Eerder stelde ik de vraag over of je nou met legaal vuurwerk uit het buitenland dit jaar ook over de grens mag.
En ik merk dat er best veel onduidelijkheid over is. Dus ik heb zelf maar even onderzoek gedaan.
Artikel 2.3.2 Vuurwerkbesluit
1 Het is verboden consumentenvuurwerk ter beschikking te stellen aan een particulier.
2 Het verbod geldt niet op 29, 30 en 31 december met dien verstande dat als een van deze dagen een zondag is het verbod eveneens op die zondag geldt, in welk geval het verbod om vuurwerk ter beschikking te stellen dan niet geldt op 28 december.
Website politie:
Hoeveel vuurwerk mag ik bezitten?
U mag maximaal vijfentwintig kilo vuurwerk in uw bezit hebben. Uiteraard alleen legaal verkrijgbaar vuurwerk. Buiten de verkoopdagen ook, maar dan op een veilige, niet voor het publiek toegankelijke plaats.
https://www.politie.nl/themas/vuurwerk.html
Indien art 2.3.1. lid 2 Vuurwerkbesluit in de 'tijdelijke' wet wordt geschrapt dan lijkt het mij wettelijk gezien ook verboden om in Duitsland vuurwerk te kopen en vervolgens Nederland in te rijden...
Buiten de verkoopdagen mag je dus ook vuurwerk bezitten, maar dan op een niet voor het publiek toegankelijke plaats. Als die verkoopdagen worden geschrapt dan mag je heel 2020 (dus ook 29, 30 en 31 december 2020) niet met vuurwerk over straat heen.
Mijn conclusie is dan toch dat het verboden is om met in Nederlands goedgekeurd vuurwerk uit het buitenland Nederland in te rijden. Met inachtneming dat het voornoemde artikel wordt geschrapt he...
Wellicht heeft iemand anders een andere blik hierop? Eventueel juristen hierzo?