Blue Thunder

Mooie mines, maar vond de knal tegenvallen.
Deze komt niet meer in mijn collectie. Dit jaar de Titanium Thunder proberen.

Een karton hiervan als finale weggeschoten, 2015 versie. Het is dat er 6 cakes staan te loeien, maar alleen zou ik 'm nooit geschoten hebben. Knal is niet gek, maar zeker niet 'knalcake' waardig. Die blinkers kon ik dan nog wel waarderen, maar mogen er anderzijds volgende jaargang wel weer uit, want heel veel voegt het niet toe.

Verder een handjevol bombettes die op ooghoogte knalde, dan sta je dus sterren te happen. Niet echt bevorderlijk voor omstanders zeg maar. Nogmaals, het is dat er een karton stond te loeien (beetje het idee van Hoogmoed: kwantiteit gaat voor kwaliteit) maar ik denk niet dat ik 'm nogmaals op de gok zal kopen. Of het moet dit jaar ineens een zuivere TI salute met goede knal en volle(re) mine worden (mag ook met een sterretje of twee :wink:). Goede poging mannen van Evo, maar dit was 'm net niet. Keep up the good work though. We blijven jullie vogen!

Helemaal mee eens. Hij was leuk, maar had er meer van verwacht. Komt er niet meer in dit jaar.

Hier nog een filmpje van de oudere batch. Mijn nichtje vond hem niet hard, maar ik wel:D

Stond weer op mijn verlanglijstje voor dit jaar, maar als ik die nieuwe versie zo zie haal ik hem weer van mijn verlanglijstje af.

Hier nog een filmpje van de oudere batch. Mijn nichtje vond hem niet hard, maar ik wel:D

Stond weer op mijn verlanglijstje voor dit jaar, maar als ik die nieuwe versie zo zie haal ik hem weer van mijn verlanglijstje af.

Jij hebt als ik moet gokken als nieuwe versie de 2015 batch voor ogen.
Deze was met blinkertjes erin.

De productie van 2016 hebben we vanavond op onze Facebook geplaatst.
En die is weer zoals vanouds:yes:

gr
Evolution Fireworks

Jij hebt als ik moet gokken als nieuwe versie de 2015 batch voor ogen.
Deze was met blinkertjes erin.

De productie van 2016 hebben we vanavond op onze Facebook geplaatst.
En die is weer zoals vanouds:yes:

gr
Evolution Fireworks

Het exemplaar op het filmpje van Savendro klinkt aanzienlijk harder dan de 2015 versie van de Blue Thunder die ik vorig jaar bij de demo van Kuiper heb gehoord. Toegegeven dat het bij de demo op grotere afstand was, maar daar knalde de Blue Thunder zachter dan de sier cakes. Die op het filmpje van Savendro klinkt veel zwaarder. Ik zelf denk dus niet dat het daar gaat om de 2015 versie.

Ter vergelijking is hier (nogmaals) mijn filmpje van de Blue Thunder bij Kuiper Koekange afgelopen december:

(Ik doe dit niet om jou op de tenen te trappen hoor :wink: )

Het zou mooi zijn als de 2016 versie weer als vanouds presteert, want dan is het zeker een interessante salute-cake. :)

Eddy.

Het exemplaar op het filmpje van Savendro klinkt aanzienlijk harder dan de 2015 versie van de Blue Thunder die ik vorig jaar bij de demo van Kuiper heb gehoord. Toegegeven dat het bij de demo op grotere afstand was, maar daar knalde de Blue Thunder zachter dan de sier cakes. Die op het filmpje van Savendro klinkt veel zwaarder. Ik zelf denk dus niet dat het daar gaat om de 2015 versie.

Ter vergelijking is hier (nogmaals) mijn filmpje van de Blue Thunder bij Kuiper Koekange afgelopen december:

(Ik doe dit niet om jou op de tenen te trappen hoor :wink: )

Het zou mooi zijn als de 2016 versie weer als vanouds presteert, want dan is het zeker een interessante salute-cake. :)

Eddy.

Dit was inderdaad de nieuwe versie op onze demo. Opvallend ook dat die versie beduidend kleiner was dan de oude versie!

Nee.
Die van het eerste jaar had te grote tubes.
25mm i.p.v. 20mm
We willen best 25mm of 30mm knalcakes maken.
Probleem is dat men ze dan te duur vind.

Gr
Evolution Fireworks

Wil niet in herhaling vallen, maar volgens mij komt het de knal niet ten goede als je een 30mm pakt tov een 20mm. Marchel kan jij hier wellicht iets over verduidelijken?

Wil niet in herhaling vallen, maar volgens mij komt het de knal niet ten goede als je een 30mm pakt tov een 20mm. Marchel kan jij hier wellicht iets over verduidelijken?

Hoe groter de tube hoe meer klei.
Neemt men een grotere tube en vult het met 2gr en laat de rest lucht/rice huls dan zal de knal dieper gaan klinken.
Dus een grotere tube/bombette zal meer diepte produceren.
Echter wegen de kosten niet op tegen het verschil.
Bij een 25mm zal de cake minimaal zoon 10euro duurder uitvallen.
Dat tegenover een iets diepere knal en een grotere kans op afkeur omdat de knal dan wel eens luider kan uitvallen dan toegestaan.

Ik hoop zo een duidelijk antwoord te hebben gegeven.

Back
Bovenaan