BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Erg zuur allemaal. Stiekem ga ik wel uit van een uitloopjaar. Zo niet dan bel ik mijn freakshop wel, hopelijk kan er wat onder de tafel door. En anders 100% illegale circuit in. Een aantal mooie dozen om 12 uur, elektrisch geschoten. Wat het meest pijn doet, is dat ik niet meer met mijn kinderen relaxt voor de deur kan stoken, ik wil ze niet nu al illegale dingen laten doen zeg maar. Ze gaan nooit oud en nieuw kunnen vieren zoals ik dat heb gedaan, en mij zoveel plezier gegeven heeft. Vanaf 10 uur met een rugzak vol sloffen astronauten, babypijlen, bloemen, jumping jacks en Romeinse kaarsen...
Dit helemaal.

Het kan me eigenlijk niet meer schelen...
Maar stiekem hoop ik dat de komende aantal oud en nieuws qua rellen,vuurwerkslachtoffers en schade aan gemeente eigendom de spuigaten uitloopt.
En ik hoop ook dat er vanaf dit jaar nog eerder begonnen word met knallen zodat de haters die dachten er vanaf te zijn,van een koude kermis thuis komen.
Precies, en daar kun je zelf een aandeel in brengen🫡

Het verbod lost de problemen niet op! Het zal zeker uit de klauwen gaan lopen! Maar geloof me, ze draaien het echt niet terug, zelfs als zou het vergergeren, jaar na jaar! Ook al ligt het er bij elke nederlander dik op dat het weghalen van consumentenvuurwerk niet de oplossing is! Welkom bij de nederlandse 'nee-nee' politiek! Het is een probleem dat niet opgelost kan worden! Het is een probleem wat gewoon doorgeschoven gaat worden van volgend kabinet naar volgend kabinet!

R.i.p. alweer een Nederlandse traditie! Met dank aan het linkse addergebroed voor het opperen, en aan alle hersenloze tegenstemmers en voorstanders uit de coalitie en oppositie die dit tot een beleid mogelijk willen maken!

Ben er misselijk van.. zoveel mooie jeugdherinneringen en plezier welke ik nu met mijn kinderen mocht delen. De jongste zat net huilend op de bank toen ze het hoorde in de leader van het Jeugdjournaal. En misschien vind ik dat nu wel het meest lastige.. het definitieve debat moet nog gevoerd worden over 2 dagen en nu is al via de media besloten dat er een verbod komt.. Het achterkamertjes gedram en konten gedraai op basis van veelal onwaarheden om dit er hoe dan ook doorheen te krijgen. Daarvoor ga ik toch niet naar de stembus? Bah. 🤢
Ik hoop dat de uitkomst donderdag in ieder geval nog is dat we 1 jaartje mogen genieten voor onze eigen deur met vrienden, familie, buren en een fijne samenhorigheid in de straat. Dan lukt het mij waarschijnlijk ook om het beter af te sluiten, maar een onterecht en leeg gevoel zullen voorlopig overheersen ben ik bang.

Laatst bewerkt:
Heb het allemaal een beetje laten bezinken. Ik was eerder thuis als de chef en die had zoiets van 'al aan het bier? Ik snap het, heb het gehoord'.

Ik voel me zo genaaid.
Door de politiek, het 'klimaat' en die tyfuslijers die gewoon weer lekker gaan rellen met oud en nieuw.

De illegale teringzooi die mijn hobby en 'avondje' hebben verneukt gaat gewoon door en ik? Brave huisvader die elke dag de wekker zet om 0530 staat na alles meegemaakt te hebben in zn 52 jarige leven met zn vrouw om 00.00 naar een sterretje te kijken?

Ongegeneerd de tyfus voor alles wat tegen onze cultuur en tradities is. Of je nou zwart paars wit of geel bent gewoon kapotvallen.

Als de deugkneuzen het willen kunnen ze het krijgen.

Heb het allemaal een beetje laten bezinken. Ik was eerder thuis als de chef en die had zoiets van 'al aan het bier? Ik snap het, heb het gehoord'.

Ik voel me zo genaaid.
Door de politiek, het 'klimaat' en die tyfuslijers die gewoon weer lekker gaan rellen met oud en nieuw.

De illegale teringzooi die mijn hobby en 'avondje' hebben verneukt gaat gewoon door en ik? Brave huisvader die elke dag de wekker zet om 0530 staat na alles meegemaakt te hebben in zn 52 jarige leven met zn vrouw om 00.00 naar een sterretje te kijken?

