zijn wat verboden wordt.

Tenenkrommend, een hele industrie wordt om zeep geholpen door onze roverheid, maar we gaan er nog één keer een leuk feestje van maken.

Ik hoop dat de vuurwerkliefhebbers zich dit jaar goed gedragen en het aantal incidenten opnieuw afneemt. Als mensen er dit jaar een pleuriszooi van maken omdat het toch de laatste oud&nieuw met consumentenvuurwerk is dan weet je in ieder geval zeker dat de VDD uiteindelijk met een verbod instemt, ongeacht of er aan hun voorwaarden voldaan is of niet.

Ik hoop dat de vuurwerkliefhebbers zich dit jaar goed gedragen en het aantal incidenten opnieuw afneemt. Als mensen er dit jaar een pleuriszooi van maken omdat het toch de laatste oud&nieuw met consumentenvuurwerk is dan weet je in ieder geval zeker dat de VDD uiteindelijk met een verbod instemt, ongeacht of er aan hun voorwaarden voldaan is of niet.
Ik hoop dat het 1 grote ellende word. Bijna purge achtig hoop ik zelfs.

Goed gedrag word namelijk nooit gezien! Je kan de rustigste jaarwisseling in 50 jaar hebben maar het verbod word niet meer tegen gehouden. Dat is al lang en breed er doorheen.

Das ook weer waar, nou laat het dan vredig verlopen dit jaar en met een verbod een chaos

De VVD en nu nog terugkrabbelen? Vergeet t maar...gaat echt niet meer gebeuren hoor😅

Nouw de ellende wordt niet gecreëerd door vuurwerkliefhebbers hoor naar mijn idee,meer door losgeslagen kut kinderen die geen enkele specifieke reden nodig hebben om te gaan rellen en geen opvoeding genoten hebben 😉

Al draag je met de hele straat je bril, hou je 500m afstand, ruim je alles netjes op, je krijgt toch een trap na als liefhebber, dus reken maar nergens op, geniet van je laatste legale jaar, en daarna zal het er alleen maar ongezelliger op worden, want die zeikerds in je buurt gaan het nog meer verpesten voor je WANT HET IS VERBODEN!. Dank VVD, met je 'we moeten het samen doen'?? :frusty:

Problemen worden niet veroorzaakt door vuurwerk/traditieliefhebbers. Baal er een beetje van dat er bij mij in de stad het beeld wordt geschetst dat iedereen die vuurwerk afsteekt debiel is oid.
Iedereen weet waar de problemen zich afspelen en dat die gasten vrij spel hebben om zich te misdragen. Het beeld van de andere 95% die zich wel gedragen en een top-avond hebben met vuurwerk zie je niet.
Nog een laatste keer goed uitpakken met mooi legaal spul en zie het daarna wel.

Back
Bovenaan