BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Wij wonen wel in een dorp ver van de stad en ik verwacht dat er hier gewoon nog jaren kunnen stoken! Gezellig samen met de buurt zoals het hoort. Samen een gezellig feestje maken.
Ik hoop het voor je dat het nog jaren mag duren!zou mooi zijn,samenhorigheid lekker hoog houden net als vroeger.voor mij is het iig al verziekt door prada petjes,meelopers en vaak ook mensen die niet zoveel gevoel bij NL hebben (woon vlakbij amsterdam)ik kan mijn hobby alleen maar afbouwen vrees ik door komende jaren maar een huisje in duitsland ofzo te huren😅hier in de straat staan er altiid 150 man mee te genieten vanuit huis achter het raam,en waarvan de helft erna nog even de politie belt gok Ik.

Wat een hoog gehalte ouwe sokken gedachten! De één denkt dat het met een verbod acuut klaar is met vuurwerk, de ander denkt dat er minder of nauwelijks gekocht gaat worden met een aankomend verbod, weer een ander denkt dat er geen geweld meer zal zijn tegen hulpverleners en dat er geen gewonden meer vallen door het weghalen van NL consumentenvuurwerk! Wat voor voorstelling van zaken heb je dan van de nederlandse samenleving! Hoe zie je de wereld als je zulke bekrompen gedachten hebt! Die halen politiek uit een boekje niet uit de praktijk! Het inzien van de realiteit blijkt moeilijk te zijn!

Wat een hoog gehalte ouwe sokken gedachten! De één denkt dat het met een verbod acuut klaar is met vuurwerk, de ander denkt dat er minder of nauwelijks gekocht gaat worden met een aankomend verbod, weer een ander denkt dat er geen geweld meer zal zijn tegen hulpverleners en dat er geen gewonden meer vallen door het weghalen van NL consumentenvuurwerk! Wat voor voorstelling van zaken heb je dan van de nederlandse samenleving! Hoe zie je de wereld als je zulke bekrompen gedachten hebt! Die halen politiek uit een boekje niet uit de praktijk! Het inzien van de realiteit blijkt moeilijk te zijn!
Halleluja!!dragon 4 president.gelukkig gaat het overal zo.nederland is overspannen😎laat ze allemaal even een vredespijpje roken en de dag erna alles even opnieuw bekijken.

Initiatiefnemers verwachten geen toename van illegaal vuurwerk vanwege afspraken met buurlanden????? Ze weten heus wel dat er een toename van illegaal vuurwerk zal zijn, maar doen net alsof ze dat niet verwachten om die wet erdoor te duwen.

• Like
Waarderingen: BENZ
Zij denken dat illegaal vuurwerk echt enkel dat is wat uit de winkeltjes in Duitsland en België komen....zo naïef zijn ze; cobra's uit België enzo. Ik denk dat het wijst op dat ze erop uit zijn de verkoop aldaar ook te beïnvloeden.

• Like
Waarderingen: BENZ
Wel bijzonder om te zien dat de onderbouwing van de antwoorden, en dus of de wet er door komt, bestaat uit ongetoetste en ongefundeerde aannames.
Er is geen bedrijf in Nederland waar je hier mee weg komt in besluitvorming. Walgelijk. En het ergste is nog dat een wet die op leugens en valse aannames gebaseerd er gewoon doorheen kan komen en je er geen ruk tegen kan doen, de verantwoordelijken weg komen met de leugens want ja, politiek. Liegen en bedriegen met gevolgen voor miljoenen mensen. Doodnormaal!

Dus tijdens Koningsdag lukt het ze wel een van de werkelijke oorzaken van overlast en ziekenhuisdruk te herkennen en aanpakken, maar bij de jaarwisseling overheerst de boemboem van vuurwerk hun denkvermogen opeens...

Het gaat ze ook niet om de overlast en gewonden, ze willen gewoon voor hun eigen politieke gewin van het vuurwerk af.
De vuurwerkshows met vuurwerk en lichtshow zullen snel alleen lichtshows worden, dat hebben ze eigenlijk in de vuurwerkdebatten al aangegeven.

