BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ik ga er niet meer om treuren om dat verbod. Reis elke week Duitsland in sowieso voor boodschappen, Neederland kan de boom in. Beleidsbepalers weten echt niet wat ze doen gewoon. Sigaretten komen met pallets over de grens ook zoiets en gauw roepen ja is illegaal, benzine tank ik in België wel liters, en de overheid denkt huh hoe kan dat. En zou het met vuurwerk anders zijn? Alles komt met vrachtwagens, busjes, bootjes, fiets over de grens. Nee maak me niet druk meer erom de overheid gaat het voelen in de staatskas. In Duitsland ook allemaal Nederlanders en in België koopt men rustig vuurwerk. Droom verder (r)overheid maar jullie komen er wel achter wat een zooi jullie ervan gemaakt hebben.
De Roverheid heeft dit land totaal naar de vernieling geholpen, landsbelang telt blijkbaar niet puur eigen positie en je gelijk krijgen🤮.
Wappie klimaatdoelen, de multiculti-verrijking, oorlogsperikelen etc.
Voorheen trots op NL dat is er wel af, ze kunnen de pleuris krijgen laat de boel maar verder verrotten.....

Fijne dag mensen☀️😃

En nog wat leesvoer, antwoorden van de regering: https://www.eerstekamer.nl/behandel...ters_van_i_w_en/document3/f=/vmo6emy8kzyy.pdf

Daarin ook een tijdspad. Het is een zeer krappe planning wordt gezegd, maar er wordt gemikt op ingangsdatum van de wet in de loop van 2026:

Om alle betrokken partijen voldoende tijd te kunnen geven voor de voorbereidingen voor dejaarwisseling 2026-2027 is het uitgangspunt dat de Wet veilige jaarwisseling in de loop van 2026 inwerking moet treden. Het voorziene tijdspad ziet er nu als volgt uit. Naar verwachting zal de internetconsultatie plaatsvinden na de zomer van 2025. Vervolgens kan de voorhang volgen in Q4 van 2025 waarna de AMvB aan de Raad van Stateaangeboden kan worden voor advisering. Hierna wordt het advies van de Raad van State verwerkt, gevolgd door de vaststelling AMvB. De publicatie en inwerkingtreding van het wetsvoorstel en de AMvB is dan voorzien voor heteinde van Q2 van 2026.

De leden van de fractie van de VVD wijzen erop dat hulpdiensten, zorgmedewerkers enburgemeesters graag een spoedige invoering van dit wetsvoorstel zien. Deze leden sluiten zichhierbij aan. Acht de regering het haalbaar om het wetsvoorstel voor de jaarwisseling van 2026/2027in te voeren? En wat is er nodig om dit haalbaar te maken? Indien dit niet haalbaar wordt geacht,waar ligt dit aan? (Vraag 60, VVD)

Ja, dat is in principe haalbaar. De regering streeft ernaar het voorstel van wet in de loop van 2026 inwerking te laten treden. Op deze manier hebben burgers, gemeenten en handhavingsorganisatiesvoldoende tijd om zich voor te bereiden op de nieuwe situatie. Dit is een zeer krappe planning. Dehaalbaarheid is mede afhankelijk van medewerking van diverse stakeholders en de agendering inde Kamers.
‘In de loop van 2026’ Is dat Maart, Mei of September? De vuurwerkbranch moet wel weten waar ze aan toe zijn.

Dan zou het later ingaan en volgend jaar nog geen verbod zijn? Dat bedoelde ik omtrent de vuurwerkbranch qua inkoop.
Inderdaad. Zou mooi zijn nog een jaarwisseling maar die linkse kutten willen een geheel verbod zsm. En daarbij zullen zij zoveel mogelijk tegen werken/ verstoren voor de liefhebbers heb ik het idee.

‘In de loop van 2026’ Is dat Maart, Mei of September? De vuurwerkbranch moet wel weten waar ze aan toe zijn.
Denk je dat men zich in den Haag nu nog druk gaat maken om een vuurwerkbranche? Als ze dr al iets over zeggen is het allemaal voor de bühne en zullen ze achter de schermen er alles aan doen om het zsm in te laten gaan....

