BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Er zullen ongetwijfeld veel meer politieauto's rondrijden. Feit is wel dat zo'n melding, hoewel ze die op moeten volgen, nooit de hoogste prioriteit zal krijgen. Als ze toevallig heel dichtbij zijn dan kan het snel gaan maar anders kan het ook zomaar een paar uur duren voordat ze er zijn. Vervolgens is de kans ook nog groot dat ze je vriendelijk zullen verzoeken om te stoppen met afsteken als je dat nog aan het doen bent, er zijn weinig politieagenten die er op uit zijn om daar een heel groot probleem van te maken zolang je je normaal gedraagt.

De situatie kan wel anders zijn als er zo'n verschrikkelijke 0-streper van de Playmobil politie in de buurt is, ik heb het idee dat ze het nogal eens tot hun levensdoel gemaakt hebben om anderen het leven zuur te maken als vergelding voor het feit dat ze zelf zo'n verschrikkelijke baan hebben.
Precies zo als het is!! Politie zul je echt niet zo snel last van krijgen als je om 00:00 buiten staat...die andere figuren zijn op een handjevol na gewoon in de verkeerde tijd geboren.

Nee van de wouten zul je om 0000 niet snel last hebben maar dr hoeft er natuurlijk maar 1 reserve nsb'er te zijn en je avondje is naar de tering.

De buurt weet heus wel wie de 'freaks' zijn.

De agenten op straat hebben 9 van de 10 keer geen problemen met vuurwerk. Uit betrouwbare bron weet ik dat de meeste gewoon staan kijken naar het vuurwerk en niet naar degene die het aansteekt. De bange gevallen (ja die zijn er tegenwoordig in het korps in het kader van "weerspiegeling van de maatschappij" en "diversiteit") durfen de straat niet op en daar heb je dus ook geen last van. Het zijn vooral zij en de kantoorklerken binnen het korps die tegen vuurwerk zijn. Hebben er over het algemeen ook de ballen verstand van, net als burgemeesters en kamerleden. Allemaal vooral heel hard roepen, vooral omdat ze er geen verstand van hebben. Ik ken alleen maar dienders die het zelf ook prachtig vinden en die weten dat vuurwerk het probleem helemaal niet is. Handhavers gaan sowieso met oud en nieuw de straat niet op.

Daarom denk ik dat je op veel plaatsen nog gewoon zou kunnen stoken in de eerste jaren na een verbod maar daarbij ben je wel afhankelijk van de buurt, als daar van die linkse moraalridders wonen zal het al snel een hoop gedoe opleveren. Aangezien het NSB-gedrag tegenwoordig hoogtij viert is dat niet ondenkbaar.

Als je een beetje een gezellige buurt hebt waar saamhorigheid nog bestaat dan kan het zomaar eens een soort van gedoogde traditie zijn in zo'n buurt. In dat soort buurten loopt het ook niet uit de hand tenzij iemand het nodig vindt om te gaan handhaven, dan zal zo'n buurt zich massaal tegen de politie keren en loopt het dus wel uit de hand.

Vorig jaar liep mijn zoon met een groep vrienden door de stad/dorp (stad met dorps karakter ;) ). Dat was tussen 12 en 18 uur en alles wat in de rugzakken zat, was niet (meer) legaal. Denk aan thunderkings en dergelijke. Werden aangesproken door de politie met de boodschap zich te gedragen, en verder werd hen een mooie dag gewenst.
Ik denk dat de meeste agenten er wel zo in staan, als je gewoon normaal doet is er, en moet er ook niks aan de hand zijn.

Vorig jaar liep mijn zoon met een groep vrienden door de stad/dorp (stad met dorps karakter ;) ). Dat was tussen 12 en 18 uur en alles wat in de rugzakken zat, was niet (meer) legaal. Denk aan thunderkings en dergelijke. Werden aangesproken door de politie met de boodschap zich te gedragen, en verder werd hen een mooie dag gewenst.
Ik denk dat de meeste agenten er wel zo in staan, als je gewoon normaal doet is er, en moet er ook niks aan de hand zijn.
Zo is het en zo moet het ook kunnen.

Aan de andere kant, rugzakje open en een paar cobra's gewoon dikke boete en jeugddetentie.

Hoe moeilijk kan het zijn.

Het heeft geen prioriteit om achter elke knal aan te gaan voor de politie. Zie het tweede coronajaar. Prioriteit ligt bij ordeverstoring, rellen enzovoort. Komende jaren zal er nog veel worden afgestoken. Daarna zal het langzaam rustiger worden qua vuurwerk.

Back
Bovenaan