BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Das alleen maar leuk als de dictator een vriendje van je is en mentaal gezond is..

Al vind ik wel dat ons huidige democratisch stelsel volslagen kansloos en onwerkbaar is geworden. Deels door het systeem (kiesdrempel, eenmansfracties/zetelroof, etc) en deels door de mentaliteit.
Onze democratie valt en staat met samenwerking en compromissen.
Maar de mentaliteit van de afgelopen jaren is elkaar de tent uitvechten en afbranden, dan wel in debatten, dan wel op X :bonk:
Er wordt gefocust op verschillen ipv overeenkomsten. Zit iemand een scheet dwars, stapt ie uit de partij en gaat zelfstandig verder. Iets wat m.i. enkel toegestaan zou mogen zijn als iemand voldoende voorkeurstemmen heeft. Anders behoort die zetel m.i. gewoon aan de partij.
De versnippering en hoeveelheid partijen maakt formeren en beleid maken schier onmogelijk.
Ga eerst elkaar weer vinden en fuseer tot maximaal 5 of 7 partijen. Dat maakt het overzichtelijk, formeert makkelijker, zorgt op voorhand al voor (meer) eenheid.
En ga weer kijken naar een langere termijn ipv de 4 jaren van een kabinet - als men dat al haalt.
Precies dit!! We gaan nu gewoon weer t zelfde gezeik krijgen.

• Like
Waarderingen: GMP
Soms haat ik het om gelijk te hebben.
Dit kon je met je ogen dicht aan zien komen.

Hij verlaat het zinkende schip op de voor hem minst schadelijke manier - denkt hij.

En ondertussen zakken we verder weg in het drijfzand. Het is wel tekenend, dat hij dit thema ogenschijnlijk belangrijker vindt, dan alle andere.

Ja, het is een belangrijk onderwerp en ja, ik heb er ook een stevige mening over, maar om er nou op deze manier een kabinet op te laten klappen is wel heel kortzichtig EN egoïstisch. Uitstel van beleid - op welk vlak ook - was het laatste waar Nederland behoefte aan had.
Als je water bij de wijn doet dan neem je je kiezers in de zeik. Nederland doet altijd water bij de wijn in de politiek en langzamerhand verdwijnt dan alles en naderhand vraag je jezelf af hoe dat dan toch kon komen. Het is goed dat die vasthoud aan hetgeen waar die voor staat want dat was altijd wel zijn hoofd punt van zijn partij. Imiigratie.

ROEPT U MAAR!!!

Op wie gaan we dit keer stemmen?
Fvd zoals altijd, voor Nederland.

Als je water bij de wijn doet dan neem je je kiezers in de zeik. Nederland doet altijd water bij de wijn in de politiek en langzamerhand verdwijnt dan alles en naderhand vraag je jezelf af hoe dat dan toch kon komen. Het is goed dat die vasthoud aan hetgeen waar die voor staat want dat was altijd wel zijn hoofd punt van zijn partij. Imiigratie.

Fvd zoals altijd, voor Nederland.
Nee.

Als je water bij de wijn doet dan neem je je kiezers in de zeik. Nederland doet altijd water bij de wijn in de politiek

Als je dingen belooft die je niet na kunt komen, zul je wel moeten ja.

Maar ook als je dingen graag wilt of belangrijk vindt, maar niet verder komt dan 30-40 zetels, dan zul je altijd moeten onderhandelen ja. Is het in de NL historie überhaupt voorgekomen dat 1 partij 76 zetels had?

Wat jij wilt, is niet per definitie democratie. Maar dat verklaart ook je stem. Baudet is ook geen voorstander van democratie, al staat het voor de sier wel in z'n partijnaam.

Als ik iets geleert heb afgelopen jaar, is het wel dat stemmen op een partij omdat ze tegen een verbod zijn, totaal geen zin heeft. Partijen draaien gewoon om. Het verbod gaat er komen, hoe kut ook. Bij mijn keuze voor mijn stem zal vuurwerk niet meer leidend zijn. Waar ik op ga stemmen weet ik nog niet.

Hebben we eindelijk een regering trekken ze de stekker er weer uit. Samenwerken is er niet meer bij, alleen maar eigen belangetjes en niet denken in het algemene belang van het volk. De pvv heeft het wel verziekt nu, die komen niet meer aan de macht, weinig partijen die daar nog mee willen samenwerken. Een blanco stem is een optie voor mij

De manier hoe een regering werkt en gekozen wordt is niet meer van deze tijd. Teveel splinterpartijen en teveel macht bij de oppositie..