Laatst bewerkt:
Er zullen ongetwijfeld veel meer politieauto's rondrijden. Feit is wel dat zo'n melding, hoewel ze die op moeten volgen, nooit de hoogste prioriteit zal krijgen. Als ze toevallig heel dichtbij zijn dan kan het snel gaan maar anders kan het ook zomaar een paar uur duren voordat ze er zijn. Vervolgens is de kans ook nog groot dat ze je vriendelijk zullen verzoeken om te stoppen met afsteken als je dat nog aan het doen bent, er zijn weinig politieagenten die er op uit zijn om daar een heel groot probleem van te maken zolang je je normaal gedraagt.

De situatie kan wel anders zijn als er zo'n verschrikkelijke 0-streper van de Playmobil politie in de buurt is, ik heb het idee dat ze het nogal eens tot hun levensdoel gemaakt hebben om anderen het leven zuur te maken als vergelding voor het feit dat ze zelf zo'n verschrikkelijke baan hebben.
En dan nog ? Bewijs het maar ze
Moeten je het zien doen. En aangezien cat 1 ook nog gewoon toegestaan is zal er altijd vuurwerk blijven … dweilen met de kraan open. Stuk visco lont er aan en van afstandje kijken 😂

Het begint al met! Ik zag dat meneer daar een potje vuurwerk neerzette. Ik zag dat meneer een aansteker in zijn hand had. Ik zag dat meneer de aansteker aanmaakte. Ik zag dat meneer met gestrekte arm naar het vuurwerk ging. Ik zag dat meneer het vuurwerk aanstak. Mijn is ambtshalve bekend dat je buiten de toegestaande tijd geen vuurwerk mag afsteken. Waarop ik de man staande hield.

Dit moet er dus gebeuren als ze je nu willen aanhouden als je vuurwerk afsteekt. Natuurlijk gaan ze dadelijk het bezit al strafbaar maken. Maar dan moeten ze dus zien dat het uit jou handen komt.

Een boa heeft dus best wel wat punten waar die op moet letten. (Dit heb ik dus geleerd met de BOA cursus, geen zorgen ben er voor gezakt)
En dan nog ? Bewijs het maar ze
Moeten je het zien doen. En aangezien cat 1 ook nog gewoon toegestaan is zal er altijd vuurwerk blijven … dweilen met de kraan open. Stuk visco lont er aan en van afstandje kijken 😂

Het begint al met! Ik zag dat meneer daar een potje vuurwerk neerzette. Ik zag dat meneer een aansteker in zijn hand had. Ik zag dat meneer de aansteker aanmaakte. Ik zag dat meneer met gestrekte arm naar het vuurwerk ging. Ik zag dat meneer het vuurwerk aanstak. Mijn is ambtshalve bekend dat je buiten de toegestaande tijd geen vuurwerk mag afsteken. Waarop ik de man staande hield.

Dit moet er dus gebeuren als ze je nu willen aanhouden als je vuurwerk afsteekt. Natuurlijk gaan ze dadelijk het bezit al strafbaar maken. Maar dan moeten ze dus zien dat het uit jou handen komt.

Een boa heeft dus best wel wat punten waar die op moet letten. (Dit heb ik dus geleerd met de BOA cursus, geen zorgen ben er voor gezakt)
Wist niet dat je daar voor kan zakken, dan moet je het wel heel bont gemaakt hebben als ik kijk naar degene die wel geslaagd zijn 😂

Laatst bewerkt:
Merk nu wel op de socials dat zelfs verstokte pvda en gl leden hun lidmaatschap opzeggen/overwegen over ettelijke opmerkingen van gl kamerleden over oa de oorlog in israel.

Wil hier zeker GEEN politieke shit discussie opstarten maar het is wel een fijne tendens om te horen en te lezen dat nog voordat de linkse 'superpartij' van de grond komt de pleuris al links en rechts uitbreekt.

Voor ons vwfreaks alleen maar een goede zaak.

Is ook te bizar voor woorden wat voor eenzijdige stelling er wordt ingenomen.

Israël is fout bezig, erg fout. Komt echter overal mee weg agv historie en dikke maatjes met VS.
Iran is ook al jaren fout bezig. Waar was de pvda/gl (of wie ook) toen ze in Iran aantoonbaar hun eigen plan trokken? Hoe komen ze aan hun spullen voor hun uraniumverreiking? Niet uit Iran zelf..

Back
Bovenaan