Tsja, ook in de stad; je moet betrapt worden op het daadwerkelijk aansteken van een lontje. Als jij gewoon wat compounds doorlust, en om 12 uur aansteekt, dan ben jij een van de velen. Ik verwacht niet dat je dan snel de lul bent. Pas als je de hele avond voor de deur gaat staan stoken gaat het mis. Maar 10min. Vuurwerk om middernacht kan voorlopig echt nog wel hoor.
Daar zsit ook niet snel het probleem, wel in dat als je dat ieder jaar voor je huis doet er mensen in je omgeving je in de gaten gaan houden en de politie al vooraf tippen.

Daar zsit ook niet snel het probleem, wel in dat als je dat ieder jaar voor je huis doet er mensen in je omgeving je in de gaten gaan houden en de politie al vooraf tippen.
Precies dat, als je altijd stookt ook wanneer het verbod er eenmaal is kan een verrader de tiplijn bellen. Komen ze eem kieken of je wat hebt staan.
Optie is om het zolang bij een ander te stallen maar het fijn stoken is er dan wel vanaf.

Precies dat, als je altijd stookt ook wanneer het verbod er eenmaal is kan een verrader de tiplijn bellen. Komen ze eem kieken of je wat hebt staan.
Optie is om het zolang bij een ander te stallen maar het fijn stoken is er dan wel vanaf.
Voor 31/12 niet opvallen, dus niets afsteken voor die tijd.. Op oudejaarsavond zelf zal het zo druk zijn dat er niet zomaar iemand voor de deur staat na een melding.. Natuurlijk niet je hele voorraad dan achter de voordeur leggen. 😉

Voor 31/12 niet opvallen, dus niets afsteken voor die tijd.. Op oudejaarsavond zelf zal het zo druk zijn dat er niet zomaar iemand voor de deur staat na een melding.. Natuurlijk niet je hele voorraad dan achter de voordeur leggen. 😉
I know, maar hier int dorp stook ik als 1 van de weinige🙈

Eer dat de politie er dan is ben je minstens een kwartier verder. En geloof mij als het moet kan er ij 1 kwartier een hoop de lucht in
Gehoord van een medelid van een niet nader te noemen sport vereniging die oud politieagent is.
Er rijden in een politie regio zo'n 3 a 4 politieauto's rond.
Als je naar de politie Oost Nederland kijkt, dat is de provincie Gelderland en Overijssel samen.
Dan kan je dat kwartier met een korreltje zout nemen.
Maar dat geldt natuurlijk niet voor alle politieregio's, sommigen zijn veel kleiner.

2015-NL-Politie-1250.png

Meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Regionale_eenheden_van_de_Nationale_Politie

Gehoord van een medelid van een niet nader te noemen sport vereniging die oud politieagent is.
Er rijden in een politie regio zo'n 3 a 4 politieauto's rond.
Als je naar de politie Oost Nederland kijkt, dat is de provincie Gelderland en Overijssel samen.
Dan kan je dat kwartier met een korreltje zout nemen.

2015-NL-Politie-1250.png

Meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Regionale_eenheden_van_de_Nationale_Politie
Dat is echt volstrekt onmogelijk!!! Dat zou betekenen dat er in heel NL max 40 auto's rondrijden....op de landelijke eenheid na.

Stel hier in Amersfoort is een reanimatie, dan staan er binnen no time 3/4 politieauto's voor de deur.
Tijdens nachtdiensten is de bezetting lager, maar o&n is weer geen normale nachtdienst.

Enzovoorts enzovoorts..de conclusie dat dat niet klopt is natuurlijk vrij simpel te trekken...😅

Laatst bewerkt:
Er zullen ongetwijfeld veel meer politieauto's rondrijden. Feit is wel dat zo'n melding, hoewel ze die op moeten volgen, nooit de hoogste prioriteit zal krijgen. Als ze toevallig heel dichtbij zijn dan kan het snel gaan maar anders kan het ook zomaar een paar uur duren voordat ze er zijn. Vervolgens is de kans ook nog groot dat ze je vriendelijk zullen verzoeken om te stoppen met afsteken als je dat nog aan het doen bent, er zijn weinig politieagenten die er op uit zijn om daar een heel groot probleem van te maken zolang je je normaal gedraagt.

De situatie kan wel anders zijn als er zo'n verschrikkelijke 0-streper van de Playmobil politie in de buurt is, ik heb het idee dat ze het nogal eens tot hun levensdoel gemaakt hebben om anderen het leven zuur te maken als vergelding voor het feit dat ze zelf zo'n verschrikkelijke baan hebben.

Back
Bovenaan