Ongegeneerd de tyfus voor alles wat tegen onze cultuur en tradities is. Of je nou zwart paars wit of geel bent gewoon kapotvallen.

Amen

Ik voel me zo genaaid.

Kan het niet beter verwoorden..

Burgemeesters.... Nou dan hoef ik hier in Zoetermeer helemaal niks meer te hopen, lokale vuurwerkshows waren dit jaar al niet meer toegestaan. Alleen nog lasershows. Bah.

Dan maar een reisje boeken naar IJsland, schijnt geweldig te zijn daar met oudjaar. Mooi land ook, 2x geweest maar nog niet met oudjaar. De beelden zijn geweldig. Zal ik vast een vliegtuig huren voor het hele forum? :applause:
Nou nee ik ga niet mee naar IJsland...ik zet de traditie zolang mogelijk voort in Nederland.

Ook al staan de zaken er slecht voor, ik zou nog wachten met het klakkeloos aannemen wat de nieuwssites ons vertellen. Die willen gewoon zo veel mogelijk clicks en zullen dus op de feiten vooruit gaan lopen met sensatiemakende koppen
De welbekende linkse propaganda molen draait inderdaad alweer op volle toeren.
Ondanks dat lijken VVD en NSC er dus al rekening mee te houden met het vallen van het kabinet en willen nu alvast een wit voetje halen. De lafaards, blijf verdomme bij je verkiezingsstandpunt.🤬

Ik voel me zo genaaid.

En zoo is het!!

Ik had me er al vrij bewust bij neergelegd. Ik vind wel een manier om normaal mijn hobby uit te oefenen. Iets met burgerlijke ongehoorzaamheid waar ik normaliter geen fan van ben, maar als je een verbod er doorheen drukt met non-argumenten zal mijn gehoorzaamheid er aan moeten geloven. Geen gezeik meer elk jaar in het nieuws maar wel mijn hobby uitoefenen, prima doen we dat!
Precies ook mijn standpunt.🫵🏼

Ik ben blij dat ik geen agent ben; ik ben bang dat het tuig vanaf kerst al met brandbommen gaat gooien naar de politie. Daarbij vele autobranden en gesloopte bushokjes. Door 200 grammers en dikke shells.
De media sprak afgelopen jaarwisselingen over oorlog. Ik vrees dat het ergste nog moet komen....

P.S. : bovenstaand gezegd hebbende, ben ik dus tégen een verbod he.
Ik waarschuwde enkel om te zeggen dat je beter gereguleerd vuurwerk mag afsteken en de misbruikers keihard moet aanpakken.
Verbod zal averechts werken, en ja ik verwacht daarom een oorlogsgebied met oudjaar, veroorzaakt door de groep rotte appels. Zal geen pretje voor de ordehandhavers worden, maarja voor die ellende heeft de regering dan wel voor gezorgd. Eigen schuld, dikke bult.

Laatst bewerkt:
't enige waar ik nog op hoop is een uitloop jaartje. Verder is alles al gezegd. Vraag me echt af wat er allemaal afspeelt in den haag. Zo onbetrouwbaar als wat. Wat mij het meest frustreert is dat ik de afgelopen jaren ook niet het maximale eruit heb kunnen halen met het weer. Tja dan maar de grens over en het daar vieren.

Erg zuur allemaal. Stiekem ga ik wel uit van een uitloopjaar. Zo niet dan bel ik mijn freakshop wel, hopelijk kan er wat onder de tafel door. En anders 100% illegale circuit in. Een aantal mooie dozen om 12 uur, elektrisch geschoten. Wat het meest pijn doet, is dat ik niet meer met mijn kinderen relaxt voor de deur kan stoken, ik wil ze niet nu al illegale dingen laten doen zeg maar. Ze gaan nooit oud en nieuw kunnen vieren zoals ik dat heb gedaan, en mij zoveel plezier gegeven heeft. Vanaf 10 uur met een rugzak vol sloffen astronauten, babypijlen, bloemen, jumping jacks en Romeinse kaarsen...
Ondanks dat ik de jongens al een stuk ouder heb, zal dat voor mij ook de kers van de taart halen. Stoken blijven we zeker, maar helaas dus niet meer ongedwongen.

Back
Bovenaan