Je komt nergens meer tot een beslissing met eindeloze debatten en vooruitschuiven tot gevolg…

Zolang ze het huidige systeem niet omgooien gaat er echt niks meer veranderen. Op welke partij je ook stemt.

En als heel Nederland blanco stemt, wie gaat er dan regeren
Het is lood om oud ijzer.
Zolang het maar “fatsoenlijke” partijen zijn en geen extreme aan beide kanten van het spectrum. Elkaar uitmaken voor vanalles en nog wat, ontbreken van respect naar elkaar, de onbetrouwbaarheid daar ben ik klaar mee.

Een keer blanco stemmen zou een klein protest zijn.

Mensen die nu nog een keer gaan stemmen op pvv *koekoek*

Besef wel dat onder een pvv als grootste in een kabinet het verbod reel is geworden.

Waarom?, omdat niemand wil samenwerken met zo'n onkundige partij die niet verbergt dat het een populistische schreeuwpartij zonder echt inhoud is.

In principe heb je je stem weggegooid en tegenwerkende krachten wakker gemaakt. Applaus.

Ik dacht dat na het FvD fiasco rechtse stemmers dat lesje wel hadden geleerd. Ik wel destijds.

Ik ga niet meer stemmen, ze zoeken het maar uit daar. Heb mijn hele leven gestemd, voor alle soorten verkiezingen die er zijn, maar ben er wel klaar mee. Het is zinloos en kansloos, alle partijen zijn inwisselbaar geworden. Ze zullen eens moeten beginnen om de kiesdrempel omhoog te gooien naar iets van 5%, weg met al die kleine klote partijtjes waar je niets aan hebt. Maar dat gaat niet gebeuren, want dat kost ze hun baantjes. Kotsmisselijk ben ik van dat zootje.

Ik stem ook rechts, en ja ze worden tegengewerkt. Maar meewerken doen ze ook absoluut niet. Dit is gewoon een oerstomme actie want hiermee is de PVV qua regeren wel uitgespeeld en dat is toch echt Geert zn eigen schuld...
Voor mij geen PVV dus...

Ze hebben al heel veel noodgedwongen in de ijskast moeten zetten dus als men ook op het allerlaatste puntje begint tegen te werken dan is het op een gegeven moment gewoon klaar.
Heb zelf ook de twijfels erbij of Wilders hier wel goed aan gedaan heeft of niet.

Bij nieuwe verkiezingen in ieder geval nog een keer PVV stemmen, heeft weinig zin om op een andere rechtse partij te gaan stemmen want die wordt nooit groter dan Timmermans.

Gewoon op PVV blijven stemmen, we weten allemaal dat ze niets voor elkaar kregen omdat ze vanaf dag 1 door hun eigen coalitiegenoten en de linkse oppositie zijn tegengewerkt.
Nu doen ze alsof het allemaal de schuld van de PVV is.

Er is in Brussel ook van alles in wetten en verdragen vastgelegd wat je ook niet zomaar even kunt veranderen, daar hebben ze ook mee te maken.

Gewoon op PVV blijven stemmen, we weten allemaal dat ze niets voor elkaar kregen omdat ze vanaf dag 1 door hun eigen coalitiegenoten en de linkse oppositie zijn tegengewerkt.
Nu doen ze alsof het allemaal de schuld van de PVV is.
Vanaf begin af aan al het vermoeden gehad dat voornamelijk de VDD en NSC aan het tegenwerken waren en dat blijkt dus te kloppen.

Het is lood om oud ijzer.
Zolang het maar “fatsoenlijke” partijen zijn en geen extreme aan beide kanten van het spectrum. Elkaar uitmaken voor vanalles en nog wat, ontbreken van respect naar elkaar, de onbetrouwbaarheid daar ben ik klaar mee.

Een keer blanco stemmen zou een klein protest zijn.
Ik snap en deel je frustratie, maar met blanco stemmen los je dat echt niet op. Fatsoenlijke partijen zijn schaars geworden. Het komt er -voor mij- op neer dat ik moet gaan kiezen voor de minst slechte, hoe droevig die conclusie ook is.

Back
Bovenaan